Full version: Skrock eller ej
titti49zon6
På morgonen skjutsade jag min son till jobbet och på vägen mötte jag en svart katt rolleyes.gif skrockfull som jag är spottade jag tre gånger-tvi,tvi,tvi
men det hjälpte tydligen inte för för när jag kom hem satte jag igång med att färga håret
wub.gif
efter rätt tid gick jag till duchen och skruvade på kranen.....inte en droppe kom, kollade alla övriga kranar i huset och lika torrt där sad.gif
paniken steg innom mig,såg mig själv flintskallig med en svart hjässa
Kollade i vattenkannan-tom, vattenkokaren fanns det ca två koppar vatteni
ställde mig med huvet över badkaret och tillsatte lite av vattnet så jag fick upp ett skum som jag kunde trycka ut ur håret och upprepade proceduren en gång till unsure.gif
Nu var goda råd dyra, jag hade redan haft i färgen en halvtimme för länge,vad göra?
Jo, hämta syltgrytan och fylla den med snö-tack för att vi fått lite av den varan- samt fylla alla tillgängliga kastruller med snö och smälta på spisen
Tänk vad mycket färg det är i håret när man har begränsat med både tid och vatten
Snövattnet fick jag sedan sila för att inte alla små söta varelser som lever i snön skulle bygga bo i mitt hår istället wub.gif
Efter två timmars rännande ut och in med snö hade jag dock fått bort det mesta och räddat mitt hår från att frätas bort och fic höra på radion att det uppstått en stor vattenläcka som skulle ta 5-6 timmar att laga
Vi har ännu inte fått tillbaks vattnet
Men jag skyller allt på den svarta katten och nästa gång jag möter en sån så ska jag verkligen tänka mig för så jag inte hittar på nåt som kan gå galet
Alba
laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif

Förlåt om jag skrattar - men jag kan förstå din panik. Tänk om du hade haft en kamera monterad !
anna_rispan
o hjälp!!! sånt man inte ens kan tänka ut....vilken otur. hur blev färgen då?? unsure.gif
Gossen Ruda
Hoppas ingen från Djuren rätt läser det här. Anklaga en stackars oskyldig svart katt för en vattenläcka! rolleyes.gif
titti49zon6
Ja, det hade varit nåt,skulle säkert vunnit något fint pris biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
eller dolda kameran
gissa hur det ser ut i badrummet,en hel del färgstänk som jag inte fått bort
och handdukarna är bara att kassera rolleyes.gif
titti49zon6
Håret är ok, det sitter då kvar när jag kammar det, har rätt mycket hår biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif
Malvia

Förlåt mig också att jag skrattar, men det var en sån målande beskrivning!!! laugh.gif

(en som är van att vara utan vatten pga frysning och strejkande pump)
Betty
Wow vilken story! laugh.gif
anneli85
Stackars dig Titti, jag kan tänka mig hur paniken växer.....man vill ju inte gärna bli utan hår. Hoppas att du blev nöjd med slutresultatet iallafall.
Margith
Förlåt Titti, men jag måste erkänna att jag skrattar biggrin.gif
Jag ser dig framför mig med färg i ditt långa hår vilt krafsande efter snö för att fylla syltkastrullen laugh.gif laugh.gif

Men tro inte annat än att jag kan sätta mig in i situationen, det skulle ha varit jag som bleker mitt hår, jag hade sett ut som en albino innan jag lyckats tina snön biggrin.gif

Det var ju för väl att färgen iaf blev OK och självklart är alltihop kattskrällets fel laugh.gif
Kathy
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ojj, vilken historia.
Kul återberättad.
Kan ana din panik med färgmedel i håret och inget vatten.
Castea
Mardröm... blink.gif

Liknande det du berättar hände ju i filmen "Ogifta par - en film som skiljer sig". Vattnet frös i fjällstugan efter att Susanne Reuter och Lena Endre hade färgat håret rött. Två rejäla rödtottar blev de. laugh.gif
Magdis
Åh vilken panik! ohmy.gif Vilken himla tur att det var snö ute iallafall, annars hade det inte blitt roligt inte. sad.gif
malin72
ojojojoj laugh.gif laugh.gif vilken panik....hur blev färgen då????svart eller rolleyes.gif
tur att du inte bor vid mig då för usch vad du skulle spotta
tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon