Full version: Spam-inlägg
Bee
För att vara lite extra tydlig: Läs inte spam-mail/trådar. Tryck ABSOLUT INTE på länkarna!!!

Nu tror jag inte de flesta av er är okunniga om problemet men det skadar inte att säga det i alla fall. Igår och idag har det kommmit in två sådana försök och vem vet – kanske någon blir lite nyfiken? LÅT BLI!

Jag tackar för Symantecs/Nortons fina sätt att stänga ner Odla för mig när det händer. Ja, det har hänt några gånger och jag har inte ens tryckt på länkarna. Symantec säger att det blivit ngt ”error”, sen kommer rutan upp om varning för hot mot min dator. Jag tar det på allvar.

I ett annat forum jag besöker ibland säger moderatorn att hon har fullt upp om nätterna med att försöka stoppa alla attackerna som kommer till hemsidan utifrån. De flesta spårar hon till – Ryssland!

Var uppmärksamma med andra ord. Ville egentligen bara säga det.
AnitaO
Jättebra att du skriver om det tycker jag smile.gif
LadyG
Norton brukar inte stänga ner en sida för att jäklas, så jag tycker absolut att man ska ta varningarna på allvar.

De där länkarna är absolut inte lämpliga att klicka på, det håller jag me dom bee. bra att du påminner, så att man inte går och gör något av misstag.
AnitaO
*bump*
På förekommen anledning smile.gif
Har skickat PM till Ingemar.
Gossen Ruda
Jag var just på väg men då slipper jag. Hur 17 lyckas dom registrera sig? Det är ju på svenska.
AnitaO
CITAT (Gossen Ruda @ 13-02-2007, 16:35)
Jag var just på väg men då slipper jag. Hur 17 lyckas dom registrera sig? Det är ju på svenska.

Det är ju standardforum med liknande funktioner oavsett språk, så det är bara att följa en mall för registrering.
AnitaO
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 16:33)
*bump*
På förekommen anledning smile.gif
Har skickat PM till Ingemar.

Och igen rolleyes.gif
Vill inte öppna spam-tråden och skriva i den.
AnitaO
CITAT (AnitaGg @ 15-02-2007, 04:37)
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 16:33)
*bump*
På förekommen anledning  :)
Har skickat PM till Ingemar.

Och igen rolleyes.gif
Vill inte öppna spam-tråden och skriva i den.

Och igen blink.gif
Skickar PM till Ingemar
Bee
Och jag blev utslängd igår kväll.
Berith
CITAT (Bee @ 19-02-2007, 14:23)
Och jag blev utslängd igår kväll.

Av Ingemar?? ohmy.gif
Piccante
Lite märkligt att signaturen som producerar spam har enligt användarprofilen skrivit totalt 3 inlägg. Men det går bara att söka och hitta det senaste, de 2 första är raderade. Varför tar man bara bort inläggen och stänger inte av medlemmen blink.gif Har inte h*n visat att avsikterna inte är så seriösa?
Bee
CITAT (Berith @ 19-02-2007, 14:47)
CITAT (Bee @ 19-02-2007, 14:23)
Och jag blev utslängd igår kväll.

Av Ingemar?? ohmy.gif

Nej, fullt såå illa var det inte tongue.gif

Men mitt uppe i en session så kom det välbekanta felmeddelandet att det gick inte att nå Odla.
Berith
CITAT (Bee @ 19-02-2007, 16:33)
CITAT (Berith @ 19-02-2007, 14:47)
CITAT (Bee @ 19-02-2007, 14:23)
Och jag blev utslängd igår kväll.

Av Ingemar?? ohmy.gif

Nej, fullt såå illa var det inte tongue.gif

Men mitt uppe i en session så kom det välbekanta felmeddelandet att det gick inte att nå Odla.

Puh! Blev lite fundersam ett tag. biggrin.gif
Piccante
Vi verkar ha fått en ny medlem som bara bidrar med spam i naturavdelningen angry.gif nono.gif rtfm.gif Varnar för den oxå.
faith
CITAT (Markus_H @ 13-03-2007, 14:08) *
Vi verkar ha fått en ny medlem som bara bidrar med spam i naturavdelningen angry.gif nono.gif rtfm.gif Varnar för den oxå.



Kontakta Ingemar och/eller Göran om det är något som ska åtgärdas.
Ingemar
CITAT (faith @ 13-03-2007, 14:19) *
Kontakta Ingemar och/eller Göran om det är något som ska åtgärdas.



Jag har redan tagit bort det.
Ciczi
Man kan försvåra för spaminläggare att registrera sig som använder automatprogram för att klara av detta, genom att göra säkerhetskodsbilden mer oläslig, tex siffrorna inte i samma höjd, sneda och mer brus. På detta viset kan det mänskliga ögat fortfarande läsa koden men programen får problem.

mvh Ciczi

Har PM:at Ingemar om detta såklart!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon