Full version: Åh hej!
Fenja
....
niklaswik
Fenja, du får sluta röka blommorna, titta på dom istället.... smile.gif
Fenja
.....
Kajsa i Arvika
Que??!! blink.gif tongue.gif
Kathy
CITAT (Fenja @ 27-01-2007, 21:23)
Där finns kryphål, genvägar för att duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ska må bra, come closer, feel the heat..........

ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif tongue.gif
Fenja
Jag är bara så innerligt less över att bli påhoppad av somliga Odla-medlemmar.... om allting, typ.....
Mvh
Fenja
Gillan
Gå och lägg dig och sov i stället. Det är inte alla som valt att missförstå allt du säger wub.gif laugh.gif
Kathy
CITAT (Fenja @ 27-01-2007, 23:50)
Jag är bara så innerligt less över att bli påhoppad av somliga Odla-medlemmar.... om allting, typ.....

??? Vem har hoppat på dig nu??
zaaritha
Skickade pm till dej, du ville kanske inte svara?
Ursäkta alla odlaiter att jag skriver dettaså här! sad.gif
Fenja
Röker inga blommor! sleep.gif Bara tobak!
Monica M zon 4
Nä, jag fattar ingenting! sad.gif Nån som kan förklara vad detta handlar om!
Leia
CITAT (Monica M zon 4 @ 28-01-2007, 08:28)
Nä, jag fattar ingenting! sad.gif

Då är vi två! Men eftersom saker är borttagna så är det nog inte meningen att vi ska fatta heller.... unsure.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 28-01-2007, 08:40)
CITAT (Monica M zon 4 @ 28-01-2007, 08:28)
Nä, jag fattar ingenting!  :(

Då är vi två! Men eftersom saker är borttagna så är det nog inte meningen att vi ska fatta heller.... unsure.gif

Nä, vi är 3 rolleyes.gif
Uppenbarligen tillräckligt intressant för att ge eko även på andra forum smile.gif

http://www.tradgardsblogg.se/forum/viewtopic.php?t=887
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 27-01-2007, 23:50)
Jag är bara så innerligt less över att bli påhoppad  av somliga Odla-medlemmar.... om allting, typ.....
Mvh
Fenja

Det ligger faktiskt mycket i det Fenja säger här !
Ofta blir det hon skriver tolkat utifrån att en del läsare redan innan bestämt sej för att det är elakt menat , vare sej det är det eller inte. (min egna teori alltså )
Jag förutsätter inte att folk är elaka och då läser jag antagligen in något annat.

Att ibland vissa formuleringar blir lite olyckliga kan ju bero på hennes dyslexi , men det kanske ingen tänkt på !

CITAT (AnitaGg @ 28-01-2007, 08:41)
Nä, vi är 3  :rolleyes:
Uppenbarligen tillräckligt intressant för att ge eko även på andra forum  :)

http://www.tradgardsblogg.se/forum/viewtopic.php?t=887

Det här var ganska onödigt tycker jag !
sleep.gif
AnitaO
CITAT (Blomstertanten @ 28-01-2007, 09:15)
Det ligger faktiskt mycket i det Fenja säger här !  
Ofta blir det hon skriver tolkat utifrån att en del läsare  redan innan bestämt sej för att det är elakt menat , vare sej det är det eller inte. (min egna teori alltså )
Jag förutsätter inte att folk är elaka och då läser jag antagligen in något annat.

Att ibland vissa formuleringar blir lite olyckliga kan ju bero på hennes dyslexi , men det kanske ingen tänkt på !

Ibland när det blir diskussioner så är det alltid nån som "det är synd om".
Varför startar man ett sånt här ämne över huvud taget?
Sorry, men jag fattar det inte.
Är det för att göra sig till martyr? I så fall gick det ju ganska bra.

Var och en får väl svara utifrån sin syn på det hela, men för mig handlar det inte om dom enstaka ämnen där det blir bråk.
Jag är dödligt trött på nedlåtande kommentarer och såna här wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Fenja gillar inte mig (och många andra). Bra! Låt oss vara ifred då.
Läs inte det jag skriver och svara bara om du har nåt att tillföra.
Jag är trött på att ha en krokodil i hälarna hela tiden.
Man måste kunna se helheten för att kunna ha en rimlig chans att ha en åsikt om vem som hoppar på vem. Eller?

Vill inte Fenja bli påhoppad, så föreslår jag att hon slutar hoppa på andra.
Det är oftast bästa sättet.
Nån dyslexi har inte jag märkt nåt av, så det är inget som jag påverkas av.

Vad gäller grönasidan, så tror jag inte det var några direkta hemligheter jag avslöjade.
Det är massor av folk som är på bägge forumet, så det hade dom nog fått se i alla fall.

På det forumet läste jag förresten att när man vill "tjafsa" ... ja då loggar man in på odla.
Där inne är man snäll och pratar om trädgård.
Vad är det för jäkla (ursäkta ordvalet) nedlåtande inställning. mad.gif
Kathy
edit: se nedan inlägg istället.
Kathy
CITAT (Blomstertanten @ 28-01-2007, 09:15)
Det ligger faktiskt mycket i det Fenja säger här !
Ofta blir det hon skriver tolkat utifrån att en del läsare redan innan bestämt sej för att det är elakt menat , vare sej det är det eller inte. (min egna teori alltså )
Jag förutsätter inte att folk är elaka och då läser jag antagligen in något annat.

Att ibland vissa formuleringar blir lite olyckliga kan ju bero på hennes dyslexi , men det kanske ingen tänkt på !

Dyslexi eller inte, förstår du vad som menas med dessa rader, när det bara står så? Jag har inte tolkat texten och den är inte klippt ur något sammanhang.

CITAT (Fenja @ 27-01-2007, 21:23)
Där finns kryphål, genvägar för att duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ska må bra, come closer, feel the heat..........
niklaswik
Väldigt skickligt skrivet om det är skrivet av nån med dyslexi.

Som sagt ingen mening i det ändå.

Fast man kan väl få svamla ur sig nåt ibland också, tycker jag. smile.gif

Det där med påhopp menar hon nog inte i den här tråden (förrän senare).

Tror ironin i blomsterrökandet syntes i mitt inlägg, hoppas det iaf.
Snöflinga
Om jag förstår dej rätt så håller jag med ...
Alba
CITAT (Scrollan @ 27-01-2007, 23:47)
CITAT (Fenja @ 27-01-2007, 21:23)
Där finns kryphål, genvägar för att duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ska må bra, come closer, feel the heat..........

ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif vilka är de kryphålen tongue.gif
niklaswik
CITAT (Alba @ 28-01-2007, 14:21)
CITAT (Scrollan @ 27-01-2007, 23:47)
CITAT (Fenja @ 27-01-2007, 21:23)
Där finns kryphål, genvägar för att duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ska må bra, come closer, feel the heat..........

ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif vilka är de kryphålen tongue.gif

Genom skorstenen så klart!

"feel the heat".. smile.gif wink.gif
Biggan_
CITAT (niklaswik @ 28-01-2007, 15:45)
CITAT (Alba @ 28-01-2007, 14:21)
CITAT (Scrollan @ 27-01-2007, 23:47)
CITAT (Fenja @ 27-01-2007, 21:23)
Där finns kryphål, genvägar för att duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ska må bra, come closer, feel the heat..........

ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif vilka är de kryphålen tongue.gif

Genom skorstenen så klart!

"feel the heat".. smile.gif wink.gif

ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Alba
CITAT (niklaswik @ 28-01-2007, 15:45)
CITAT (Alba @ 28-01-2007, 14:21)
CITAT (Scrollan @ 27-01-2007, 23:47)
CITAT (Fenja @ 27-01-2007, 21:23)
Där finns kryphål, genvägar för att duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ska må bra, come closer, feel the heat..........

ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif tongue.gif

laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif vilka är de kryphålen tongue.gif

Genom skorstenen så klart!

"feel the heat".. smile.gif wink.gif

biggrin.gif laugh.gif

Aha som tomten !
niklaswik
Exakt.
e_sedell
CITAT (AnitaGg @ 28-01-2007, 09:30)
Vad gäller grönasidan, så tror jag inte det var några direkta hemligheter jag avslöjade.
Det är massor av folk som är på bägge forumet, så det hade dom nog fått se i alla fall.

På det forumet läste jag förresten att när man vill "tjafsa" ... ja då loggar man in på odla.
Där inne är man snäll och pratar om trädgård.
Vad är det för jäkla (ursäkta ordvalet) nedlåtande inställning. mad.gif

Tyder inte detta på att forumet borde modereras hårdare, för att det överhuvud tages ska överleva? Man vill ju inte va på ett forum där det tjafsas hur mycket som hällst....
Reserv
CITAT (e_sedell @ 28-01-2007, 18:15)
CITAT (AnitaGg @ 28-01-2007, 09:30)
Vad gäller grönasidan, så tror jag inte det var några direkta hemligheter jag avslöjade.
Det är massor av folk som är på bägge forumet, så det hade dom nog fått se i alla fall.

På det forumet läste jag förresten att när man vill "tjafsa" ... ja då loggar man in på odla.
Där inne är man snäll och pratar om trädgård.
Vad är det för jäkla (ursäkta ordvalet) nedlåtande inställning.   mad.gif

Tyder inte detta på att forumet borde modereras hårdare, för att det överhuvud tages ska överleva? Man vill ju inte va på ett forum där det tjafsas hur mycket som hällst....

Inte ska väl moderatorerna för det här forumet belastas för att forumdeltagare från andra forum föredrar att hålla "sina" forum tjafsfria och hellre går hit och skapar osämja?? unsure.gif Och dessutom sitta helt öppet och säga så i det forumet också, jag va´nyss in och läste det....ursäkta, men det anser jag va´rent för****igt mad.gif
AnitaO
CITAT (e_sedell @ 28-01-2007, 18:15)
CITAT (AnitaGg @ 28-01-2007, 09:30)
Vad gäller grönasidan, så tror jag inte det var några direkta hemligheter jag avslöjade.
Det är massor av folk som är på bägge forumet, så det hade dom nog fått se i alla fall.

På det forumet läste jag förresten att när man vill "tjafsa" ... ja då loggar man in på odla.
Där inne är man snäll och pratar om trädgård.
Vad är det för jäkla (ursäkta ordvalet) nedlåtande inställning.   mad.gif

Tyder inte detta på att forumet borde modereras hårdare, för att det överhuvud tages ska överleva? Man vill ju inte va på ett forum där det tjafsas hur mycket som hällst....

Det där med hur hårt man ska moderera och inte kan man nog diskutera i evighet.
Det finns fördelar och nackdelar med bägge inställningarna.
Jag har ganska många års forumerfarenhet, och tjafs uppstår med jämna mellanrum så fort det handlar om ett forum av lite större format.

Det andra forumet är ju betydligt lugnare. Ett fåtal inlägg per dag.
Så det finns ju inte så mycket det kan bli bråk om heller.

Nackdelen med hård moderering, är att skitsnacket bakom kulisserna ökar i stället.
Sen kommer det ut på forumet i form av dolda budskap som skapar dålig stämning.
e_sedell
....varför inte? Städarde oftare så kommer de inte hit och tjafsar, och då skulle stämningen bli väldigt mycket bättre.

Jag mins när odla var ett trevligt forum där man pratade trädgård och hjälptes åt. Inte tjafsade.
AnitaO
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 18:23)
Inte ska väl moderatorerna för det här forumet belastas för att forumdeltagare från andra forum föredrar att hålla "sina" forum tjafsfria och hellre går hit och skapar osämja?? unsure.gif Och dessutom sitta helt öppet och säga så i det forumet också, jag va´nyss in och läste det....ursäkta, men det anser jag va´rent för****igt mad.gif

Håller med. Sånt är riktigt illa.
Då kan man fundera på vad man har för skäl till sin närvaro på ett forum mad.gif
e_sedell
Nej men det är ju det som blir problemet tyvärr.

Man jag håller med dig till viss del om att skitsnacket skulle flytta bakom kullisserna, men med en lagom moderering skulle nog problemet minska. Nu modereras inte forumet alls.
Berith
CITAT (e_sedell @ 28-01-2007, 18:31)
--- Nu modereras inte forumet alls.

Jag tror att Ingemar och Göran var dom första (medlemmarna) som tröttnade på forumet och valde att inte delta i diskussionerna längre.
Reserv
CITAT (e_sedell @ 28-01-2007, 18:31)
Nej men det är ju det som blir problemet tyvärr.

Man jag håller med dig till viss del om att skitsnacket skulle flytta bakom kullisserna, men med en lagom moderering skulle nog problemet minska. Nu modereras inte forumet alls.

Där har du fel, Göran fick sitta inatt och rensa okynnesöppnade trådar och lägga tillbaks och radera andra olämpliga trådar som öppnats enbart i ett syfte, att skapa diskussion i ett ämne som inte angick henne dessutom blink.gif
e_sedell
Oj då, jo då förstår jag också varför denna tråd kom upp.

Men varför ska en sådan grej hända, känns ju väldigt onödigt.

Lite hårdare moderering är jag ändå för (om någon av händelse råkat missa de) rolleyes.gif
Inga från Närke
Jag förstår mig inte på er.
För en tid sedan röstade vi fram denna "Småprat ej trädgårdsrelaterad" för att man skulle slippa en massa orelevanta inlägg i de övriga trådarna om trädgård m.m. Men tyvärr så har vi inte någon disiplin utan ibland hamnar det trädgårdsfrågor, mat och receptfrågor m.m. även i denna trots att det finns avdelningar för detta. Även jag har ju blivit påhoppad och kallad polis ibland när jag påtalat att ett visst inlägg tillhör en annan tråd. Tjafset förekom även i dessa trådarna tidigare, men har blivit mindre sedan denna avdelning startade.
Varför skall denna helt plötsligt bort nu, då flyttar man ju bara problemet.

Sedan ni som anser att det är tjafs, påhopp eller vad det kan vara, varför skriver ni i dessa inläggen, kan man bara inte ignorera dem så slutar nog de skribenter som vill provosera eller vad man ska kalla det.

Att det förekommer mycket i detta småprat är väl också till en del för att trädgårdsarbetet inte har kommit igång och för att inte tappa kontakten med varandra finns men just i småprat ej trädgårdsrelaterat.

Sedan pratas det mycket om vad moderatorn ska göra och inte göra. Menar ni att de skall sitta och läsa alla inläggen och sedan besluta om vilka trådar som skall tas bort eller stängas. De har nog annat att göra också.

Det vi skulle kunna hjälpa till med är att skicka ett mejl till t.ex. Ingemar och påtala när vi anser att det skall tas bort eller flyttas till annan plats, jag har gjort det några gånger och då har Ingemar tagit bort det t.ex. spamtråden, eller flyttat inlägget där det hör hemma.
Gossen Ruda
CITAT (Reserv @ 28-01-2007, 18:42)
CITAT (e_sedell @ 28-01-2007, 18:31)
Nej men det är ju det som blir problemet tyvärr.

Man jag håller med dig till viss del om att skitsnacket skulle flytta bakom kullisserna, men med en lagom moderering skulle nog problemet minska. Nu modereras inte forumet alls.

Där har du fel, Göran fick sitta inatt och rensa okynnesöppnade trådar och lägga tillbaks och radera andra olämpliga trådar som öppnats enbart i ett syfte, att skapa diskussion i ett ämne som inte angick henne dessutom blink.gif

Är det som du säger kan man undra om det inte är dags för en skamvrå för vissa. Det verkar vara rena sandlådan här just nu.
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 19:06)
Det verkar vara rena sandlådan här just nu.

Same, same but different... unsure.gif

See ya! smile.gif
faith
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 19:06)
Är det som du säger kan man undra om det inte är dags för en skamvrå för vissa.

Vilka som i så fall hör hemma i skamvrån är det nog olika åsikter om. sleep.gif
AnitaO
CITAT (faith @ 28-01-2007, 19:36)
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 19:06)
Är det som du säger kan man undra om det inte är dags för en skamvrå för vissa.

Vilka som i så fall hör hemma i skamvrån är det nog olika åsikter om. sleep.gif

Det var nog bara en person som höll Göran uppe i natt efter vad jag har förstått.
bejron
CITAT (Blomstertanten @ 28-01-2007, 09:15)
Att ibland vissa formuleringar blir lite olyckliga kan ju bero på hennes dyslexi , men det kanske ingen tänkt på !


Det är väl inte dyslexi hon lider av, vad hon ägnar sig åt är lyteskomik och det tycker jag är riktigt elakt och osmakligt. Dyslectics have more fnu....bottennapp sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon