Full version: Bröderna Rongedal
netaave
Har precis kollat på "Så ska det låta" från igår för 3e gången, jag har fått nya idoler, nämligen de fantastiska tvillingarna Rongedal, Fredrik och Magnus. Man har ju sett dom i flera år bakom andra artister eller i Electric banana band, men som i går har man ju aldrig sett dom.
Tror man kommer att höra mer av dom efter det här.
Snöflinga
Ja visst var dom suveräna ... satt alldeles betagen, vilka röster wub.gif Hörde kanske fel, men var dom inte med i Eldkvarn unsure.gif
Eva i Skåne
Jag såg inte själv det, men min man tyckte också de var jättebra.
Kajsa i Arvika
Visst var de bra???!!! wub.gif wub.gif

Riktigt bra klös i rösterna och Ted Gärdestad kunde de sjunga med!

Får väl vara lite mallig över att de är Värmlänningar... laugh.gif
Gossen Ruda
Får man vara kritisk? Jag har slutat titta på programmet sen det dök upp nya ansikten. Kan inte med programledaren och dessutom har det blivit så glittrigt i studion. Kanske mer skrikigt och flamsigt också. Inte för att den första produktionen var någon kulturell höjdpunkt men det var nöjsamt att titta på.

Försökte titta på premiärprogrammet förra fredan men slutade efter några minuter. Hann dock se ugglans kortkorta. Lite märkligt, korta kjolar brukar ge högre poäng i mina tittarundersökningarmen men här blev det 0. Möjligen beroende på att hon i sättet och utseendet för övrigt är så otalt osexig att det kvittar nog vad hon har på sig. laugh.gif
netaave
CITAT (Morinablomman @ 27-01-2007, 23:43)
Visst var de bra???!!! wub.gif wub.gif

Riktigt bra klös i rösterna och Ted Gärdestad kunde de sjunga med!

Får väl vara lite mallig över att de är Värmlänningar... laugh.gif

Yes från Molkom! Dom borde bott där samtidigt som jag bodde i Filipstad (även om åldern på dom är svår att fastslå) så jag kan också få känna mig lite mallig då! tongue.gif biggrin.gif
Snöflinga
Du verkar vara en kul typ Gossen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
netaave
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 07:54)
Får man vara kritisk? Jag har slutat titta på programmet sen det dök upp nya ansikten. Kan inte med programledaren och dessutom har det blivit så glittrigt i studion. Kanske mer skrikigt och flamsigt också. Inte för att den första produktionen var någon kulturell höjdpunkt men det var nöjsamt att titta på.

Försökte titta på premiärprogrammet förra fredan men slutade efter några minuter. Hann dock se ugglans kortkorta. Lite märkligt, korta kjolar brukar ge högre poäng i mina tittarundersökningarmen men här blev det 0. Möjligen beroende på att hon i sättet och utseendet för övrigt är så otalt osexig att det kvittar nog vad hon har på sig.  :lol:

Tycker "Så ska det låta" är ett av dom bättre underhållningsprogram Svt gör, har inget emot Peter Settman i den rollen, tycker han är både bra och proffsig. Huruvida dekoren är glittrig är inget jag ens tänkt på, koncentrerar mig på artisterna och hur dom levererar.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 07:54)
Får man vara kritisk? Jag har slutat titta på programmet sen det dök upp nya ansikten. Kan inte med programledaren och dessutom har det blivit så glittrigt i studion. Kanske mer skrikigt och flamsigt också. Inte för att den första produktionen var någon kulturell höjdpunkt men det var nöjsamt att titta på.

Försökte titta på premiärprogrammet förra fredan men slutade efter några minuter. Hann dock se ugglans kortkorta. Lite märkligt, korta kjolar brukar ge högre poäng i mina tittarundersökningarmen men här blev det 0. Möjligen beroende på att hon i sättet och utseendet för övrigt är så otalt osexig att det kvittar nog vad hon har på sig. laugh.gif

Ja där ser man,jag som tycker att Peter Zettman är ett jättelyft för programmet! Betr. Caroline af Ugglas så är hon ju väldigt speciell men har en fantastisk röst.
Tvillingarna i fredags var ju bara superbra,men Lindfors och Rydé bara var trista.
Gita
Betty
CITAT (netaave @ 28-01-2007, 11:32)
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 07:54)
Får man vara kritisk? Jag har slutat titta på programmet sen det dök upp nya ansikten. Kan inte med programledaren och dessutom har det blivit så glittrigt i studion. Kanske mer skrikigt och flamsigt också. Inte för att den första produktionen var någon kulturell höjdpunkt men det var nöjsamt att titta på.

Försökte titta på premiärprogrammet förra fredan men slutade efter några minuter. Hann dock se ugglans kortkorta. Lite märkligt, korta kjolar brukar ge högre poäng i mina tittarundersökningarmen men här blev det 0. Möjligen beroende på att hon i sättet och utseendet för övrigt är så otalt osexig att det kvittar nog vad hon har på sig.  laugh.gif

Tycker "Så ska det låta" är ett av dom bättre underhållningsprogram Svt gör, har inget emot Peter Settman i den rollen, tycker han är både bra och proffsig. Huruvida dekoren är glittrig är inget jag ens tänkt på, koncentrerar mig på artisterna och hur dom levererar.

Håller med Neta där. Missar aldrig programmet och tycker att Peter Settman axlar programledarrollen med den äran. smile.gif
Bröderna Rongedal var helt suveräna, väldigt imponerande!
Och vad beträffar Caroline af Ugglas insats i förra programmet så kan jag bara hålla med Åke - hon var en märklig uppenbarelse. Först tyckte jag att det var rätt mycket Janis Joplin-stuk över det hela men allt eftersom så blev hon bara mer och mer en dålig Björk-kopia tyckte jag. Undrar hur hon låter och rör sig när hon bara är sig själv... wacko.gif
Berith
CITAT (Betty @ 28-01-2007, 11:43)
Och vad beträffar Caroline af Ugglas  insats i förra programmet så kan jag bara hålla med Åke - hon var en märklig uppenbarelse. Först tyckte jag att det var rätt mycket Janis Joplin-stuk över det hela men allt eftersom  så blev hon bara mer och mer en dålig Björk-kopia tyckte jag. Undrar hur hon låter och rör sig när hon bara är sig själv... wacko.gif

Hon vann ju På spåret igår, lika jobbig i det programmet. Och hon ska ju vara med i Melodifestivalen också. *en liten suck*

Tycker också att förra Sjung-programmet var jobbigt, alldeles för flamsigt. I fredags var det bättre, om man bortser från Annelie R. Gillar inte henne, har inte riktigt kommit på vilken slags musik hennes röst skulle passa till.
Gossen Ruda
Jag är en jättekul typ. biggrin.gif

Beträffande program och programledare så är smaken som den berömda baken. Jäkla tur egentligen, tänk vilka tråkiga diskussioner det hade blivit annars. rolleyes.gif
Snöflinga
Apselut smile.gif
netaave
CITAT (Berith @ 28-01-2007, 11:50)
CITAT (Betty @ 28-01-2007, 11:43)
Och vad beträffar Caroline af Ugglas  insats i förra programmet så kan jag bara hålla med Åke - hon var en märklig uppenbarelse. Först tyckte jag att det var rätt mycket Janis Joplin-stuk över det hela men allt eftersom  så blev hon bara mer och mer en dålig Björk-kopia tyckte jag. Undrar hur hon låter och rör sig när hon bara är sig själv... wacko.gif

Hon vann ju På spåret igår, lika jobbig i det programmet. Och hon ska ju vara med i Melodifestivalen också. *en liten suck*

Tycker också att förra Sjung-programmet var jobbigt, alldeles för flamsigt. I fredags var det bättre, om man bortser från Annelie R. Gillar inte henne, har inte riktigt kommit på vilken slags musik hennes röst skulle passa till.

Håller med om AR, tycker hon mest skriker. Måste till mycket specialeffekter på den rösten om det ska låta bra.
aanderss
Vad sa peter settman när han kom till Pisa?

så skall de luta
netaave
CITAT (aanderss @ 28-01-2007, 14:10)
Vad sa peter settman när han kom till Pisa?

så skall de luta

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Limeblossom
Tyckte också tvillingarna var bra, en nätkompis sa att dom hade haft ett band som hette Big Money förut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon