Monica i Nässjö
Gick precis nere i köket och gruffade över att jag ÅTERIGEN fick stuva om allt i diskmaskinen.
mad.gif
Det är konstigt, men varje gång min älskade make fyllt maskinen så kan jag, med lite omstuvning, få plats med minst lika mycket till. blink.gif
Och dessutom så lyckas han också ofta med att ställa en slev el dyl i besticklådan så att vattenkarusellen (el vad den heter?) hindras. Suck!

Sen blev jag så full i skratt. Om det är min älskades sämsta egenskap, då måste vi väl ha ett ganska lyckligt förhållande, trots allt. wub.gif wub.gif

Vad har era partners för egenheter som ni retar er på?
Magdis
Att samla på sig allsköns skräp och gamla papper och aldrig kunna göra sig av med nåt hur gammalt och sunkigt det än är. Det blir jag vansinnig på! Det där om diskmaskinen gäller min man rätt ofta också men det retar jag mig inte så mycket på ändå, även om jag själv skulle valt att handdiska vissa jättestora kastruller för att kunna få plats med en massa tallrikar istället. smile.gif
Betty
Kommer att tänka på ett uttryck jag hörde en gång, det var ungefär så här:
"De detaljer som du som nyförälskad tyckte var enbart charmiga hos din partner är också de detaljer som du kommer att reta dig mest på efter ett antal år tillsammans." Jag tror att det ligger en hel del i det... rolleyes.gif
Jejja
Haha monka, jag blev full i skratt när jag läste ditt inlägg! Om jag fyller diskmaskinen brukar maken sedan kunna stuva om och få i lika mycket till... laugh.gif

Fast något som jag blir vansinnig på ibland, det är när jag har kokat makaroner i en kastrull och han envisas med att ta upp plats i diskmaskinen för kastrullen... Den tar ju bara sekunder att blaska ut med diskborsten (och ändå gjorde jag det inte direkt efter jag använde den...).
LadyG
Vad jag retar mig på..?

Hm... Den har jag funderat på ett tag. Det skulle väl vara att han inte är här nu. wub.gif
anna_rispan
CITAT (LadyG @ 29-01-2007, 14:15)
Vad jag retar mig på..?

Hm... Den har jag funderat på ett tag. Det skulle väl vara att han inte är här nu. wub.gif

Den tar jag med!

Har funderat en stund men kommer inte på nåt. Det måste vara för att jag mest saknar honom. Det är jobbigt när han är nån helt annanstans.
LadyG
CITAT (anna_rispan @ 29-01-2007, 14:19)
CITAT (LadyG @ 29-01-2007, 14:15)
Vad jag retar mig på..?

Hm... Den har jag funderat på ett tag. Det skulle väl vara att han inte är här nu.  :wub:

Den tar jag med!

Har funderat en stund men kommer inte på nåt. Det måste vara för att jag mest saknar honom. Det är jobbigt när han är nån helt annanstans.

När man saknar någon kan man inte reta sig på dem smile.gif

Sen kan det mycket väl vara så att han faktiskt inte har några sidor jag retar mig på, det beror väl på hur känslig jag är? Om jag är förlåtande och överseende menar jag?

Och är det där dessutom ömsesidigt blir det nog inte så mycket friktion alls, funderar amatörpsykologen i sitt hörn. smile.gif
AnitaO
Att han alltid tömmer fickorna på bänken i köket och på att han aldrig tar undan sin post rolleyes.gif
Kakaduan
Om TV, video, DVD eller boxern krånglar, så frågar han mig vad man ska göra. När jag kommer dit och skall titta, behåller han fjärrkontrollen (den sitter låst i ett krampaktigt grepp!), sitter och knappar helt hysteriskt, kan inte redogöra för vad han redan provat eller vad han gjorde när felet uppstod, sitter med blicken låst på skärmen och svarar inte på tilltal.

Till slut går jag därifrån och undrar varför han skulle koppla in mig alls för.

Fast han är världens bäste man!
wub.gif
Kakaduan
Hannele
Undrar mer, vad han retar sej på hos mej? wub.gif
Försöker vara överseende med hela familjen - då kanske han inte ser mina brister heller.
Klart, om någon gör sönder diskmaskinen med långa vassa knivar, fär man förklara,
men jag kan ändå inte få alla i familjen vika tvätt och göra saker på "mitt" sätt,
bäst att låta var och en ha sin egen stil. sleep.gif
Fialotta
CITAT (Kakaduan @ 29-01-2007, 14:57)
Om TV, video, DVD eller boxern krånglar, så frågar han mig vad man ska göra. När jag kommer dit och skall titta, behåller han fjärrkontrollen (den sitter låst i ett krampaktigt grepp!), sitter och knappar helt hysteriskt, kan inte redogöra för vad han redan provat eller vad han gjorde när felet uppstod, sitter med blicken låst på skärmen och svarar inte på tilltal.

Till slut går jag därifrån och undrar varför han skulle koppla in mig alls för.

Fast han här världens bäste man!
wub.gif
Kakaduan

laugh.gif laugh.gif wub.gif
Anma
Förr retade jag mig på att han inte gjorde saker på mitt sätt, tex när han tömde diskmaskinen la han grejerna fel i skåpen. Numer har jag insett att hans sätt är precis lika bra, Världen går inte under av att glasen står felvända i skåpen. wub.gif

Sen retar jag mig på att hansnor mitt täcke på nätterna... fast då sover han ju så det är inte hans fel... smile.gif
Betty
CITAT (Kakaduan @ 29-01-2007, 14:57)
Om TV, video, DVD eller boxern krånglar, så frågar han mig vad man ska göra. När jag kommer dit och skall titta, behåller han fjärrkontrollen (den sitter låst i ett krampaktigt grepp!), sitter och knappar helt hysteriskt, kan inte redogöra för vad han redan provat eller vad han gjorde när felet uppstod, sitter med blicken låst på skärmen och svarar inte på tilltal.

Till slut går jag därifrån och undrar varför han skulle koppla in mig alls för.

Fast han är världens bäste man!
wub.gif
Kakaduan

Så där är jag med... rolleyes.gif Jag tappar besinningen när de där för****ade apparaterna krånglar med mig - men lämnar ifrån mig fjärrkontrollen - det gör jag inte! laugh.gif rolleyes.gif
Whiskuchi
CITAT (Anne R @ 29-01-2007, 15:35)
Sen retar jag mig på att hansnor mitt täcke på nätterna... fast då sover han ju så det är inte hans fel... smile.gif

Äntligen något i tråden jag känner igen mig i biggrin.gif
Jag vaknar och huttrar, bara för att upptäcka att han ligger som en stor kåldolme, helt instoppad i täcket laugh.gif
Anma
CITAT (Whiskuchi @ 29-01-2007, 15:38)
CITAT (Anne R @ 29-01-2007, 15:35)
Sen retar jag mig på att hansnor mitt täcke på nätterna... fast då sover han ju så det är inte hans fel... smile.gif

Äntligen något i tråden jag känner igen mig i biggrin.gif
Jag vaknar och huttrar, bara för att upptäcka att han ligger som en stor kåldolme, helt instoppad i täcket laugh.gif

Ja, och sen vaknar han till när man förösker ta tillbaka täcket och undrar vad sjutton man håller på med! huh.gif laugh.gif laugh.gif
faith
Ni får skaffa varsitt täcke. laugh.gif Fast det är ju inte lika mysigt kanske. wub.gif
Latmask
Att han inte minns saker jag sagt. Och det handlar inte om att han glömmer en eller annan sak, det har kommit till det skede där jag låter bli att berätta saker som han bör komma ihåg, vad som helst, för jag vet att det är slöseri med tid. Har köpt tre häften post-it lappar i stället. wub.gif
Anma
CITAT (faith @ 29-01-2007, 15:48)
Ni får skaffa varsitt täcke. laugh.gif Fast det är ju inte lika mysigt kanske. wub.gif

Det värsta är att vi har var sitt... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kanske ska köpa ett till i reserv när han snott min? tongue.gif
netaave
Att det inte får vara tomma ytor utan att dom måste fyllas med allsköns bråte. Gäller allt från trädgård till hallbyrån där fickorna töms.
Jag vill ha snyggt och undanplockat.
Innan mina knän blev dåliga plockade jag undan efter honom hela tiden utan att jag ens tänkte på det, numer kan jag inte det i samma utsträckning. Det retar mig.
Magdis
CITAT (netaave @ 29-01-2007, 16:49)
Att det inte får vara tomma ytor utan att dom måste fyllas med allsköns bråte. Gäller allt från trädgård till hallbyrån där fickorna töms.
Jag vill ha snyggt och undanplockat.
Innan mina knän blev dåliga plockade jag undan efter honom hela tiden utan att jag ens tänkte på det, numer kan jag inte det i samma utsträckning. Det retar mig.

Vi sitter lite i samma båt tror jag! wub.gif
Gossen Ruda
Det är väl inget direkt som retar mig men avsaknaden är nog värst. sad.gif
Tesa
Min käre makes förmåga att få mig att känna mig som en tjötkäring för att jag måste påminna om precis allt..."tänkte inte på det"...driver mig till vansinne..
netaave
CITAT (Tesa @ 29-01-2007, 17:31)
Min käre makes förmåga att få mig att känna mig som en tjötkäring för att jag måste påminna om precis allt..."tänkte inte på det"...driver mig till vansinne..

Ler igenkännande, ibland undrar jag hur det skulle kännas att aldrig behöva bry sig i att komma ihåg saker, man har väl en fru som påminner en, om allt från födelsedagar till rena småsaker.
Undrar hur alla ungkarlar gör? ohmy.gif
Helen i Skåne
Stackars dig Ruda! sad.gif sad.gif sad.gif
Gillan
Vad jag har skrattat åt alla små petitesser som man kan reta sig på hos sin livskamrat. Här kommer en till;

Jag blir galen på att han är såååå satans ekonomisk att han tom rätar ut spikarna han drar ut i alla våra renoveringar............de kan ju komma till användning igen....... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
malin72
hm och jag retar mig på att han är så duktig på allt mad.gif mad.gif nä men det är sant...
jag stoppar i diskmaskinen..han får in mer
jag tittar på allt som måste göras..han sätter fart på en kvart är allt klart
han kan datorer..åt alla andra med,
han är bilmeck i botten..fixar med bilen jätte bra,men åt alla andra med
är bra på att bygga,jätte kul här hemma,men fixar till andra också.....

jätte stolt över att han är mångsysslare och kunnig på mycket
men det som stör mig är att han ALDRIG kan säga nej och tror ni att han får tack för allt han gör åt alla...nej då eller gentjänster jo kanske o han bad om hjälp men nej inte ska han be andra

förstog ni vad jag menade nu unsure.gif unsure.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Gillan
CITAT (malin72 @ 30-01-2007, 09:00)
hm och jag retar mig på att han är så duktig på allt mad.gif mad.gif nä men det är sant...
jag stoppar i diskmaskinen..han får in mer
jag tittar på allt som måste göras..han sätter fart på en kvart är allt klart
han kan datorer..åt alla andra med,
han är bilmeck i botten..fixar med bilen jätte bra,men åt alla andra med
är bra på att bygga,jätte kul här hemma,men fixar till andra också.....

jätte stolt över att han är mångsysslare och kunnig på mycket
men det som stör mig är att han ALDRIG kan säga nej och tror ni att han får tack för allt han gör åt alla...nej då eller gentjänster jo kanske o han bad om hjälp men nej inte ska han be andra

förstog ni vad jag menade nu unsure.gif unsure.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Joo, då, visst gjorde du dig förstådd. Jag har själv några vänner som har det så. Och dom tycker inte heller att det är kul.

Min är också en sån där " allkunnare ", men som tur är så ger han inte bort hela sig till alla andra wub.gif
Farbror Blå
CITAT (LadyG @ 29-01-2007, 14:15)
Vad jag retar mig på..?

Hm... Den har jag funderat på ett tag. Det skulle väl vara att han inte är här nu. wub.gif

Här har vi kärlek wub.gif smile.gif
Leia
CITAT (Latmask @ 29-01-2007, 15:58)
Att han inte minns saker jag sagt.

Så är det här med! Och att han har en för kärlek till att köpa en massa bra träningsredskap som blir stående och samlar damm, för när han sedan ska träna åkar han iallafall ned till gymet.
Leia
CITAT (Gossen Ruda @ 29-01-2007, 17:28)
Det är väl inget direkt som retar mig men avsaknaden är nog värst. sad.gif

sad.gif
Kathy
Har funderat ett tag men kan inte riktigt komma på något som jag direkt retar mig på.....
Skulle möjligtvis vara saknaden efter honom då han är bortrest å jobbets vägnar....
askar
CITAT (Leia @ 30-01-2007, 10:47)
CITAT (Latmask @ 29-01-2007, 15:58)
Att han inte minns saker jag sagt.

Så är det här med! Och att han har en för kärlek till att köpa en massa bra träningsredskap som blir stående och samlar damm, för när han sedan ska träna åkar han iallafall ned till gymet.

Här är det jag som har köpt träningsredskap som jag sedan
gett bort när de inte "passade" laugh.gif
KarinWikman
Att han har huvudet så fullt av idér, så att han blir disträ:)
karjo
Min sambo är tankspridd, och det är han medveten om... Detta kan leda till irritationer på många sätt. Men jag försöker tänka på att han (oftast?!) inte gör/ gör saker med flit!

Annars är nog det största irritationsmomentet nu att han _alltid_ ställer sina skor mitt i vägen/dörrhålet! Jag sparkar dem numera bara åt sidan...

Är iofs irriterad på en del annat också, men det beror nog för tillfället på mig själv och de miljarder hormoner som skenar runt i kroppen på mig... ( Vi väntar ju barn om ca 2 mån!)
smile.gif
lisselbo
Att han sätter igång en massa projekt och aldrig blir klar.
Kan ha hur mycket som helst halvfärdigt.
Vårat sovrum hade han nästan tapetsert färdigt, var bara lite ovanför dörren och fönstret kvar.
Det har tagit honom ca 3 år, nu ledsnade jag och gjorde färdigt.
Spelar ingen roll hur jag än "påminner" det händer inget.
Vad som retar mig är att han hellre sitter och spelar strategispel på datorn.
Gita
Jag retar mig på att min man alltid lägger in den begagnade smörkniven i kylskåpet när han ändå tar en ren varje gång han skall ha smör/margarin. Vid veckostädningen får jag plocka bort sju kladdiga knivar som ramlat ner till nedersta hyllan.För övrigt är han bra, min man alltså.
Gita
askar
Gita.. vi gör två jack i locket och har kniven i asken.smile.gif

Hannele
CITAT (Gita @ 30-01-2007, 19:48)
Jag retar mig på att min man alltid lägger in den begagnade smörkniven i kylskåpet

Dessa smarta självstående smör- marmeladknivar kanske kan rädda något äktenskap. rolleyes.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon