AnitaO
Någon som kan hjälpa mig?
Har skapat diagram i Excel och själva diagrambladet (bilden) har jag sparat ner i gif-format.
Den ska läggas ut på en hemsida och är lite för bred.
Om jag minskar ner den i Paint så blir texten suddig och ful.

Finns nåt annat sätt att få den lite mindre, men med bibehållen skärpa? unsure.gif
LadyG
Så vitt jag vet behöver man ett riktigt fotoredigeringsprogram för det, typ Photoshop eller något sådant. Paint klarar inte så avancerade saker som att skala om bilder med bibehållen skärpa.

Har du något annat program du kan testa?
AnitaO
CITAT (LadyG @ 29-01-2007, 14:28)
Så vitt jag vet behöver man ett riktigt fotoredigeringsprogram för det, typ Photoshop eller något sådant. Paint klarar inte så avancerade saker som att skala om bilder med bibehållen skärpa.

Har du något annat program du kan testa?

Jag har Paint Shop Pro och Photo Paint
faith
CITAT (AnitaGg @ 29-01-2007, 14:37)
Jag har Paint Shop Pro och Photo Paint

Paint Shop Pro brukar funka bra för mig när jag gör sånt. smile.gif Photo Paint känner jag inte till.
AnitaO
CITAT (faith @ 29-01-2007, 14:39)
CITAT (AnitaGg @ 29-01-2007, 14:37)
Jag har Paint Shop Pro och Photo Paint

Paint Shop Pro brukar funka bra för mig när jag gör sånt. smile.gif Photo Paint känner jag inte till.

Gör du bara en resize då? För det är det jag försökt med, och då blir texten väldigt otydlig. sad.gif
faith
CITAT (AnitaGg @ 29-01-2007, 14:42)
CITAT (faith @ 29-01-2007, 14:39)
CITAT (AnitaGg @ 29-01-2007, 14:37)
Jag har Paint Shop Pro och Photo Paint

Paint Shop Pro brukar funka bra för mig när jag gör sånt. smile.gif Photo Paint känner jag inte till.

Gör du bara en resize då? För det är det jag försökt med, och då blir texten väldigt otydlig. sad.gif

Ja. Men det brukar röra sig om vanliga bilder som jag gör mindre, inte exceldiagram, det har jag aldrig provat att ändra storlek på. Hmm.. *funderar* Går det att göra texten tydligare på orginalbilden? Kanske använda större typsnitt eller fet text?
stina
Är inte det lättaste att du förminskar diagrambilden i Excel och sparar om den?
AnitaO
CITAT (stina @ 29-01-2007, 14:45)
Är inte det lättaste att du förminskar diagrambilden i Excel och sparar om den?

Hur gör man då? rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon