Full version: TV ikväll
evelina
Ikväll börjar Saltön kl. 20.00 på 1:an för er som tycker om den serien.
Själv tycker jag om den. smile.gif
faith
Tack för tipset. smile.gif Jag trodde det var nästa vecka det började, så jag hade nog missat om du inte påmint. smile.gif
anna_rispan
Jag ska kika. Spana om något bekant ansikte syns nånstans.... Chansen för det är väl minimal men men
Alba
Den missar jag inte.
Hade läst böckerna innan serien kom. Så det är extra roligt.
Underbar miljö - bara den är värd att titta på.
faith
CITAT (anna_rispan @ 29-01-2007, 14:37)
Jag ska kika. Spana om något bekant ansikte syns nånstans.... Chansen för det är väl minimal men men

Känner du statister? smile.gif
anna_rispan
CITAT (faith @ 29-01-2007, 14:40)
CITAT (anna_rispan @ 29-01-2007, 14:37)
Jag ska kika. Spana om något bekant ansikte syns nånstans.... Chansen för det är väl minimal men men

Känner du statister? smile.gif

Nej inte som jag vet om. Men jag fick ju höra att en bekants båt syntes i inledningen av förra omgången. Jag är fortfarande på jakt efter ett avsnitt av förra omgången för att få se med egna ögon.
Men eftersom bekantingen bor där i närheten så tänkte jag att kanske kanske syns personen i nåt hörn ändå. Ute på havet eller så.
faith
Fler tv-tips. I Kanal 5 ikväll kl 20 sänds Outsiders.

"Att tala inför folk kan vara en plåga för vissa människor. I extrema fall kan det gå så långt att de drabbade aldrig säger ett ljud utom till ett fåtal anhöriga. Den ovanliga åkomman kallas för selektiv mutism och anses vara en svårare form av social fobi.

Nioåriga Robert och femåriga Madeleine lider av selektiv mutism. Det är en orosstörning som förhindrar barnen från att tala i sociala situationer. Hemma är Robert och Madeleine helt normala och pratar som vilket barn som helst. Men så fort som de kommer utanför dörren blir de tysta.

Programmet följer Robert och Madeleine när de tillsammans med föräldrarna försöker hitta ett svar på problemet så att de kan komma över oron och skräcken att tala inför folk."
Gossen Ruda
Tack för påminnelsen, då skall jag se till att TV:n är avstängd. rolleyes.gif laugh.gif

Ha det så trevligt flickor, då får jag Odla för mig själv och kan skriva vad jag vill. tongue.gif

Jag har mycket svårt för dramatiserade skildringar av ett påhittat samhälle där man tar alla intriger, skilsmässor, snedsteg och annat under 5 år i hela Bohuslän och trycker in det i en ynka TV-serie.
ingrid fuxwall
CITAT (Gossen Ruda @ 29-01-2007, 16:58)
Tack för påminnelsen, då skall jag se till att TV:n är avstängd. rolleyes.gif  :lol:

Ha det så trevligt flickor, då får jag Odla för mig själv och kan skriva vad jag vill.  :P

Jag har mycket svårt för dramatiserade skildringar av ett påhittat samhälle där man tar alla intriger, skilsmässor, snedsteg och annat under 5 år i hela Bohuslän och trycker in det i en ynka TV-serie.

Men det finns ju ett liv efter TV programmet och då kommer de på dig laugh.gif

Så se till att sköta dig
Gossen Ruda
Ska försöka. rolleyes.gif
Pinglan
ÅÅÅÅÅÅ, Tack så mycket för påminnelsen, jag tycker jättemycket om den serien och jag hade faktiskt glömt bort att den började idag igen, så tack så hemskt mycket. tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Fialotta
Ska se den...tack för påminnelsen smile.gif
Snöflinga
Inte många minuter kvar nu .... har laddat tongue.gif
faith
CITAT (Snöflinga @ 29-01-2007, 19:53)
Inte många minuter kvar nu .... har laddat tongue.gif

Ah, dags att sätta på pannan då och fixa till tv-fåtöljen. wub.gif
askar
Vet inte varför, men när jag läste den här tråden så kom jag på
att vi har en Tupperware bryggare för 2 koppar.
Den hade glömts bort i över ett år. ohmy.gif

Nu är iaf kaffet klart precis till starten... inte för att jag är någon
större fantast när det gäller Saltön, men jag håller maken sällskap
framför rutan. (tror jag) rolleyes.gif
Eva i Skåne
Är det nån mer än jag som känner sig besviken efter kvällens avsnitt? sad.gif

Jag har gillat både böckerna och de tidigare avsnitten, men idag var allting så dystert och negativt.
Snöflinga
Tja, någon ren komedi är det ju inte, utan både allvar och skratt blandat. Jag tyckte om det jag såg, den första halvtimman ... sedan ringde det på dörren ... goda vänner som gjorde en snabbvisit wub.gif Jaja, det blir väl en repris ...
ingrid fuxwall
CITAT (Eva i Skåne @ 29-01-2007, 22:14)
Är det nån mer än jag som känner sig besviken efter kvällens avsnitt? sad.gif

Jag har gillat både böckerna och de tidigare avsnitten, men idag var allting så dystert och negativt.

Men på Skaftö är det dystert på vinten.

ingrid
Eva i Skåne
CITAT (ingrid fuxwall @ 29-01-2007, 21:30)
CITAT (Eva i Skåne @ 29-01-2007, 22:14)
Är det nån mer än jag som känner sig besviken efter kvällens avsnitt?  :(

Jag har gillat både böckerna och de tidigare avsnitten, men idag var allting så dystert och negativt.

Men på Skaftö är det dystert på vinten.

ingrid

Du har så klart rätt smile.gif

Det är väl för att jag längtar efter vår- och sommarglädje som jag ville ha det i programmet
askar
Jag såg programmet men ... ingen höjdare måste jag säga.
Riktigt otäckt var det med han som planerade självmord, köpte rep. sad.gif
Det var ju (tycker jag) 90% elände.

Nej usch... då ser jag hellre dokumentärer.
netaave
Det är inte så farligt som det verkar. Fortsätt titta får ni se. tongue.gif
Castea
Det finns många filmer, tv-serier och böcker som börjar glättigare, som en publikfriare för att lättare fånga hjärtan och intresse hos tittarna.

Titta på Harry Potter-filmerna, t ex. Första filmen var en glättig introduktionsfilm av alla karaktärerna, medan film nr 2 sedan gick mot ett större djup och seriositet. Saltön är upplagd på liknande sätt, och jag som läst böckerna vet att saker och ting blir mer komplexa nu.

Personligen har jag inget problem med sådana skildringar. Ser gärna något som skildrar livets ups and downs.

Saltöns karaktärer gör som de flesta av oss - kämpar med livet, vill bli sedda, bekräftade och få kärlek och gemenskap.

Gårdagens avsnitt berörde mig. Ser fram emot fortsättningen.
Alba
Jag är också besviken på första avsnitett.

Jag tror att jag förknippar Saltön med sommar och sol i mina tankar och så var det så dystert och vinter.

Det blir bättre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon