Full version: tänkvärd text
malin72
Melissa Etheridge har ju gått igenom att ha cancer och klarar av det trot alla operationer mm stått på scenen sjuk och denna låten skrev hon när hon genomgick det...... wub.gif wub.gif wub.gif
jag tycker texten är så bra och många tankar med den wub.gif
i run for life

hittade tyvärr inte den där hon framträder själv....men det är ju texten
AnitaO
Fin låt wub.gif
malin72
mm wub.gif wub.gif
Alba
Kan inte köra videon.
Den startade och gick ca 10 sek. och därefter blev det stopp. Började om, men inget händer.
Jag har ofta problem att köra videosnuttar - de stannar av och jag måste börja om.
malin72
CITAT (Alba @ 30-01-2007, 12:33)
Kan inte köra videon.
Den startade och gick ca 10 sek. och därefter blev det stopp. Började om, men inget händer.
Jag har ofta problem att köra videosnuttar - de stannar av och jag måste börja om.

sad.gif vad tråkigt hm wink.gif
Alba
Måste nog tillkalla grannen som är min hjälpande hand med datorn biggrin.gif
stennie
Orkar inte se den just nu ! sad.gif
AnitaO
CITAT (stennie @ 30-01-2007, 12:38)
Orkar inte se den just nu ! sad.gif

Förstår det sad.gif wub.gif
malin72
CITAT (stennie @ 30-01-2007, 12:38)
Orkar inte se den just nu ! sad.gif

nej men usch det var inte meningen att ställa till det sad.gif sad.gif sad.gif
askar
CITAT (Alba @ 30-01-2007, 12:36)
Måste nog tillkalla grannen som är min hjälpande hand med datorn biggrin.gif

Har du Flash player installerad?
Jag märkte för ett tag sedan att det var pga maken inte
hade den istallerad, som han inte kunde se alla videos.


flash player
stennie
CITAT (malin72 @ 30-01-2007, 12:49)
CITAT (stennie @ 30-01-2007, 12:38)
Orkar inte se den just nu ! sad.gif

nej men usch det var inte meningen att ställa till det sad.gif sad.gif sad.gif

Är ju inte ditt fel att en annan är lite blödig wub.gif
askar
Lyssnade... ang texten... jag kanske inte är rätt person att uttala om.

Men ... som jag brukar säga. Lev idag, vi vet inget om morgondagen. wub.gif
Leia
CITAT (malin72 @ 30-01-2007, 11:54)
Melissa Etheridge

Hon är ju´så bra! smile.gif Bra att du påminner mig att jag måste skaffa en av hennes plattor på cd. Jag har den bara på Lp nu, men har ingen Lp spelare längre wacko.gif Kommer inte ihåg vad den heter men den är röd och har hennes svarta siluette på framsidan. smile.gif wub.gif
Floppy
Nu har jag lyssnat på låten - texten... håller med dig låten är hur bra som helst...lagt till den på favoriter...för den tål att lyssnas på ett par gånger till... wub.gif wub.gif wub.gif
Tänkte på pappa som dog i cancer för drygt 2 år sedan... wub.gif
Alba
Nu har även jag lyssnat. Håret står rätt upp armarna.
Vilken låt..... wow.
Tack Malin72 för att du hittade den låten.

Stennie - jag förstår om du inte orkar lyssna.

Mina föräldrar dog med knappt 2 års mellanrum - båda i cancer.
Då lyssnade jag varje fredag eller om det var lördag på " Minns du sången " på TV. Jag grät floder. Men på något sätt så renar och helar tårarna. Men det tar tid innan man kan "utsätta sig" för den fina musiken.

Kramar till dig Stennie.
malin72
ja den väcker känslor och tankar,men sen uppfattar jag henne som en väldigt stark människa wub.gif
när jag såg programmet med henne och hon berättade om sin kamp och sen hur hon gjorde låten och sen ställde sig på scenen och sjöng då sprutade tårarna på mig wub.gif wub.gif
budskapet som jag förstog det, var att hon ville säga att även om sjukdomen åt upp henne så skulle den aldrig komma åt hennes själ wub.gif wub.gif wub.gif

så även om ni inte kan lyssna på just denna så kan jag rekomendera hennes skivor....dom har ett budskap och hon har stark röst(tycker jag iallafall)
många tecknade filmer som tex björnbröder tror jag det är många är dom iallafall är det hon som sjunger låtarna till om man lyssnar på den engelska versionen wub.gif wub.gif wub.gif
askar
Du har så rätt Malin. wub.gif

Hon väljer att se det positiva... istället för att gräva ner sig. smile.gif wub.gif
malin72
CITAT (askar @ 30-01-2007, 22:25)
Du har så rätt Malin. wub.gif

Hon väljer att se det positiva... istället för att gräva ner sig. smile.gif wub.gif

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon