Full version: digitalkameran
Ciczi
Laddade ur lite bilder ur min digitalkamera och såg att jag knäppt över 3000 bilder.... på de drygt 4 månader som jag har haft den... blink.gif

hej vad det går....

sleep.gif biggrin.gif laugh.gif

Ciczi
Floppy
ohmy.gif ...oj...jösses....3000 bilder...du måste ha finger avtryckar kramp... laugh.gif tongue.gif ...va kul å titta på alla bilderna nu då...ja du det kommer att ta tid för dig att sortera allt... smile.gif
Alba
Då är ju digitalkameran bra. Man behöver inte kosta på en massa framkallning.
Jag har nyligen fått en digitalkamera. Har inte hunnit fota så mycket.
Allt är bara svart och vitt ute nu men jag längtar till våren och sommaren. Då ska här fotas.
Ciczi
jop det var min reaktion också ohmy.gif Men när jag sedan tittade på mapparna med bilderna i (kameran är snäll och sorterar i datumordning smile.gif ) insåg jag att 2 av 3 dagar är kameran med i skolan och plåtar alla skojigheter vi hittar på. Sedan tar man ju lite andra bilder när kameran ändå är med...

Och då insåg jag att det faktiskt inte är så konstigt... sleep.gif

Ciczi

har ju bränt ner på CD istället för att framkalla, kommer väl att ta några papperskopior också men det dröjer nog eftersom jag är urfattig denna månaden...
Alba
Jag försöker också mig att kameran alltid ska vara med. Det är ju då man hittar roliga och fina bilder.
Ciczi
precis



hur kommer man annars på att fota detta? blink.gif tongue.gif laugh.gif

Ciczi
Alba
Jo men det det är ju såna bilder som är kul.
Jag fotade 2 godispåsar - kan ju passa in någon gång.
Ciczi
Kan man inte få se... håller fortfarande mitt nyårslöfte att bara äta godis om jag blir bjuden... rolleyes.gif

Ciczi
ingrid fuxwall
Vad har du för kamera som klarar av 3 000 bilder! Helt förstummad
Gossen Ruda
CITAT (ingrid fuxwall @ 31-01-2007, 21:33)
Vad har du för kamera som klarar av 3 000 bilder! Helt förstummad

Knappast på ett minneskort. Ciczi har säkert tömt kameran flera gånger men eftersom alla? kameror automatiskt ger alla bilder var sitt löpnummer kan man se hur mycket som är taget sammanlagt.
Klura
8978 foton får jag plats med på mitt 1 Gb kort om jag fotar med lägsta upplösningen tongue.gif
askar
Jag har också 1Gb kort... ryms en himla massa bilder på det.
Dottern köpte nyligt 2 Gb kort... ryms dubbelt så många.smile.gif
Ciczi
Det är precis som Gossen säger... jag har ju givetvis inte laddat ur 3000 bilder på en och samma gång utan det är totalt antal tagna bilder.

Ciczi
Alba
CITAT (ciczi @ 31-01-2007, 21:13)
Kan man inte få se... håller fortfarande mitt nyårslöfte att bara äta godis om jag blir bjuden... rolleyes.gif

Ciczi

Jag kan ju inte precis skryta med att bilden är bra.
Lampan över bordet var tänd och den har gett både blänk och skuggor i bilden.
Men det kan väl vara ett exempel på vad man ska tänka på när man fotar.

CICZI - inte gå och köpa godis nu

tongue.gif

Ciczi
CITAT
CICZI - inte gå och köpa godis nu

tongue.gif

åhh... så gott.... sleep.gif slurp...

har ont i foten idag så jag lär inte komma till affären för att kunna köpa godis så det är ingen fara Alba... sleep.gif

Ciczi
Hannele
CITAT (ciczi @ 31-01-2007, 17:52)
Laddade ur lite bilder ur min digitalkamera och såg att jag knäppt över 3000 bilder.... på de drygt 4 månader som jag har haft den... blink.gif

Töm lite oftare, ifall det händer en olycka.
Jag tycker det är tryggare ha två mindre kort en ha allt på ett stort kort.
renate
Jag ha 2 mindre kort och tömma ofta.Kör med högsta upplösning.
Ciczi
CITAT (Hannele @ 01-02-2007, 22:00)
CITAT (ciczi @ 31-01-2007, 17:52)
Laddade ur lite bilder ur min digitalkamera och såg att jag knäppt över 3000 bilder.... på de drygt 4 månader som jag har haft den... blink.gif

Töm lite oftare, ifall det händer en olycka.
Jag tycker det är tryggare ha två mindre kort en ha allt på ett stort kort.

Hannele... om du läser hela tråden förstår du att det inte var första gången som jag tömde kameran...
Jag tömmer kameran varje gång när jag har använt den.

mvh Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon