Full version: Pallkragar i Blekinge
puskas5
Jag har ringt runt, kollat på Blocket, följt trådar i Pallkrageklubben men hittar inga tips om var man kan få tag på pallkragar i östra Blekinge. Ja, jag vet att Granngården i Karlskrona har men de är alldeles för dyra. Någon som har tips om bra ställe att köpa pallkragar i Karlskronaområdet?
Anders i Lund
(med sommarhus på Sturkö)
Alba
Någon tillverkningsindustri i närheten. Ibland återanvänds kragarna men inte alltid.
Palltillverkare tex Norrlandspall säljer men jag vet inte om det är bara i större mängd.
Transportföretag kan också ha pallkragar som är lite skadade.

Googla även på pallkragar så hittar du en del.
Lycka till.
puskas5
Jag har hittat tre ställen i Lundatrakten, där jag bor, med begagnade pallkragar till bra pris (tror jag), ca 65 kr. Så jag köper nog här och tar med i bilen om inte en annons i lokalpressen på lördag ger resultat.
Anders
puskas5
Annons i Blekinge Läns Tidning gav inga svar. Annons i Sydsvenskan gav nio påringningar med priser från 20 till 50 kronor. Alla bor på 4-5 mils avstånd. Så ringde en man som bor vid vägen från Skåne till Blekinge (E22). Han erbjuder 10 pallkragar à 40 kronor som jag kan hämta på vägen till Blekinge. Lite dyrare än de billigaste men inga omvägar så det blir en bra lösning. Nu kan jag börja planera hur jag ska använde dem.
Anders
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon