Elisabeth P
Är inte så händig, så nu övervägager jag att köpa pallkragar i alla fall.
Jag har försökt att leta efter dessa , dock utan resultat sad.gif .

Så var köper ni era, ni som inte bygger själva?
Vad kostar de på ett ungefär?

Lisa
arno
Har sett prisuppgifter på 40 - 60 kr och det är billigare än att köpa virke till ramar utan gångjärn.Detta gäller då begagnade vi köp från firmor som handlar med EUR-pallar.Nya från COOP,Granngården m.fl. blir väldigt dyrt - bättre att snickra själv om man utesluter gångjärnen.
Jag fick mina hos en rörfirma och bjöd på fikabröd - alla nöjda smile.gif smile.gif
Kolla hos någon industri eller något lager, de vet kanske vem som handlar med pallar om du nu inte kan göra affär med dem.
Aries
Säger som arno: "Kolla hos någon industri eller något lager..."

Jag hade tur som såg att en granne hade gamla pallkragar som han skulle skrota så jag fick dem. Han har eget företag och får grejer levererat till sig i pallar ibland. Så nu vet han vart han kan ta dem om det blir några över. tongue.gif
puskas5
Jag satte in en annons i Sydsvenskan, inklusive dess nätutgåva, i söndags. Jag fick tio påringningar med erbjudanden om alltifrån en handfull pallkragar till en lastpall med 200 pallkragar.
Priserna låg från som lägst 100 kronor för 15 (som dock låg utomhus) till 45 kronor styck som högst. Avgörande för mitt val blev var pallkragarna fanns (på vägen till mitt fritidshus).
Tipset är alltså: släng in en Köpes-annons i lokaltidningen. Med lite tur ger det flera svar från exempelvis småföretagare som har fått leveranser i pallkragar och nu vill bli av med dem eftersom de tar plats på lagret. smile.gif
Anders i Lund
Elisabeth P
Tack för alla era svar smile.gif .

kom bara på att en svåger till mig är lastbilschaufför. Kan han han ha kontakter tro, eller dom kanske rent av kör med egna?

Lisa
Diana
CITAT (Lisa:) @ 13-02-2007, 11:26)
Är inte så händig, så nu övervägager jag att köpa pallkragar i alla fall.
Jag har försökt att leta efter dessa , dock utan resultat sad.gif .

Så var köper ni era, ni som inte bygger själva?
Vad kostar de på ett ungefär?

Lisa

Granngården säljer dom annars.
puskas5
Men Granngården är dyra, särskilt de målade pallkragarna. Runt 175 kr tror jag. En annons i lokaltidningen kostar kanske en femtilapp och har du tur hittar du pallkragar för 20-40 kronor styck.
Anders i Lund
Alba
CITAT (Lisa:) @ 13-02-2007, 11:56)
Tack för alla era svar smile.gif .

kom bara på att en svåger till mig är lastbilschaufför. Kan han han ha kontakter tro, eller dom kanske rent av kör med egna?

Lisa

Han har säkert kontakter. Speciellt om han kör lastbil med gods. Han är ju då ute på många industrier.
Elisabeth P
CITAT (Alba @ 20-02-2007, 16:29)
Han har säkert kontakter. Speciellt om han kör lastbil med gods. Han är ju då ute på många industrier.

Tyvärr hade han inte det sad.gif eller rättare sagt så var de enormt eftertraktade, så även där skulle jag få ge minst en hundring sad.gif .
Nej, då snickrar jag hellre (så svårt kan det ju inte vara)

Lisa
arno
Din svåger kanske kan kolla upp vem i området som handlar med kragarna.
Vad jag har förstått så är det någon sorts pantsystem och här låg priset på ca.50 kr för ett år sedan - billigare än motsvarande virke alltså.
Karrolina
Kolla i telefonkatalogen. Här i uppsala finns en firma som heter uppsala palldepå. Det låter lovande tycker jag ska ringa dit.

Jag har som du upplevt att det har varit svårt att hitta pallkragar. Satte in annons på blocket och eniro utan resultat.

Karolina
Mozart
Jag köpte mina pallkragar på ett ställe som renoverar pallar och pallkragar och säljer.
Jag fick betala 60 kr styck, även för "halvkragen". Det kanske inte var det billigaste, men
det kändes som det inte spelade så stor roll en tia hit eller dit, köpte inte så många.

Slå på eniro, det kanske finns nått liknande ställe i boråstrakten? g.gif
Magdis
Jag köpte mina kragar på Granngården. Dyrt, men jag var för lat för att leta runt en massa eller bygga egna. tongue.gif
Mozart
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-02-2007, 12:52) *
Jag köpte mina kragar på Granngården. Dyrt, men jag var för lat för att leta runt en massa eller bygga egna. tongue.gif


De man köper på granngården är ju dessutom nya, det är ju en fördel. Det var inte mina som jag betalde 60 kr/ st för. Hela var de, men inte nya.
fruberglund
CITAT (Mozart @ 28-02-2007, 15:00) *
De man köper på granngården är ju dessutom nya, det är ju en fördel. Det var inte mina som jag betalde 60 kr/ st för. Hela var de, men inte nya.


De behöver ju inte vara nya om man ska måla dem.

Halvpallkragar fick jag från min mans jobb som slängde hur många som helst, de tas tydligen inte i retur ändå. Oturligt nog så sa han inte till mig förrän de redan hade slängt en container så jag fick bara tag på ca 12 st thumbdown.gif

Helkragar hittade jag en annons på Blocket tror jag det var, betalade nog 50 kr/st tror jag.

Hade det varit nu så hade jag nog faktiskt byggt egna lådor, tycker inte det är så snyggt med de där gångjärnen whistling.gif
MB1965
köpte förra våren på blocket.se

11 st, trävita, dock ej nya, 30kr för de lite slitna och 35 kr för de nästan nya.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon