Full version: fettisdag!
Sidor: 1, 2
Leia
Idag ska vi frossa! biggrin.gif
Betty
Jajjamensan! laugh.gif wub.gif
Alba
Jag hoppas att inte du Betty ska äta alla. tongue.gif
Då lär vi inte se dig mer här på forumet.

Men vilken syn med så många semlor. I afton blir det - jag får se hur många det blir mmmmmmmmmm så gott.
Leia
laugh.gif Har du varit till sonen? (eller var det mågen som jobbade på bageri?) smile.gif
Reserv
Japp biggrin.gif idag skulle det då va´dags för årets första semla rolleyes.gif ....tror ni jag får nån då???? huh.gif blink.gif wacko.gif
Leia
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 10:58)
Japp biggrin.gif idag skulle det då va´dags för årets första semla rolleyes.gif ....tror ni jag får nån då???? huh.gif blink.gif wacko.gif

Du, jag brukar inte få någon, jag köper själv för att vara på den säkra sidan. tongue.gif biggrin.gif
Betty
(bilden är lånad från nätet) rolleyes.gif
Min man äker och hämtar några semlor efter jobbet - på konditoriet där min son jobbar biggrin.gif
Reserv
CITAT (Leia @ 20-02-2007, 11:00)
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 10:58)
Japp biggrin.gif  idag skulle det då va´dags för årets första semla rolleyes.gif ....tror ni jag får nån då???? huh.gif  :blink:  :wacko:

Du, jag brukar inte få någon, jag köper själv för att vara på den säkra sidan. tongue.gif biggrin.gif

Hmm...okay då, jag brukar också köpa mina.....då ändrar jag frågan, tror ni jag får äta nån idag då???
Betty
Vem skulle kunna hindra dig?? ohmy.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 11:03)
Vem skulle kunna hindra dig?? ohmy.gif laugh.gif

Min bil som verkar ha fryst sönder....stendö sad.gif och en annan granne jag skulle åkt iväg med har dörarna fryst på...... blink.gif och det är ändå "bara" 13 minus, vi har faktiskt haft kallare i vinter wacko.gif
Leia
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 11:06)
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 11:03)
Vem skulle kunna hindra dig??  :o  :lol:

Min bil som verkar ha fryst sönder....stendö sad.gif och en annan granne jag skulle åkt iväg med har dörarna fryst på...... blink.gif och det är ändå "bara" 13 minus, vi har faktiskt haft kallare i vinter wacko.gif

Försöker ödet säga dig att det är dags att banta? rolleyes.gif laugh.gif tongue.gif
Reserv
CITAT (Leia @ 20-02-2007, 11:08)
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 11:06)
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 11:03)
Vem skulle kunna hindra dig??  ohmy.gif  laugh.gif

Min bil som verkar ha fryst sönder....stendö sad.gif och en annan granne jag skulle åkt iväg med har dörarna fryst på...... blink.gif och det är ändå "bara" 13 minus, vi har faktiskt haft kallare i vinter wacko.gif

Försöker ödet säga dig att det är dags att banta? rolleyes.gif laugh.gif tongue.gif

biggrin.gif biggrin.gif troligtvis biggrin.gif ..... unsure.gif men jag tycker faktiskt liiiite synd om mig, och mycket synd om lillan som blir uten sad.gif
Betty
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 11:09)
CITAT (Leia @ 20-02-2007, 11:08)
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 11:06)
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 11:03)
Vem skulle kunna hindra dig??  ohmy.gif  laugh.gif

Min bil som verkar ha fryst sönder....stendö sad.gif och en annan granne jag skulle åkt iväg med har dörarna fryst på...... blink.gif och det är ändå "bara" 13 minus, vi har faktiskt haft kallare i vinter wacko.gif

Försöker ödet säga dig att det är dags att banta? rolleyes.gif laugh.gif tongue.gif

biggrin.gif biggrin.gif troligtvis biggrin.gif ..... unsure.gif men jag tycker faktiskt liiiite synd om mig, och mycket synd om lillan som blir uten sad.gif

Stackars! Du får tina upp bilen till i morron och så får ni väl klämma i er ett par extra semlor i efterskott. biggrin.gif
Magdis
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 11:09)
CITAT (Leia @ 20-02-2007, 11:08)
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 11:06)
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 11:03)
Vem skulle kunna hindra dig??  ohmy.gif  laugh.gif

Min bil som verkar ha fryst sönder....stendö sad.gif och en annan granne jag skulle åkt iväg med har dörarna fryst på...... blink.gif och det är ändå "bara" 13 minus, vi har faktiskt haft kallare i vinter wacko.gif

Försöker ödet säga dig att det är dags att banta? rolleyes.gif laugh.gif tongue.gif

biggrin.gif biggrin.gif troligtvis biggrin.gif ..... unsure.gif men jag tycker faktiskt liiiite synd om mig, och mycket synd om lillan som blir uten sad.gif

Nääää! Stackars er! sad.gif Klart ni måste få semlor, det är varje medborgares rättighet!

Jag har plockat upp tre av mina hembakta semlor ur frysen inför kvällen. Jag bakar så gott som alltid semlorna själv eftersom det inte är så lätt att få tag på glutenfria att köpa och OM man får tag på det så är bullen misstänkt lik en vanlig glutenfri franskbulle i smak och konsistens. blink.gif Hembakt e godast...o då kan man få mandelmassan i fastare konstistens också, jag gillar inte när mandelmassan är rinnande lös.
Bee
Betty, en sån vacker bild! Jag dreglar när jag ser den.

Tyvärr får jag avstå. Det finns en överviktig diabetiker i familjen som måste avstå och då kan inte jag heller äta någon sad.gif

Får scrolla upp till din bild igen och dregla laugh.gif
Betty
CITAT (Bee @ 20-02-2007, 11:22)
Tyvärr får jag avstå. Det finns en överviktig diabetiker i familjen som måste avstå och då kan inte jag heller äta någon sad.gif

Men stackars dig! Kan du inte "tjyväta en i smyg" nånstans där diabetikern inte ser dig? huh.gif
Semlor borde tillhöra de mänskliga rättigheterna tycker jag! laugh.gif wub.gif
Blomstertanten
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 11:06)
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 11:03)
Vem skulle kunna hindra dig??  :o  :lol:

Min bil som verkar ha fryst sönder....stendö sad.gif och en annan granne jag skulle åkt iväg med har dörarna fryst på...... blink.gif och det är ändå "bara" 13 minus, vi har faktiskt haft kallare i vinter wacko.gif

Har dörrarna på grannen fryst ???? unsure.gif ohmy.gif

Vad har du för konstiga grannar egentligen ? tongue.gif

Sorry, kunde inte låta bli laugh.gif wub.gif

Har ätit min första semla för i år alldeles nyss ! wub.gif
faith
Här blir det också semla-mumsande lite senare.
Bee
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 11:28)
Men stackars dig! Kan du inte "tjyväta en i smyg" nånstans där diabetikern inte ser dig? huh.gif
Semlor borde tillhöra de mänskliga rättigheterna tycker jag! laugh.gif wub.gif

Ja frestelsen är stooor! Och det har hänt att jag fallit förr. På jobbet, inte hemma tongue.gif
Magdis
CITAT (Bee @ 20-02-2007, 13:47)
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 11:28)
Men stackars dig! Kan du inte "tjyväta en i smyg" nånstans där diabetikern inte ser dig? huh.gif
Semlor borde tillhöra de mänskliga rättigheterna tycker jag! laugh.gif  :wub:

Ja frestelsen är stooor! Och det har hänt att jag fallit förr. På jobbet, inte hemma tongue.gif

Snällt av dig att avstå från semla när inte alla i huset får äta! wub.gif Fast å andra sidan borde ju du kunna få leva som vanligt även fast det finns de som är sjuka runt dig. Jag är glutenintolerant t.ex men jag vill för all del inte att alla andra här hemma ska behöva leva som om de vore det också. smile.gif
netaave
Har lagt ut recept på semlor i recepttråden
pejori
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 10:53)
Jajjamensan! laugh.gif wub.gif

VAR hittade du bilden på mitt köksbord???? ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif
AnitaO
*sätter på mig skygglappar och bläddrar i GI-recepten* rolleyes.gif laugh.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 11:06)
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 11:03)
Vem skulle kunna hindra dig??  :o  :lol:

Min bil som verkar ha fryst sönder....stendö sad.gif och en annan granne jag skulle åkt iväg med har dörarna fryst på...... blink.gif och det är ändå "bara" 13 minus, vi har faktiskt haft kallare i vinter wacko.gif

du får väl ta en promenad med tanke på den stundande övervikten laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Betty
CITAT (pejori @ 20-02-2007, 14:34)
VAR hittade du bilden på mitt köksbord???? ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif

Du hade ju lagt ut den på nätet!!! laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Betty
CITAT (AnitaGg @ 20-02-2007, 14:35)
*sätter på mig skygglappar och bläddrar i GI-recepten* rolleyes.gif laugh.gif

Sorry... täääääänkte inte på dig! rolleyes.gif wub.gif
Ta det som en utmaning, hur stark karaktär har du!!? tongue.gif
AnitaO
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 14:52)
CITAT (AnitaGg @ 20-02-2007, 14:35)
*sätter på mig skygglappar och bläddrar i GI-recepten*  :rolleyes:  :lol:

Sorry... täääääänkte inte på dig! rolleyes.gif wub.gif
Ta det som en utmaning, hur stark karaktär har du!!? tongue.gif

Man kan ju struta i att öppna tråden ... rubriken avslöjar innehållet laugh.gif
Inga problem faktiskt. Känner mig inte sugen på nån semla faktiskt, så käka på ni laugh.gif wub.gif
stina
Nu har jag ätit årets första semla! rolleyes.gif En liten och jättegod en - mums!!! tongue.gif
Betty
CITAT (AnitaGg @ 20-02-2007, 14:55)
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 14:52)
CITAT (AnitaGg @ 20-02-2007, 14:35)
*sätter på mig skygglappar och bläddrar i GI-recepten*  rolleyes.gif  laugh.gif

Sorry... täääääänkte inte på dig! rolleyes.gif wub.gif
Ta det som en utmaning, hur stark karaktär har du!!? tongue.gif

Man kan ju struta i att öppna tråden ... rubriken avslöjar innehållet laugh.gif
Inga problem faktiskt. Känner mig inte sugen på nån semla faktiskt, så käka på ni laugh.gif wub.gif

Kunde du ju inte! tongue.gif
Fast jag måste få säga att jag tycker att du är jätteduktig som kan stå emot! wub.gif Är rädd att om jag nånsin får problem med att hålla vikten så kommer jag troligen att rulla fram - har sk*tdålig karaktär när det gäller semlor... rolleyes.gif biggrin.gif
Reserv
CITAT (Blomstertanten @ 20-02-2007, 12:59)
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 11:06)
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 11:03)
Vem skulle kunna hindra dig??  ohmy.gif  laugh.gif

Min bil som verkar ha fryst sönder....stendö sad.gif och en annan granne jag skulle åkt iväg med har dörarna fryst på...... blink.gif och det är ändå "bara" 13 minus, vi har faktiskt haft kallare i vinter wacko.gif

Har dörrarna på grannen fryst ???? unsure.gif ohmy.gif

Vad har du för konstiga grannar egentligen ? tongue.gif

Sorry, kunde inte låta bli laugh.gif wub.gif

Har ätit min första semla för i år alldeles nyss ! wub.gif

Japp du tanten rolleyes.gif det va´luckan till kyskhetsbältet som kärvade, men jag fick upp den med en relativt omild behandling... rolleyes.gif sen va´det bara att köra tongue.gif tongue.gif
Hennes bil.... blink.gif den va´nästan inte större än ett kyskhetsbälte, nån halvgammal opel kadett som man fick klämma in sig i så knäna hamnade vid öronen blink.gif ....MEN rolleyes.gif två härliga semlor står nu i kylen och väntar biggrin.gif Min bil däremot, den avled nog alldeles, stendö wacko.gif
titti49zon6
Då får du allt äta väääldigt många semlor Betty biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 20-02-2007, 14:55)
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 14:52)
CITAT (AnitaGg @ 20-02-2007, 14:35)
*sätter på mig skygglappar och bläddrar i GI-recepten*  :rolleyes:  :lol:

Sorry... täääääänkte inte på dig! rolleyes.gif wub.gif
Ta det som en utmaning, hur stark karaktär har du!!? tongue.gif

Man kan ju struta i att öppna tråden ... rubriken avslöjar innehållet laugh.gif
Inga problem faktiskt. Känner mig inte sugen på nån semla faktiskt, så käka på ni laugh.gif wub.gif

Jag äter en för dig med! smile.gif rolleyes.gif
Betty
CITAT (titti49 @ 20-02-2007, 15:05)
Då får du allt äta väääldigt många semlor Betty biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif

laugh.gif wub.gif Aaa, himla många... rolleyes.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 15:03)
det va´luckan till kyskhetsbältet som kärvade, men jag fick upp den med en relativt omild behandling... :

typiskt män att använda våld när dom inte får som dom vill sad.gif sad.gif sad.gif smile.gif laugh.gif laugh.gif
Alba
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 15:08)
CITAT (titti49 @ 20-02-2007, 15:05)
Då får du allt äta väääldigt många semlor Betty biggrin.gif  biggrin.gif  biggrin.gif  biggrin.gif  laugh.gif  biggrin.gif

laugh.gif wub.gif Aaa, himla många... rolleyes.gif


Tänk att vi inte visste - då hade vi ju kunnat komma till dig laugh.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 20-02-2007, 15:06)
CITAT (AnitaGg @ 20-02-2007, 14:55)
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 14:52)
CITAT (AnitaGg @ 20-02-2007, 14:35)
*sätter på mig skygglappar och bläddrar i GI-recepten*  rolleyes.gif  laugh.gif

Sorry... täääääänkte inte på dig! rolleyes.gif wub.gif
Ta det som en utmaning, hur stark karaktär har du!!? tongue.gif

Man kan ju struta i att öppna tråden ... rubriken avslöjar innehållet laugh.gif
Inga problem faktiskt. Känner mig inte sugen på nån semla faktiskt, så käka på ni laugh.gif wub.gif

Jag äter en för dig med! smile.gif rolleyes.gif

Ja, men du är ju bara för hygglig du! laugh.gif laugh.gif
Vet inte hur jag ska kunna tacka dig rolleyes.gif wub.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 20-02-2007, 15:11)
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 15:03)

 det va´luckan till kyskhetsbältet som kärvade, men jag fick upp den med en relativt omild behandling... :

typiskt män att använda våld när dom inte får som dom vill sad.gif sad.gif sad.gif smile.gif laugh.gif laugh.gif

Hon bad faktiskt om hjälp att få upp dörren rolleyes.gif tongue.gif
pejori
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 15:16)
CITAT (pejori @ 20-02-2007, 15:11)
CITAT (Reserv @ 20-02-2007, 15:03)

 det va´luckan till kyskhetsbältet som kärvade, men jag fick upp den med en relativt omild behandling... :

typiskt män att använda våld när dom inte får som dom vill sad.gif sad.gif sad.gif smile.gif laugh.gif laugh.gif

Hon bad faktiskt om hjälp att få upp dörren rolleyes.gif tongue.gif

HMF unsure.gif unsure.gif unsure.gif laugh.gif
Bettis
Nu har jag fått i mig årets första och sista semla, en liten, liten hembakad men god var den biggrin.gif
Leia
CITAT (AnitaGg @ 20-02-2007, 15:16)
CITAT (Leia @ 20-02-2007, 15:06)
CITAT (AnitaGg @ 20-02-2007, 14:55)
CITAT (Betty @ 20-02-2007, 14:52)
CITAT (AnitaGg @ 20-02-2007, 14:35)
*sätter på mig skygglappar och bläddrar i GI-recepten*  :rolleyes:  :lol:

Sorry... täääääänkte inte på dig! rolleyes.gif wub.gif
Ta det som en utmaning, hur stark karaktär har du!!? tongue.gif

Man kan ju struta i att öppna tråden ... rubriken avslöjar innehållet laugh.gif
Inga problem faktiskt. Känner mig inte sugen på nån semla faktiskt, så käka på ni laugh.gif wub.gif

Jag äter en för dig med! smile.gif rolleyes.gif

Ja, men du är ju bara för hygglig du! laugh.gif laugh.gif
Vet inte hur jag ska kunna tacka dig rolleyes.gif wub.gif

Ja, visst är jag! rolleyes.gif wub.gif

Jag kan för övrigt ta ett par av de kilon du vill bli av med också, för gammal vänskaps skull wub.gif Fast villkoret är förståss att jag får placera dem där jag vill... rolleyes.gif biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Leia @ 20-02-2007, 15:20)
Jag kan för övrigt ta ett par av de kilon du vill bli av med också, för gammal vänskaps skull wub.gif Fast villkoret är förståss att jag får placera dem där jag vill... rolleyes.gif biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif
e_sedell
Idag har det blivit två semlor faktiskt, en vid 11 och en nyss. Det är ju så himla gott.
Betty
...och nu ska jag gå och stoppa i mig en till! laugh.gif wub.gif
wolkenkrabber
trycker i mig en semla med massor av hetvägg nu! jagka nite äta semla uten hetvägg.. blir för torrt.. eller det beror väl på att jag är uppväxt med hetväggen


ang ni Gi-bantare.. det är väl bara att trycka i sig en tub mandelmassa och en trea grädde? för det finns väl inget vetemjöl i mandelmassa?
e_sedell
nej men socker....
Magdis
Mmmm...nu fick jag in en semla hit till datorn. tongue.gif biggrin.gif
Anma
Har ätit en ICA-semla idag, eller rättare sagt en tredjedels semla... den var inge god! Hundarna blev nog glada, för de fick dela på resten.... smile.gif
renate
Är jag den enda människan här på forumet som INTE tycker om semlor???? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Jag säger bara blääääääääääääääääääääääää.
Det är mandelmassan jag avskyr.
Men ät ni på om ni tycker de är goda. ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
AnitaO
CITAT (wolkenkrabber @ 20-02-2007, 19:08)
trycker i mig en semla med massor av hetvägg nu! jagka nite äta semla uten hetvägg.. blir för torrt.. eller det beror väl på att jag är uppväxt med hetväggen


ang ni Gi-bantare.. det är väl bara att trycka i sig en tub mandelmassa och en trea grädde? för det finns väl inget vetemjöl i mandelmassa?

Jo det vore ju drömmen laugh.gif
Men som e_sedell säger så är det socker.
Det är bara dom 3 första veckorna som man inte får "fuska" lite med socker och kohydrater, så det överlever man.
Dagens sockerkick var en apelsin för min del rolleyes.gif

Men bortsett från det så har jag ätit en härlig frukost med ägg och bacon.
Ost, paprika, mörk choklad och pecannötter till mellanmål.
Skinka och pocherade ägg till lunch.
Köttfärsbiffar med varm grönsaksröra till middag.

Så det går inte nån nöd på GI-bantare ska du tro wink.gif
Helen i Skåne
Semla...BLÖÖRRK! Fullständigt vedervärdigt och ännu värre är "hetvägg"... wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon