askar
Har ni helsida... eller gråa fält på bägge sidor?


[attachment=22:forum.JPG]
evelina
Jag har helsida.
Gillan
Nä, men jag har ett ganska brett grågrönt fält till höger om bilden unsure.gif
titti49zon6
Godmorgon Agneta, jag har hela sidor
askar
Undrar vad det kan bero på?
Om ni klickar på bilden blir den större..då syns att jag har ett brett fält på hö sida
och ett lite smalare på vänster.
Det kanske finns någon inställning att göra.
Berith
CITAT (Gillan @ 28-02-2007, 07:07) *
Nä, men jag har ett ganska brett grågrönt fält till höger om bilden unsure.gif


Jag har som Gillan.
Christa
Om jag scrollar åt höger så har jag också ett fält där. Vilken upplösning använder ni andra? Jag har 800 x 600 punkter och jag ser inte hela sidan på bredden utan måste scrolla för att se den. Ni som inte har någon beige kant till höger kanske har en scrollningslist där nere.
askar
Jag har... och har alltid haft 1280 x 1024
KURT
Jag ser också gråa fält på båda sidorna i Explorer, i Firefox är det ett grått fält till höger.
Christa
CITAT (askar @ 28-02-2007, 07:20) *
Jag har... och har alltid haft 1280 x 1024


Gissade detta. Ställ om till 1024 X 768 och kolla skillnaden. I den tidigare versionen av forumet så anpassades antagligen bredden på bilden till skärmen. Att det är skillnad märker jag också. När jag skriver det här t ex så hoppar bilden när jag kommer till slutet på raden och det är ganska jobbigt. Jag måste hela tiden scrolla i sidled för att läsa inläggen. Det behövde jag inte innan vad jag minns. Det här hoppandet är jag i alla fall säker på att jag inte hade innan.
*Stintan*
Jag har upplösning 1280x768 men har ändå brett grått fält till höger och ett väldigt smalt till vänster. Och jag har IE.
Scrolla går inte.
stennie
Jag har som Gillan, ett brett grått fält till höger..
askar
Jag har frågat och såg nu att jag fått svar från Ingemar.
De har ändrat till smalare... Synd tycker jag...
men tydligen testar de sig fram.... precis som vi.

Hoppas iaf att det ändras till helbild.
evelina
Eftersom jag ser dåligt så har jag skärm upplösning på 800 x 600 prova det Agneta. rolleyes.gif
askar
CITAT (evelina @ 28-02-2007, 09:07) *
Eftersom jag ser dåligt så har jag skärm upplösning på 800 x 600 prova det Agneta. rolleyes.gif



Jag provade.... men det som irriterar mig.. är att bilden inte är helskärm. sad.gif
Jag ser att läsa nu.

Nåja... man får mer tid till att googla och lära sej nytt.
Betty
CITAT (evelina @ 28-02-2007, 09:07) *
Eftersom jag ser dåligt så har jag skärm upplösning på 800 x 600 prova det Agneta. rolleyes.gif

Jag har den upplösningen och jag måste scrolla i sidled för att se hela texten.
askar
CITAT (Betty @ 28-02-2007, 09:12) *
Jag har den upplösningen och jag måste scrolla i sidled för att se hela texten.


Jag testade också den upplösningen, men det blev för stort...
och jag vill inte ändra bara för forumets skull.
Fixar ju alla andra sidor.
Tobb
Jag har på jobbskärmen (1280x1024) endast ett fält på min högra sida, skulle vara mysigt om den kunde bli centrerad smile.gif För hemma har jag en wide-skärm så om man kan få den till centrum genom någon inställning så blir jag överlycklig smile.gif
Berith
Men det spelar väl också roll vad man har för skärmstorlek, om man måste scrolla eller inte t.ex.

Nu sitter jag vid 21-tumsskärmen och har ett brett tomrum till höger. Kanske att det är lagom i en 19-tumsskärm? Eller är det då man måste scrolla? *funderar...* mellow.gif
askar
Nu har jag också bara ett brett fält till höger...
det blev så efter att jag testade ändra upplösning.
Berith
CITAT (askar @ 28-02-2007, 09:21) *
Nu har jag också bara ett brett fält till höger...
det blev så efter att jag testade ändra upplösning.


Vilken upplösning ändrade du till då?
Betty
CITAT (Berith @ 28-02-2007, 09:20) *
Men det spelar väl också roll vad man har för skärmstorlek, om man måste scrolla eller inte t.ex.

Nu sitter jag vid 21-tumsskärmen och har ett brett tomrum till höger. Kanske att det är lagom i en 19-tumsskärm? Eller är det då man måste scrolla? *funderar...* mellow.gif

Det spelar ingen roll vad du har för skärmstorlek. Det är upplösningen det hänger på.
askar
CITAT (Berith @ 28-02-2007, 09:22) *
Vilken upplösning ändrade du till då?

Testade med 800 x 600 och ett par andra... men ändrade till högsta
som jag haft ... ändå ändrades det till att bara vara ett brett fält på hö sida.
Berith
CITAT (Betty @ 28-02-2007, 09:24) *
Det spelar ingen roll vad du har för skärmstorlek. Det är upplösningen det hänger på.


Aha... blush.gif
LadyG
Har också ett brett, grått fält till höger. Ytterst irriterande eftersom jag vill ha fullskärm.
Summersun
Har också grått fält till höger...
Natures wisdom
Här blir det vänsterjusterat.
Gossen Ruda
Jag har upplösningen 800 x 600, måste ha det av andra skäl, och då försvinner en bit till höger som jag måste skrolla till. Inte bra att forumet inte anpassar sig själv.
Betty
Jag vet inte, men jag tror det bara är en designegrej det där med det beigea/gråa - eller vad det nu är för färg på bakgrunden. Om man scrollar både upp och ner och i sidled (kollar alla kanterna) så ser det ut som om forumet "ligger på ett vitt ark" på en mörkare bakgrund. wink.gif

Men jag håller med om att det känns mindre bra att man måste scrolla i sedled, att forumet inte anpassar sig självt. Hoppas webbisarna kan fixa det så här i efterhand.
faith
Så här ser det ut här. Jag skulle föredra centrerat, inte fullskärm. Vid fullskärm blir textraderna väldigt långa och man blir trött i ögonen av sånt. Men lite bredare gjorde väl inget, och gärna centrerat. Jag har 1440*900, det ger bäst skärpa på skärmen och är vad man ska ha på den här skärmen.

Jazza_1
Jag har som de flesta andra grå-beige fält till höger. Men vart tog alla album vägen? Hur gör man för att lägga in nytt eller går det inte längre?
Bettis
Jag får också skrolla i sidled, lite jobbigt alltså.. crying.gif
anna_rispan
hos mig så är det beigt fält till höger. gör inget för min del. skönt att texten inte breder ut sig över hela skrämen för det är jobigt att läsa.
tyvärr så vet jag inget om upplösning o grejs.
när jag klickar på mittenknappen på explorerfälet, den kanpp som gör att rutan blir mindre. då kan jag ju flytta så att textfältet hamnar i mitten av skärmen. så jag tycekr att det funkar mycket bra totalt sett.
faith
Vet någon varför en del bilder visas som de ska vara, medan andra bilder visas förminskade? confused.gif

När jag tittar på orginalet av de förminskade bilderna så är de inte större än vad de är som visas i fullstorlek så det kan inte bero på att de är för stora.
Natures wisdom
Nej. Här är sidan vänsterplacerad.
*Stintan*
Faith jag tror att dom förminskade bilderna är såna som är uppladdade direkt från hårddisken


Iallafall blev mina bilder så när jag testade o tar man en bild från nätet blir den stor
Fenja
Eftersom jag alltid har 'mina favoriter' öppna så tycker jag att det är perfekt med det format som är nu, då jag slipper scrolla för att se hela sidan på Odla! biggrin.gif
Mvh
Fenja
Bee
CITAT (Fenja @ 02-03-2007, 13:41) *
Eftersom jag alltid har 'mina favoriter' öppna så tycker jag att det är perfekt med det format som är nu, då jag slipper scrolla för att se hela sidan på Odla! biggrin.gif
Mvh
Fenja


Precis så har jag det här på jobbet där vi kör gamla IE. Men hemma där jag numera kör IE7 kan man ju inte ha favvisarna till vänster och då blir det ett tomt fält till höger i bild. Gör mig inget egentligen.
aanderss
jag har grått på högra sidan
anna_rispan
CITAT (Bee @ 02-03-2007, 15:16) *
Precis så har jag det här på jobbet där vi kör gamla IE. Men hemma där jag numera kör IE7 kan man ju inte ha favvisarna till vänster och då blir det ett tomt fält till höger i bild. Gör mig inget egentligen.


Jo om du trcker på pilen då låses den fast
faith
CITAT (Stintan43 @ 02-03-2007, 13:18) *
Faith jag tror att dom förminskade bilderna är såna som är uppladdade direkt från hårddisken


Iallafall blev mina bilder så när jag testade o tar man en bild från nätet blir den stor

Aha, då förstår jag skillnaden. thanks.gif
Helen i Skåne
Jag har också ett tomt fält på höger sida, det finns även när jag är inne på diverse dagstidningar och läser. Tycker inte det har någon som helst betydelse men det är klart att behöva scrolla är ju inte så kul. Tycker färgsättningen är väldigt behaglig numera tummenupp.gif
Netha
Tycker som Helen ... har vant mig vid det grå fältet till höger. Helt OK. smile.gif
aanderss
CITAT (LadyG @ 28-02-2007, 09:44) *
Har också ett brett, grått fält till höger. Ytterst irriterande eftersom jag vill ha fullskärm.

jag har med lika dant
Berith
Ni har väl sett att man kan ändra själv? -tråd- Finns ju några alternativ att välja på - säger Ingemar en bit in i tråden. whistling.gif
LadyG
Jo, men hos mig finns det grå fältet kvar. Det blev lite smalare, så visst gjorde rullgardinsmenyn något iaf. confused.gif
Bee
CITAT (anna_rispan @ 02-03-2007, 15:21) *
Jo om du trcker på pilen då låses den fast


Såg det här först idag (har itne varit inne på Odla på hela helgen). Tack för tipset! Skall testa när jag kommer hem.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon