Jesper1986
Tjena mors!
Jag har funderat lite på vad den vanligaste åldern på trädgårdsintresserade är. Eftersom det är troligen nästan bara trädgårdsintresserade på det här forumet kan jag ju göra en omröstning för skoj skull.
Själv så blev man intresserad när man var 9 och nu är jag 20 snart 21. Det är nog inte många i min ålder som har haft brinnande intresse växter för trädgård mer än halva sitt liv tror jag.
Hoppas att ni tycker att omröstningen är intressant.

MVH Jesper
smajlizz
Hej! Jag är snart 22 och har så länge jag kan komma ihåg varit intresserad av växter.. smile.gif
silos
Jag har alltid älskat naturen,men blev riktigt intresserad först då jag bodde i eget hus för första gången 1981. Nu bor jag i lägenhet och har blommor i 2 små rabatter på gården och på balkongen.
Jesper1986
Oj vilket förvånadsvärd svar jag fick. Trodde inte att det var så blandade åldrar. Men kul iallafall smile.gif
Piccante
Det finns en äldre omröstning om odlaiternas åldersfördelning om man rotar lite i arkivet. Men i den gamla så var det ovanligt många 90+ confused.gif Antingen har naturen haft sin gång som det heter eller så har man valt att svara ärligare denna gången g.gif

Intressant att du kopplade ålder till när intresset uppstod oxå, resultaten skiljer sig åt något.
zaaritha
Jag började m växter när jag var ca 6-7 år!
Planterade nagelört i små små krukor......
letade upp växter jag såg i Svensk Uppslagsbok.
Kollade på farsans krukväxter o läste om dem..........
Netha
Växte upp på bondgård där det odlades både ätbart och blomster. Med i 4H i många år, där lärde vi oss "allt" om odlingens konster. smile.gif
Min salig morbror var 4H instruktör.
Det mesta hade jag glömt, men så sakteliga väcks till liv igen. smile.gif
fruberglund
Jag har inte varit intresserad av växter så länge men intresset växer lavinartat istället laugh.gif

Är 31 och blev intresserad när vi flyttade till hus för 4 år sen. Innan det hatade jag att vara på landet (bor på landet nu) och allt som hörde till...även växter alltså.

Mamma har alltid älskat sånt så hon tycker det är skitroligt att jag äntligen älskar sånt, har lärt mig så mycket här på Odla och från böcker osv. att alla jag känner numera frågar mig om de har någon trädgårdsfråga thumbsup.gif sweatingbullets.gif Ja, se så det kan bli!

Men jag har ju haft mycket hjälp av alla galna Odlaiter som dragit in mig i diverse "träsk"...rosträsket och frösåddsträsket är nog det som är värst för mig tror jag....men det kommer nog mer yahoo.gif
LadyG
Är 33 men blev intresserad av växter i tonåren. Det där intresset är dock större än skickligheten smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon