Full version: Lennartz dansband
aanderss
Vilket betyg för serien Lennartz Dansband?
Piccante
Har missat detta fenomen, kan någon förklara lite kort vad det är? Ser att tidningarna skriver om det ofta man jag vet inte alls varför huh.gif
aanderss
du kan kolla här
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6523...4&lpos=bild
Österläge
Jag gillar den! Men serien heter Leende guldbruna ögon, sista delen gick på 1an idag. Repris 14 o 17 mars. thumbsup.gif
aanderss
CITAT (uteplatsen @ 12-03-2007, 21:32) *
Jag gillar den! Men serien heter Leende guldbruna ögon, sista delen gick på 1an idag. Repris 14 o 17 mars. thumbsup.gif


oj de missade jag att skriva
Kathy
thumbdown.gif
Snöflinga
Gillade den tummenupp.gif Faras (heter han så?) är ju så bra och killen med stora näsan .... Både komik och tragik ... mera sådana serier bravo.gif
Kathy
CITAT (Snöflinga @ 12-03-2007, 22:14) *
Gillade den tummenupp.gif Faras (heter han så?) är ju så bra och killen med stora näsan ...


Fares Fares:



Mycket duktig skådis....gillade hans roll i "Jalla Jalla". thumbsup.gif

aanderss
CITAT (Snöflinga @ 12-03-2007, 22:14) *
Gillade den tummenupp.gif Faras (heter han så?) är ju så bra och killen med stora näsan .... Både komik och tragik ... mera sådana serier bravo.gif

jag skulle vilja ha en fortsättning på serien
Castea
thumbdown.gif Urusel serie, tyckte jag. Tror aldrig jag sett något så förutsägbart. Och alla rollfigurerna var så överdrivet attributerade så det var rent patetiskt. Och så denna lyteskomik - att svenskarna skrattade åt dem. Även om de fick revansch sen, men det hjälper inte. Nä, det här var en riktig skitserie.

no.gif
faith
Jag tittade inte.
gunvor
CITAT (Castea @ 12-03-2007, 23:01) *
thumbdown.gif Urusel serie, tyckte jag. Tror aldrig jag sett något så förutsägbart. Och alla rollfigurerna var så överdrivet attributerade så det var rent patetiskt. Och så denna lyteskomik - att svenskarna skrattade åt dem. Även om de fick revansch sen, men det hjälper inte. Nä, det här var en riktig skitserie.

no.gif




Menar du verkligen att du såg allt för att komma fram till ovanstående slutsatser - känns det inte som slöseri med tiden om det var en sådan skitserie? Nåväl det finns ju människor som måste ha ngt att reta sig på!
Själv såg jag inte mycket då jag för tillfället har en "jag-hatar-dansbands-gäst"
herkules
jag tycker serien satt som en smäck! skulle lätt kunna tänka mig att det blev precis så där om ett gäng invandrare/adopterade/ startade ett dansband i "da hoods". jag vill inte kalla det lyteskomik utan kanske verklighet?
vill också se en fortsättning där "lennartz" blir stora på sveriges dansbandsscen.
fares fares 124 på halsen är förresten början på postnumret till rågsved.. smile.gif
Netha
Ser också gärna en fortsättning på serien.... en positiv sådan.

Tycker inte heller det är lyteskomik. Tråkigt nog speglar den verkligheten som den är för många invandrare. sad.gif
Alba

Jag gillade verkligen serien. Hur många har inte drömt om att starta band - i detta fall dansband, vilket gjorde serien lite annorlunda.
Dessutom har den en allvarlig tanke - hur invandrare blir behandlade i olika sammanhang.


Fares Fares - var bara såå bra i rollen. Han var så äkta i sin roll. De övriga var en sån skön samling av olika människor som till sist lärde sig arbeta ihop. Jag gillade även Lennarts skådespelarinsats.

Jag ser gärna en fortsättning.
Castea
CITAT (gunvor @ 13-03-2007, 07:19) *
Menar du verkligen att du såg allt för att komma fram till ovanstående slutsatser - känns det inte som slöseri med tiden om det var en sådan skitserie?


mellow.gif Nä... trodde det skulle bli bättre. Men icke.
aanderss
CITAT (Alba @ 13-03-2007, 09:53) *
Jag gillade verkligen serien. Hur många har inte drömt om att starta band - i detta fall dansband, vilket gjorde serien lite annorlunda.
Dessutom har den en allvarlig tanke - hur invandrare blir behandlade i olika sammanhang.
Fares Fares - var bara såå bra i rollen. Han var så äkta i sin roll. De övriga var en sån skön samling av olika människor som till sist lärde sig arbeta ihop. Jag gillade även Lennarts skådespelarinsats.

Jag ser gärna en fortsättning.
de gör jag med
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon