Floppy
Har jag missat nått?...har han råkat fastna i trädgården och inte har tid med oss längre eller har han bytt namn???
frågorna hopar sig... confused.gif
Biggan_
Hans internet har pajat. sad.gif
Floppy
ohmy.gif sad.gif ...va tråkigt...hoppas att det fixar sig snart...han är ju saknad här... smile.gif
Alba
Jag saknar också Reserv. I helgen dök han upp i chatten. Hade varit i Stockolm och satt på centralen på väg hem.
Han hälsade att han längtar efter alla.
anna_rispan
CITAT (Alba @ 11-03-2007, 16:43) *
Jag och några till har pratat med Reserv på chatten idag.
Han har inte längre någon lina till sitt hus. Efter stormen repas den ej och han kommer inte att få någon ny.
Han längtar efter alla på Odla.


Hittade det här som Alba skrev.

Vi kan ju hoppas att han saknar Olda så att han kankse åker till ett bibliotek eller nåt o surfar ibland.
Floppy
mad.gif rtfm.gif ...jag blir sååå aaarg på telia som inte kan ta sitt ansvar...jag vet många som inte får nån lina efter diverse stormar...hur har de mage att ta så höga abonemangsavgifter och inte göra rätt för sig...Telia går ju inte direkt med förlust...Nä fyyyy skäms Telia... mad.gif

Hoppas att det löser sig på nått annat sätt så man kan surfa utan tele ledning.... thumbdown.gif
Gossen Ruda
CITAT (Floppy @ 16-03-2007, 13:43) *
mad.gif rtfm.gif ...jag blir sååå aaarg på telia som inte kan ta sitt ansvar...jag vet många som inte får nån lina efter diverse stormar...hur har de mage att ta så höga abonemangsavgifter och inte göra rätt för sig...Telia går ju inte direkt med förlust...Nä fyyyy skäms Telia... mad.gif

Hoppas att det löser sig på nått annat sätt så man kan surfa utan tele ledning.... thumbdown.gif


Och du är helt säker på att han har/hade sitt abonemang i Telia? Telemarknaden är fri numera.
titti49zon6
Han sa till oss att det var Telia som strulade och skulle ha en massa slantar för att laga felet
Pirum
Bättre när det hette Televerket sad.gif Visst, det var dyrare på vissa sätt, men om ledningen till sommarstugan, eller ödetorpet, blåste ner...så kom det 7 gubbar nästa dag och fixade det. Idag får man ha tur om det kommer 1 gubbe efter 7 veckor. Ibland vill de väl inte ens att man har fast ledning längre.
Gossen Ruda
CITAT (titti49zon6 @ 16-03-2007, 16:41) *
Han sa till oss att det var Telia som strulade och skulle ha en massa slantar för att laga felet

Grundfrågan kvarstår ändå. Har man sitt abonemang helt i Telia är lagningen normalt kostnadsfri. Sen kan man ha sitt abonemang hos någon annan operatör som i sin tur hyr ledningen av Telia. Då vill givetvis Telia ha betalt av operatören vid ev lagning. Det kan ju även vara något specifikt med Reservs nummer men för att kolla upp saken ordentligt måste jag ha numret.
Magdis
Det var ju nåt med att huset inte räknades som permanent bostad utan som ett sommarhus. Därav kommer det sig att Telia inte vill stå för kostnaden. sad.gif
Gossen Ruda
CITAT (Magdis @ 16-03-2007, 18:01) *
Det var ju nåt med att huset inte räknades som permanent bostad utan som ett sommarhus. Därav kommer det sig att Telia inte vill stå för kostnaden. sad.gif

Där kom förklaringen. Fri service och installation gäller bara för permanentboende. Fast nog trodde jag att Reserv bodde där permanent.
anna_rispan
det är väl inte helt ovanligt att folk bor permanent i hus som inte står som permanentboende???
Gossen Ruda
CITAT (anna_rispan @ 16-03-2007, 18:24) *
det är väl inte helt ovanligt att folk bor permanent i hus som inte står som permanentboende???

Ganska vanligt, men för att det skall räknas som permanentboende skall telefoninnehavaren vara mantalskriven på platsen.
anna_rispan
CITAT (Gossen Ruda @ 16-03-2007, 18:30) *
Ganska vanligt, men för att det skall räknas som permanentboende skall telefoninnehavaren vara mantalskriven på platsen.

okej, så telia går alltså inte efter fastighetsverkets register eller vem det är som har koll på vad hus är för sorts hus....där ser man.
Gossen Ruda
I samband med att det bestämdes vad som gällde beträffande permanent och fritidsboende funderade man också hur folk skulle försöka kringgå bestämmelserna. För att undvika alla tvister om gränsdragningar bestämde man sig för detta. Visserligen var det en del som skrev nån gammal släkting i fritidshuset för att komma undan billigare men det var inte så ofta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon