Full version: Hundmagsjuka
Gåsis
Hunden har haft magsjuka, kan även katten få det? Det vore ju inte kul alls thumbdown.gif

/Åsa
Sailor Pluto
Själv har jag inte varit med om att det smittar fram och tillbaka, såvida det inte är frågan om någon sorts elak bakterie eller mask. Ofta beror det ju på något som katten/hunden har stoppat i sig på eget bevåg, som t.e.x krukväxter eller något skogsfynd. Då brukar det bli bra när det väl har kommit upp ur magen (fast det vet du nog redan rolleyes.gif ). Mask kan smitta från hund till katt och tvärtom, fast jag vet inte riktigt vad som krävs för att det ska bli så. Vet du vad magsjukan berodde på, Åsa?

Ge hunden en krya-på-dej-kram, förresten smiley_small_hug.gif !
Gåsis
Det var en virusmagsjuka sa veterinären. Tydligen gick det den sorten härikring nu för dom hade fått många samtal om samma symtom. Han var jättesjuk i över ett dygn. Det skulle inte smitta människor men jag glömde fråga om katten. Känns lite fånigt att bara ringa för det, kommer väl märkas antar jag.
pejori
vinterkräcksjuka för hundar har härjat dom sista månaderna runt om i sverige...oftast en dag, sen går det över unsure.gif
inte kul när det händer
Sailor Pluto
Jo, magsjuka är nog en av de värsta sjukdomarna hos både husdjur och människor...
Åsa, jag tror inte att de tycker att du är fånig om du ringer smile.gif !Men som du skriver, det märks nog snabbt om det smittar. Sånt där brukar gå raskt (om det är bra eller dåligt vet jag inte blink.gif ).
Floppy
JAg har läst någonstans att vinterkräksjukan hos hundar ska heta Coronavirus...men jag kommer inte ihåg säkert...
Ville bara tala om det ifall om någon skulle känna igen symtomerna...min hund hade det när han bara var 3 veckor gammal...han klara sig precis pga av att det fanns en annan tik som bara hade fått en valp och både mamman och valpen fick det...valpen dog...då åkte de till veterinären med min hund och såg till att den fick vätska och höll den under uppsikt...han var jätte dålig i magen...det bara rann ur baken på honom och han åt inget...men tack vare vätskan så klarade han sig...
Merlin
Det är inte kul när hunden får galopperande magsjuka...minns när vi bodde i lägenhet med en magsjuk hund sick.gif
Prova med havregryn uppblött i lite buljong det liksom stoppar upp det hela lite....annars är det fasta som gäller!
Gåsis
Han är pigg nu och har fastat två dagar, ätit ris och är nu inne på mycket ris och pyttelite medkokt köttfärs. Och a-fil. Men hu så hemskt det var när han höll på som värst. Urk.
Merlin

Det är som att ha hand om ett sjukt barn flirting.gif sömnlösa nätter inkluderad giggle.gif Skönt att hunden mår bättre nu Gåsis!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon