Full version: Tempurkuddar
karjo
Jag och sambon har tempurkuddar och jag skulle vilja tvätta dem, kort och gott... Hur gör man då? Kan man tvätta dem? Någon som vet? confused.gif
ninnisky
Detta hittar jag http://www.allindra.se/index2.html?page=tempur och det går alltså inte att tvätta kuddarna no.gif
karjo
Men åhhh rtfm.gif sad.gif Känns ju inte så fräscht...

Blir det till att slänga och köpa nytt då?! Knäppt med en kudde som inte går att tvätta!!! mad.gif
ninnisky
Ja, jag köpte en ny för jag tyckte dessutom att min efter 4 år blivit hård. Hade ändå orginalet som ju kostar en del. Tror jag testar någon kopia nästa gång!
Limeblossom
Men dom är väl behandlade med något bakteriedödande va? Har för mig att det stod så på förpackningen..... men visst känns det som att man vill tvätta mera än bara överdraget.
karjo
Tyckte du att din blivit hård sa du? Vi tycker snarare att våra blivit för mjuka. Lustigt. cool.gif g.gif
Eva i Skåne
Här finns blandade erfarenheter tydligen.
jag tycker mest att mina blivit platta.
Hårda tycker jag dom blir när de utsatts för kyla, t ex om man haft med på nån resa, men det försvinner i normal temperatur.

Det är väl meningen att vi ska byta lite då och då unsure.gif så tillverkarna ska kunna tjäna pengar på oss

Men gott hade det varit att kunna sova på en tvättad kudde d010.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon