Full version: Tack och Hej!
Kathy
Hej alla!

För att ingen ska behöva fundera på vart Kathy tagit vägen så skriver jag detta inlägg.

Jag kommer härmed avsluta mitt aktiva medlemsskap på odla.

Tack alla för den här tiden och för alla glada skratt, alla trevliga mail och pm.

Vi kanske ses någon gång någon annanstanns.

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif


AnitaO
Gossen Ruda
Förmodligen kommer fler att undra varför detta än hur många som skulle sakna dej. Jag noterar att kattmatvägrartråden är raderad, är det orsaken månne? Annars begriper jag ingenting men kommer inte att fundera mer över saken. confused.gif
Alba
Jag förstår att du har dina skäl.
Jag kommer att sakna dig.......sköt om dig.



smiley_small_hug.gif
Pia L
Och jag förstår ingenting, men tycker att det är jättesynd, hoppas att du längtar tillbaka fort. Kram på dig Kathy wub.gif
Gillan
Och jag blir både arg och ledsen ranting.gif -cry-.gif

Ta väl hand om dig Kathy kompiskram.gif
faith
Vad har hänt? sad.gif

Var rädd om dig kompiskram.gif
Piccante
CITAT (Gossen Ruda @ 28-03-2007, 16:40) *
Förmodligen kommer fler att undra varför detta än hur många som skulle sakna dej. Jag noterar att kattmatvägrartråden är raderad, är det orsaken månne? Annars begriper jag ingenting men kommer inte att fundera mer över saken. confused.gif


Håller nog med Rudan om det. Som vanligt begriper jag inget av sådana här trådar unsure.gif Kathy har säkert sina skäl och det respekterar jag men samtidigt börjar man ju undra när man inte förstår vem, vilka ? har medverkat till att en medlem inte vill, vågar eller orkar var kvar i ett öppet forum? Synd att vuxna människor inte kan lösa konflikter bättre än att någon känner sig tvingad att lämna sad.gif

Önskar Kathy allt väl framöver trostar.gif
Merlin
Förstår inte heller vad som har hänt unsure.gif har inte läst kattmatvägrartråden heller, blev det en sån där bråk- och käbbeltråd igen? Sköt om dig hur som helst smiley_small_hug.gif
Whiskuchi
Kattmatvägrartråden

Ser också att den är delvis raderad men förstår inte hur den skulle kunna driva Kathy härifrån? confused.gif
Gossen Ruda
Jag har fått lite info från en tredje medlem och det skulle alltså inte ha direkt med kattråden att göra, inte heller med någon här på Odla, men eftersom den är raderad är den nog med på ett hörn. Rent principiellt gillar jag inte halvkvadna visor, antingen sjunger man hela låten eller är tyst. Mitt inlägg var ett försök att höra lite mer och det lyckades, fast från "fel" person.
cic
CITAT (Gossen Ruda @ 28-03-2007, 20:11) *
Rent principiellt gillar jag inte halvkvadna visor, antingen sjunger man hela låten eller är tyst.

Hear hear.

Det är för övrigt inte första gången den medlemmen tar farväl från odla..

Merlin
CITAT (Gossen Ruda @ 28-03-2007, 20:11) *
Jag har fått lite info från en tredje medlem och det skulle alltså inte ha direkt med kattråden att göra, inte heller med någon här på Odla, men eftersom den är raderad är den nog med på ett hörn. Rent principiellt gillar jag inte halvkvadna visor, antingen sjunger man hela låten eller är tyst. Mitt inlägg var ett försök att höra lite mer och det lyckades, fast från "fel" person.



öööh såg just att jag faktiskt har svarat i den där kattråden unsure.gif När den skrevs upplevde jag den som en helt normal tråd, inga konstiga inlägg vad jag vet confused.gif
*Stintan*
Har faktiskt lite svårt att förstå varför det överhuvudtaget ska spekuleras, kritiseras och skrivas dumma kommentarer bara för att en medlem talar om att hon lämnar odla. Kathy har säkert en anledning till sitt beslut och när hon nu väljer att inte berätta om anledningen tycker jag att det ska respekteras. Odlaiter har väl ingen skyldighet att berätta allt för alla. Förstår inte nyfikenheten confused.gif

Ha det bra Kathy och var rädd om dig kram2.gif
Fenja
CITAT (cic @ 28-03-2007, 20:31) *
Hear hear.

Det är för övrigt inte första gången den medlemmen tar farväl från odla..


*nickar*
Mvh
Fenja
cic
Så varför startar man då en tråd överhuvudtaget? Om vi inte ska spekulera i det menar jag.. Så, för att undvika det säger man antingen vad det är, eller så väljer man att helt enkelt bara sluta skriva här. Svårare än så är det ju inte.
*Stintan*
Helt enkelt för att man vill tala om att man slutar. Då behöver inte jag och alla andra fundera över varför hon inte syns till längre. Tror inte en sekund på att tråden starades för att det skulle bli spekulationer snarare tvärtom.
Fenja
CITAT (cic @ 28-03-2007, 21:05) *
Så varför startar man då en tråd överhuvudtaget? Om vi inte ska spekulera i det menar jag.. Så, för att undvika det säger man antingen vad det är, eller så väljer man att helt enkelt bara sluta skriva här. Svårare än så är det ju inte.


Nu råkar jag tycka att Kathy var en trevlig prick även om vi hade våra duster och jag är lite frågande om vad som lett till detta ställningstagande, då jag inte kan erinra mig något på forumet som skulle kunna ha föranlett detta...
Men inte sjutton kan det handla om något annat än att man smyger in och kollar när man startar en sådan tråd, när man startar den... för att se vilka som "bryr" sig eller bönar en att komma tillbaka. Som Cic säger så är det varken första gången på Odla detta händer och inte heller första gången för denna medlem.
Mvh
Fenja
Merlin
CITAT (Fenja @ 28-03-2007, 21:20) *
Nu råkar jag tycka att Kathy var en trevlig prick även om vi hade våra duster och jag är lite frågande om vad som lett till detta ställningstagande, då jag inte kan erinra mig något på forumet som skulle kunna ha föranlett detta...
Men inte sjutton kan det handla om något annat än att man smyger in och kollar när man startar en sådan tråd, när man startar den... för att se vilka som "bryr" sig eller bönar en att komma tillbaka. Som Cic säger så är det varken första gången på Odla detta händer och inte heller första gången för denna medlem.
Mvh
Fenja


Där tror jag att du träffade mitt i prick Fenja yes.gif
herkules
CITAT (Fenja @ 28-03-2007, 21:20) *
Som Cic säger så är det varken första gången på Odla detta händer och inte heller första gången för denna medlem.
Mvh
Fenja

även om man hoppar av för fjärde gången så kanske man vill säga hejdå, eller?
hejdå kathy, ha det så gott tills vi kanske ses igen! smile.gif
*Stintan*
Allt inträffar inte på Odla! Dom flesta har väl förhoppningsvis ett liv utanför Odla också.
Tror inte alls att tråden är skapad för att kunna kolla hur saknad hon är. Eller snarare vet jag.
Det är enbart därför som jag reagerar på dessa fåniga inlägg.
Fenja
CITAT (herkules @ 28-03-2007, 21:30) *
även om man hoppar av för fjärde gången så kanske man vill säga hejdå, eller?
hejdå kathy, ha det så gott tills vi kanske ses igen! smile.gif


Självklart! Men jag håller med de som innan sagt att det vore bättre att krypa ur skägget och tala om varför... om vederbörande bara slutat så skulle säkert de som undrat mailat henne och undrat... det här luktar lite sensationsmakeri....
Mvh
Fenja
*Stintan*
Man kanske inte måste veta allting.
Pia L
Fenja, varför ska man behöva blotta sitt privatliv kanske bara för att man säger hej då?? Det är förmodligen något som inte angår någon utav oss, så är man så nyfiken så att man tycker att hon skulle ha förklarat sig så rekomenderar jag att ni nyfikna hör av er till Kathy då, själv låter jag henne få behålla sitt privatliv.
Men jag önskar ändå att hon snart kommer tillbaka, men tills dess, hej då Kathy och en stor kram wub.gif
herkules
CITAT (Fenja @ 28-03-2007, 21:35) *
Självklart! Men jag håller med de som innan sagt att det vore bättre att krypa ur skägget och tala om varför... om vederbörande bara slutat så skulle säkert de som undrat mailat henne och undrat... det här luktar lite sensationsmakeri....
Mvh
Fenja

håller inte med dig, retar man sig på att någon skriver ett hejdå-inlägg utan att ange orsak till hejdået så har man för lite att göra.
tycker jag.
storm
CITAT (Fenja @ 28-03-2007, 21:35) *
Självklart! Men jag håller med de som innan sagt att det vore bättre att krypa ur skägget och tala om varför... om vederbörande bara slutat så skulle säkert de som undrat mailat henne och undrat... det här luktar lite sensationsmakeri....
Mvh
Fenja



+ tummenupp.gif
Fenja
CITAT (Pia L @ 28-03-2007, 21:54) *
Fenja, varför ska man behöva blotta sitt privatliv kanske bara för att man säger hej då?? Det är förmodligen något som inte angår någon utav oss, så är man så nyfiken så att man tycker att hon skulle ha förklarat sig så rekomenderar jag att ni nyfikna hör av er till Kathy då, själv låter jag henne få behålla sitt privatliv.
Men jag önskar ändå att hon snart kommer tillbaka, men tills dess, hej då Kathy och en stor kram wub.gif


Har jag bett någon att blotta sitt privatliv? Bara att skriva att jag pågrund av personliga omständigheter inte kommer att vara på forumet framgent är väldigt mer klartgörande an det Kathy skrev, utan att man blottar något!
Mvh
Fenja
faith
Alla som undrar kanske inte är nyfikna utan bara oroliga för vad som hänt? Ni behöver faktiskt inte döma alla som undrar som nyfikna, man kan faktiskt undra av omtanke. sad.gif

Att ta kontakt går ju inte, Kathy har ju lämnat odla och någon mail har jag inte.
Betty
CITAT (herkules @ 28-03-2007, 21:59) *
.../ retar man sig på att någon skriver ett hejdå-inlägg utan att ange orsak till hejdået så har man för lite att göra.
tycker jag.


Absolut! coolgleam.gif

Hej då och ha det gott Kathy, kommer att sakna dig här! smiley_small_hug.gif
Netha
CITAT (Betty @ 28-03-2007, 22:21) *
Absolut! coolgleam.gif

Hej då och ha det gott Kathy, kommer att sakna dig här! smiley_small_hug.gif

smiley_small_hug.gif från mej också.
Pia L
Faith, det var mest Fenjas komentar om sensationsmakeri som jag reagerade emot. Visst undrar väl jag också, men jag tycker inte att det är Kathys skyldighet att redogöra för det, vill man så kan man ju fråga henne själv, av omtanke. wub.gif
Fenja
*kräks lite* Håll huvudet högt Kathy!!!
Mv¨h
Fenja
Pia L
Ursäkta om jag är mycket trögfattad Fenja, men kan du förklara det du skrev där? blink.gif
Fenja
Vete fan om det är någon idé Pia... Ytterligare en av Kathys katter har uppenbarligen drabbats av en SVÅR sjukdom och med bakgrund av vad som hände med Elliot så kan jag förstå att hon väljer att dra sig undan.... dumma kommentarer och meningslösa tips...
Jag sänder en tanke till dig Kathy och tänder ett hoppets ljus!
Mvh
Fenja
Kathy
Hej!

Är inne som hastigast för att skicka pm till forumansvariga om att mitt medlemskonto skall raderas/avaktiveras, lite beroende på vad de anser lämpligt.

Anledningen till start av denna tråd var enbart för att säga "hej då" och inte bara försvinna ut i perferin.

Det är absolut ingen "du är saknad/kom tillbaka"-tråd, utan helt enkelt en "hej då"-tråd.

Orsaken till mitt val låter jag bli att ventilera här och det finns det starka skäl till.

Ha det gott, alla odlaiter. tummenupp.gif


Merlin
Jag sänder en tanke till dig Kathy och tänder ett hoppets ljus!
Mvh
Fenja
[/quote]

Jag med! Tusen styrkekramar till dig Kathy och din katt trostar.gif
Kathy
CITAT (Fenja @ 28-03-2007, 23:11) *
Vete fan om det är någon idé Pia... Ytterligare en av Kathys katter har uppenbarligen drabbats av en SVÅR sjukdom och med bakgrund av vad som hände med Elliot så kan jag förstå att hon väljer att dra sig undan.... dumma kommentarer och meningslösa tips...
Jag sänder en tanke till dig Kathy och tänder ett hoppets ljus!
Mvh
Fenja



Lyckligtvis kan jag säga att du har helt fel, Fenja. tack ändå, för din omtanke, men nu är det inte så. Se vidare mitt inlägg ovan.

Over and out.
Fenja
Håller alla tummar för er! Må ni fortsätta er march över utställningsbanorna! smile.gif
Mvh
Fenja
Pia L
Tack för ditt svar Fenja, inte för att jag vet hur jag ska tolka det, men förmodligen som att du verkligen TYCKER att jag är så trög efter min mindre stroke så att jag inte är värd mödan att försöka förklara för blink.gif
Men det var snällt att svara ialla fall.
pejori
CITAT (Stintan43 @ 28-03-2007, 20:55) *
Har faktiskt lite svårt att förstå varför det överhuvudtaget ska spekuleras, kritiseras och skrivas dumma kommentarer bara för att en medlem talar om att hon lämnar odla. Kathy har säkert en anledning till sitt beslut och när hon nu väljer att inte berätta om anledningen tycker jag att det ska respekteras. Odlaiter har väl ingen skyldighet att berätta allt för alla. Förstår inte nyfikenheten confused.gif

Ha det bra Kathy och var rädd om dig kram2.gif



ja..det är ett svårt beslut som det är, så elaka kommentarer behövs inte, man är tillräckligt nere ändå.
var rädd om dej kathy och ha det så bra....
kom tillbaka när du känner för det
pimpim
En kram till dig Kathy kram2.gif .
Alba
CITAT (cic @ 28-03-2007, 21:05) *
Så varför startar man då en tråd överhuvudtaget? Om vi inte ska spekulera i det menar jag.. Så, för att undvika det säger man antingen vad det är, eller så väljer man att helt enkelt bara sluta skriva här. Svårare än så är det ju inte.




Den frågan har varit på tapeten tidigare då en "gammal " medlem försvann och det då framkom från flera att det vore önskvärt att en medlem som slutar gärna skriver i en tråd precis som Kathy nu gjort.

Tack Kathy för att du skrev ett inlägg när du nu slutar som medlem i Odla.
AnitaO
CITAT (Alba @ 29-03-2007, 10:02) *
Den frågan har varit på tapeten tidigare då en "gammal " medlem försvann och det då framkom från flera att det vore önskvärt att en medlem som slutar gärna skriver i en tråd precis som Kathy nu gjort.

Tack Kathy för att du skrev ett inlägg när du nu slutar som medlem i Odla.

Det stämmer bra Alba. En del tycker det är bra, och andra tycker det är onödigt.
Men det kan vi nog inte göra nåt åt.
Jag kan i alla fall garantera om att det INTE handlar om att fiska efter "nä-men-snälla-stanna-inlägg" smile.gif
Ett sånt hade jag gärna skrivit annars om jag trodde att det hade nån påverkan, men det är nog tyvärr inte så denna gången.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon