Limeblossom
Nu har jag läst en del här och undrar en sak. Jag förstår att man lägger någon sorts markduk eller liknande i botten för att slippa ogräs. Men blir inte jorden utarmad och dålig när inga maskar jobbar med den? Jag tänkte bara bygga en sarg runt mitt trädgårdsland för att slippa den värsta gräsinvationen men nu vet jag inte längre....kanske ska jag bygga en "riktig" låda istället smile.gif Har ju sett bilder på era fina pallkrageodlingar med grus och stenar och allt vad det är runt omkring. Men...det där med jorden. Byter ni jorden i era kragar?Tänkte ha en del av mitt trädgårdsland med perenna köksväxter och tyckte det känndes bättre med mark-kontakt.
Äh, jag vet inte....Hjälp!
smile.gif
Ingrid.NH
Om du ska ha markduk under din odling eller inte, vill jag inte ta ställning till. Men en sak är säker - maskarna hittar till jorden också med markduk. Jag har pallkragar som kompost med dubbelt lager markduk under för att jag ska få ha komposten ifred för buskrötter. Och där är massor med stora feta daggmaskar.

Ingrid.NH
Limeblossom
Ok, vi får se hur jag gör....*funderar* g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon