Full version: Fotoalbum på nätet
anna_rispan
Halloj alla.

Jag undrar vilka fotoalbum på nätet som finns och hur de funkar. Någon som använder något som kan visa?? Är det på svenska är det bra men jag kan ju försöka med ett engelskt också. Misstänker att det finns fler att välja på då.
KURT
Välj hellst en STOR site som har många användare, då är det mindre risk att den plötsligt bara lägger ner . Se sammanställning
Whiskuchi
Jag har Photobucket och är nöjd, det har inte krånglat hittills smile.gif
Alba
Ja då måste ju foto-novisen få fråga........varför har man album ute på nätet ?

Varför inte på egen hårddisk eller på CD ?
Whiskuchi
CITAT (Alba @ 12-04-2007, 10:38) *
Ja då måste ju foto-novisen få fråga........varför har man album ute på nätet ?

Varför inte på egen hårddisk eller på CD ?


Jag har givetvis inte bilderna bara på nätet wink.gif Inte heller har jag alla bilder på nätet, de flesta stannar "hemma"
Men vill jag visa upp bilder på forum (dock inte här, då man ju kan ladda upp direkt från hårddisken) och behöver hotlinka, så...
Bee
CITAT (Alba @ 12-04-2007, 10:38) *
Ja då måste ju foto-novisen få fråga........varför har man album ute på nätet ?

Varför inte på egen hårddisk eller på CD ?


Jag tänker skaffa mig ett foto-konto på nätet. Skälet är att då kan "absent friends" få se bilderna snabbare än när dom kommer hem till mig.

Det kan också vara bra att ha om flera tar kort på ett större kalas, då kan man dela bilderna. Detta säger jag efter att ha varit på bröllop där många tog kort och dom enda bilderna jag sett är dom vi själva tog (sonens bröllop och inte har sonen ordnat med detta fast jag bett honom!).

Ett önskemål jag har på ett sånt konto är att man har ett lösenord som man kan dela ut själv. Inbillar mig att korten blir lite "säkrare" då. Om det finns någon "PUL-lag" ang foto på personer på nätet vet jag inte.
Alexander-VG-zon3
CITAT (anna_rispan @ 12-04-2007, 07:51) *
Halloj alla.

Jag undrar vilka fotoalbum på nätet som finns och hur de funkar. Någon som använder något som kan visa?? Är det på svenska är det bra men jag kan ju försöka med ett engelskt också. Misstänker att det finns fler att välja på då.


jag har webshots

http://community.webshots.com/user/flaxss

anna_rispan
Alba: jag funderar på det för jag är inte nöjd med ordningen bilderna hamnar i i de nya albumen här på odla.
anna_rispan
Photobucket: hur laddas bildern upp där? jag vill att en bild jag laddar upp senare ska hamna bakom de tidigare.

Webshot: samma fråga där?
wolkenkrabber
Jag säger bara

Flickr!

Flickr är ett utomordentligt stort, trevlig och lättanvänt community, lätt att ladda up lätt att lägga bilderna i ordning och att ge dom taggar! man behöver ett Yahoo konto för att använda flickr...

www.flickr.com
anna_rispan
Jag var inne o läste på deras sida. Kanske blir det då.... Om inte albumen på odla blir lättare att möblera om i eller om de laddar upp som i de gamla. jag väntar ett tag till. smile.gif
Piccante
Användare av både flickr.com och webshots.com. Tycker nog att webshots har mycket snyggare album än flickr och är enklare att ladda upp till. Men det är ju individuellt hur man upplever det.
anna_rispan
Markus: Hamnar de i den ordning jag vill då??
Piccante
CITAT (anna_rispan @ 12-04-2007, 16:47) *
Markus: Hamnar de i den ordning jag vill då??


Det gör de. Men skulle man göra fel vilket jag gjorde och laddade upp bilder i fel ordning så kan man redigera i efterhand och bara markera bilden och dra den till rätt plats i albumet.
anna_rispan
okej....låter ju bra!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon