Åsa, mälardalen zon 2
Jag såg Lidls reklam för sina varor nästa vecka och f.o.m torsdag säljer de en rollator??? I Sverige kan man ju kvittera ut en rollator via hjälpmedelscentralen om man har behov av en (man kan t.o.m kvittera ut 2 ifall man behöver ha en utomhus och en inomhus) så man undrar ju vem det är som isåfall köper en rollator på Lidl. Själv tror jag inte de kommer sälja så många om det nu inte finns en stor mängd människor som vill verka sjukare inför allmänheten än vad de egentligen är.
mogge92
Oj oj oj sos.gif vilken normal människa köper en rullator på lidl?? möjligtvis halvgalna tyskar tongue.gif
Castea
Det är ju ett tyskt företag, och kanske måste de svenska butikerna sälja fullt sortiment enligt direktiv från Tyskland - utan tanke på att behovet av vissa varor inte finns i Sverige.

Kanske att ha och stödja sig på efter en krogrunda? Vet en man som ropade in en vuxentrehjuling på en auktion för sådana behov i alla fall. rotfl.gif
anna_rispan
Ett tag gick det rykten här stan om att rullatorer stals o transporterade till länder där de inte har hjälpmedelscentraler. Men visst verkar det skumt att kunna lyckas sälja en rullator i sverige. å andra sidan kanske det finns folk som inte söker hjälp o föredrar att köpa en själv...dessutom behöver ju en köpt rullator inte lämnas tillbaka sedan.
aanderss
men lidl är ju lidl laugh.gif
olgak
Rollatorn är en svensk uppfinning och finns bara sparsamt i andra länder. För ett par år sedan hade vi gäster från Sydafrika som bodde här ett år - de blev fnoskiga av lycka när de såg våra gamlingar med rollatorer, men vi hade svårt att hitta någon för dem att ta med sig till ett pris som var ok för dem. Jag ska absolut kolla upp detta med Lidl. De skulle bli jätteglada över att få en.
olgak
899 kr!! Det var billigt.

Men jag gissar också att det är någon central grunka från Tyskland att den hamnat i sortimentet. Men å andra sidan: tänk på alla människor med släkt i andra länder, som vill ge till gamla mostrar och mammor. Det kanske finns en marknad för det vi får se smile.gif. När jag kollade priser åt våra vänner vill jag minnas att man hamnade kring 3000 kr.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon