Full version: Första dagen
Yin o Yang
For till KappAhl igår för att inhandla långbyxor. Kom ut utan inköp, deprimerad -cry-.gif och arg angry.gif på mig själv. Skulle vara tvungen att gå upp ett par storlekar, så nu blir det till att hålla igen yes.gif på kakor, godis och annat gott. Behöver kanske lite peppning ibland yahoo.gif när det är kärvt. Har lyckats få med gubben på noterna. Han har fortfarande inte gått ner det han gick upp på semestern i september slap.gif . Vi ska försöka en lite försiktig variant av GI-metoden, eftersom det inte är jättemånga kilon som måste bort, men 5-8 får gärna rasa av.
Malvia
Usch ja lätt att dra på sig några kilo för mycket, och naturligtvis sitter de på fel ställen.

Svärmor fick en lättare form av diabetes, fick rådet att skippa bröd, äta mer grönsaker och börja rör sig mer.

jisses vad hon gick ner, nu kär hon sig i käder som hon inte kunnat ha i många år.
stina
Välkommen till träningstråden om du vill träna och vill bli peppad av oss! smile.gif
Yin o Yang
Träna är jag inte så mycket för, men jag dansar linedans och folkdans 2 dagar i veckan, cyklar till och från jobbet och jobbar förstås i trädgården när det är säsong sweatingbullets.gif . Det räcker ganska långt, åtminstone för mig. Men, jag kan ju titta in ändå och bli peppad.
Piccante
CITAT (Yin o Yang @ 18-04-2007, 15:27) *
For till KappAhl igår för att inhandla långbyxor. Kom ut utan inköp, deprimerad -cry-.gif och arg angry.gif på mig själv. Skulle vara tvungen att gå upp ett par storlekar, så nu blir det till att hålla igen yes.gif på kakor, godis och annat gott. Behöver kanske lite peppning ibland yahoo.gif när det är kärvt. Har lyckats få med gubben på noterna. Han har fortfarande inte gått ner det han gick upp på semestern i september slap.gif . Vi ska försöka en lite försiktig variant av GI-metoden, eftersom det inte är jättemånga kilon som måste bort, men 5-8 får gärna rasa av.


Känner igen mig precis! Fick en chock efter jul och nyår när jag köpte byxor och insåg att jag oxå hade gått upp en storlek i midjan och vågen visade högre siffror än någonsin tidigare -cry-.gif Men det var bara att spotta i nävarna och säga att nu ska jag vara konsekvent för en gångs skull. Arbetslöshet och därtill hörande håglöshet har medfört att jag har suttit stilla för mycket men det blev ändrade kost och motionsvanor. Nu har jag gått ned 6,5 kg och har ett BMI på under 25 bravo.gif så det går.

I går blev det simning 1000m på 45 min och en promenad i solen. Springa har jag aldrig tagit mig för i hela livet och det är fortfarande uteslutet men lättare motion duger det med.

Lycka till !
anna_rispan
Yin o Yang: har du haft samma bild hela tiden?? blush.gif
aanderss
LYCKA TILL!
LadyG
CITAT (Yin o Yang @ 18-04-2007, 16:22) *
Träna är jag inte så mycket för, men jag dansar linedans och folkdans 2 dagar i veckan, cyklar till och från jobbet och jobbar förstås i trädgården när det är säsong sweatingbullets.gif . Det räcker ganska långt, åtminstone för mig. Men, jag kan ju titta in ändå och bli peppad.


Dans är också träning, all form av rörelse som man blir varm och lycklig av kan kallas träning tycker jag. Iaf om det innebär att man blir trött av det, och mig veterligen blir man det av att dansa smile.gif
Och cykel är ju definitivt motion!

Hoppas det går bra för dig med ditt nya liv!
Castea
Lycka till! Bra att ni är två där hemma som kan peppa varandra när uthålligheten hotar att svikta.
Yin o Yang
CITAT (anna_rispan @ 18-04-2007, 19:44) *
Yin o Yang: har du haft samma bild hela tiden?? blush.gif


Nej, jag hade nog något annat i tidernas begynnelse, men minns inte vad confused.gif . Ska försöka byta ut den bild jag har nu (mina decoupagekrukor), men det gäller att hitta något bra.

Kände mig så stolt igår när jag gick till sängs. Inget fikabröd, godis eller glass. Åt sallad med kyckling, bulgur och annat nyttigt, frukt till mellanmål happy.gif . Känns riktigt bra och den här gången ska jag hålla fast vid målsättningen.
anna_rispan
CITAT (Yin o Yang @ 19-04-2007, 08:33) *
Nej, jag hade nog något annat i tidernas begynnelse, men minns inte vad confused.gif . Ska försöka byta ut den bild jag har nu (mina decoupagekrukor), men det gäller att hitta något bra.

Kände mig så stolt igår när jag gick till sängs. Inget fikabröd, godis eller glass. Åt sallad med kyckling, bulgur och annat nyttigt, frukt till mellanmål happy.gif . Känns riktigt bra och den här gången ska jag hålla fast vid målsättningen.


amledningen till att jag frågar det är att jag först i går, tror jag, såg att det var två krukor. jag har sett två kaktusar o en blå himmel bakom förut.... blush.gif
stina
CITAT (Yin o Yang @ 18-04-2007, 16:22) *
Träna är jag inte så mycket för, men jag dansar linedans och folkdans 2 dagar i veckan, cyklar till och från jobbet och jobbar förstås i trädgården när det är säsong sweatingbullets.gif . Det räcker ganska långt, åtminstone för mig. Men, jag kan ju titta in ändå och bli peppad.


Det är väl också träning! All fysisk aktivitet är väl jättebra och inte behöver man svettas på ett gym eller i ett löpspår för att träna heller!!! smile.gif
Yin o Yang
Är nu halvvägs in på tredje dagen och det går fortfarande bra yes.gif . Handlar nog om att jag den här gången verkligen bestämt mig, pratat med gubben, berättat på jobbet osv. Men söndag-måndag blir det svårt, för då åker jag på linedanskryssning till Åbo tongue.gif . Men å andra sidan kommer det att bli många timmars motion sweatingbullets.gif
Bettis
Lycka till. Jag har själv haft lite svårt att stänga knappen i byxorna whistling.gif . Men nu jäklar ska det bli ändring av crying.gif har börjat med att ta lååååånnngggggaaaa promisar, har nu gjort detta i några dagar sweatingbullets.gif men nu börjar jag se vad som händer, knappen sitter inte lika hårt längre yahoo.gif
Malvia
CITAT (Yin o Yang @ 20-04-2007, 14:51) *
Är nu halvvägs in på tredje dagen och det går fortfarande bra yes.gif . Handlar nog om att jag den här gången verkligen bestämt mig, pratat med gubben, berättat på jobbet osv. Men söndag-måndag blir det svårt, för då åker jag på linedanskryssning till Åbo tongue.gif . Men å andra sidan kommer det att bli många timmars motion sweatingbullets.gif


Det finns mycket nyttig mat på buffeborden! whist.gif flirting.gif
LadyG
Hoppas det går bra för dig! *håller tummarna*
Yin o Yang
Är tillbaka på jobbet efter en kryssning till Åbo med linedans i massor sweatingbullets.gif . Fuskade lite med maten då, men dansade nog bort allt och kanske lite till tummenupp.gif . I morse visade vågen faktiskt 1 kg mindre än när jag började yahoo.gif för en vecka sedan med att hålla igen. Jag är inte fanatisk, men bara att låta bli kakor och godis gör en del, för att inte tala om den där extramackan till fm-fikat på jobbet nono.gif . Det går inte så fort neråt, men det är inte det viktigaste, bara det går neråt.
LadyG
GRATTIS smile.gif

Du är på rätt väg, sakta men säkert kommer man långt!

Det är de långsamma nedgångarna som har en tendens att bli varaktiga smile.gif
madjon80
Lycka till !

Du verkar vara en som kämpar på och det är bra !!
De små stegen blir stora i slutänden och de som varar längst.

All kämpatglöd och lycka till dig, du är ett föredöme när
det gäller att visa att små förändringar kan göra mycket !!!!

Lycka till, själv ska jag nu ut på en promenad eftersom att jag blev så inspirerad av dig
(skulle inte skada att bli av med lite här och var också, ska ta tag i det nu).

rolleyes.gif
Yin o Yang
Roligt att kunna inspirera bara genom att rapportera om mina små framsteg. Men, men ett kilo här och ett där flirting.gif så är plötsligt 2 kg borta
LadyG
Håller tummarna för dig!

Och grattis till 1000 inlägg! smile.gif
Yin o Yang
CITAT (LadyG @ 24-04-2007, 22:09) *
Håller tummarna för dig!

Och grattis till 1000 inlägg! smile.gif


thanks.gif
Oj, det hade jag missat - tänk ändå 1000 inlägg yaay.gif .
Yin o Yang
2 kg borta och jag har slutat gå och längta efter fikabröd yahoo.gif . Äter dessutom mycket mer frukt och grönt än tidigare, så kanske att det går vägen med målet 5 kg före sommaren. Helst skulle jag vilja tappa 8-10 kg, men då blir det till att köpa en helt ny sommargarderob rolleyes.gif . Nu har ju trädgårdsarbetet tagit fart också, så där bränner man nog ett och annat hekto av bara farten whist.gif
LadyG
GRATTIS! Hu är hon igång smile.gif

Hoppas det går lika bra för maken din, så inte han känner sig misslyckad.
Biggan_
Grattis säger jag också! bravo.gif
Trädgårdsarbete är nog till nytta för att bränna kalorier det med. Hade själv värsta träningsvärken i förra veckan efter vårstädningen i trädgården.
Visst får man en lyckokänsla när man ser att kilona minskar! yahoo.gif
Yin o Yang
3 kg borta - trots att jag fuskade lite i helgen med en bulle och ett par kex naughty.gif . Men det jobbade jag bort i växthuset och i rabatterna. Äntligen kommit lite regn i natt, men det behövs mer. 3 mm räcker inte långt när det är så här torrt no.gif
Alba
Grattis vad du kämpat bra. Nu kommer att nå målet innan sommaren.

bravo.gif bravo.gif
Yin o Yang
thanks.gif , just nu känns det som att det ska kunna gå vägen. Jeansen sitter lite löst giggle.gif så visst märks även så lite som 3 kg. Vi har båda (både gubben och jag) blivit bättre på att äta frukt och grönt. Han behöver inte gå ner i vikt, men det är ju aldrig fel att äta nyttigare happy.gif .
LadyG
Bra tänkt, man måste faktiskt inte behöva gå ner i vikt för att leva nyttigt. smile.gif
Yin o Yang
Nästan 4 kg borta happy.gif ! Och det är fortfarande inga problem att låta bli kakor och godis yahoo.gif . Kläderna börjar sitta löst, så nu finns det hopp om att kunna "återanvända" en del av sommargarderoben yes.gif
Yin o Yang
Har stått stilla ett tag, men igår visade vågen 5 kg mindre än när jag startade biggrin.gif . Känns så himla bra och nu sitter en del kläder som jag inte kunnat ha på jättelänge antingen löst eller som de ska
Magdis
Du är jätteduktig!! bravo.gif
Biggan_
Applåder från mej också! bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Yin o Yang
thanks.gif thanks.gif all uppmuntran känns bra (och behövs) för ibland tar det emot värre än vanligt att avstå. Men, lördag ska jag på 40-årsfest, så då blir det svårt. Får försöka stå emot det värsta och bara ta det som verkar nyttigt rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon