Full version: Måla pallisar
Fru Frö
Fick hem mina gratis pallkragar idag, fint skick, men en är grön
och den andra har reklamtext - och det förstår ju vem som helst att
detta måste ju målas över !!!

Jag vill ha dem mörka! Svarta eller bruna typ.

Vad för färg är att föredra?
Målas beslagen rätt över, och hur håller färgen på dessa?

Bilder är ju alltid inspirerande....... flirting.gif
Betty

De här kragarna har jag målat med brun täcklasyr. Beslagen målade jag med en mörkare brun nyans av Hammarlack Hammerite (rostskyddsfärg). Bäst är det att måla beslagen med en färg som är avsedd för metall, Hammarlack Hammerite t.ex. Men egentligen så behöver man inte måla de här beslagen alls om man inte vill, de är galvaniserade och rostar därmed inte.
Jag har målat andra pallkragars beslag med täcklasyr men det sitter inte lika bra, börjar flagna efter några år.
Fru Frö
Snyggt!

Då kommer mina se ut som dina bruna med svart hammarlack och täcklasyr!
Om man skulle sätta gubben där hemma på detta idag............ naughty.gif

Jag tycker det ser ut som några står upp och ner - vad är egentligen upp/ner?
Börjar fundra på det nu.... jag hade nog tänkt att trycka ner de utsickande hörnen i gräsmattan..... g.gif
Betty
CITAT (Fru Frö @ 03-05-2007, 07:00) *
Jag tycker det ser ut som några står upp och ner - vad är egentligen upp/ner?
Börjar fundra på det nu.... jag hade nog tänkt att trycka ner de utsickande hörnen i gräsmattan..... g.gif

Anledningen till att gångjärnen sticker ner en bit är för att kragarna ska stå stadigt i varann när man staplar flera på höjden.

Du ser alldeles rätt, de som jag använder som kallbänk har jag ställt upp-och-ner, det gjorde jag för att kunna anpassa locken bättre.
Med de övriga kragarna har jag gjort precis som du har tänkt, tryckt ner gångjärnen i marken. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon