Hej.

är det någon som har erfarenhet av Grovnate i damm? hur går det att etablera Grovnate-plantor? klarar de sig från att bli uppäten av Koi? var får man i så fall tag i Grovnate?

jag köpte vattenax som jag satte nere på botten men de har Koiarna slitit sönder, de två blad som var..

någon ide hur jag ska kunna etablera den utan att Koi sliter sönder den...?
Är det någon som har erfarenhet av Vattenax i damm? hur har det gått?

jag tänkte om plantan är större så kanske den blir så pass kraftig att den klarar sig från att bli söndersliten av Koiarna.

Säg att jag skulle bygga upp den där vattenaxplantan och göra den kraftigare så att det blir många stänglar som kommer upp, då kanske den klarar sig från att bli söndersliten helt och kan etablera sig.

nu ska jag gå ut och ta upp den där korgen och sätta den i skydd och se om det kan komma upp nya stänglar...

Annars undrar jag, några tips att kunna ha växter i dammen när man har Koi??

Grejen är att jag skulle vilja ha fler undervattensväxter i dammen, typ mer djupvattensväxter..djupet är 85 cm.. vill fylla ut i vattenytan med mer växtlighet och dels vill jag se om det blir bättre biologi och vattenrening. Har två korgar med ganska kraftiga näckrosor av den vilda sorten..som är lyckade.