Alba
Jag har en mängd bilder sparade på CD från min gamla dator.
Jag tänker titta igenom bilderna för att spara en del på nya datorn.

Hur går jag till väga för att spara. Jag trodde att jag skulle kunna bara högerklicka och "spara som" men det går inte. Får inte upp den texten när jag öppnar bilden.



Lady Hamilton
Om det inte står något på "vä sida" när du öppnar skivan så markera bilden/bilderna höger klicka och kopiera. Öppna den mapp på datorn som du vill ha bilderna i och klistar in. Sedan finns det även andra sätt att göra det på
Alba
När jag sätter in CD i nya datorn tömmer den hela innehållet på CD'n i rasande fart. Det är väl OK...jag sparar det i en mapp.

Jag går därefter in på ett foto jag vill flytta.....klickar "kopiera på" med musen och går till "mina bilder" där jag har en mapp som heter "gamla foton" för att klistra in.

Här börjar problemet. När jag högerklickar med musen finns inget "klistra in"
Jag går på redigera i menyraden upptill...."klistra in" är inte aktivt här.

Jag fattar ingenting just nu. Brukar flytta bilder mellan mappar nästan dagligen utan problem.

Varför går det inte här ?


[attachment=2440:Arg___ka...t_datorn.gif]
Pjater
Om du markerar alla bilderna och trycker ctrl+c (copy/kopiera) och sen ctrl+v (paste/klistra in) funkar det inte då?
Alba
Bilderna öppnas en och en i " Microsoft Office Picture Manager". Jag bläddrar fram bildern med piltangetnt.

Jag tar försökt även det du säger men det fungerar inte.
Alba
Jag tog bort det jag lagt in, att automatiskt öppna bilderna i " Microsoft Office Picture Manager".
Då går det att högerklicka på bilden och välja var jag vill öppna bilden. Jag kan då välja tex Paint.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon