tutski
Alldeles pinfärsk medlem som har en bit Gobiöken i trädgården och en gigantisk kopparkittel i källaren. Kom på häromdagen att de tu kunna kombineras genom att kitteln hamnar på ökenplätten, fylls med jord och plantor och allt blir bra...
Tills kloka jag kom på att koppar kanske fäller ut och dödar de rara blommorna...Är det någon som vet. Och kan man kanske fodra den med dammduk eller nåt ??
cala98
Jag hade samma idé, och har både planterat i en tunna och samlar regnvatten från stupröret från en annan...
det kanske var dumt, eller har det ingen betydelse? Det kanske inte är så farligt, hoppas jag wacko.gif
Tosan
Den är inte förtennad på insidan då? De flesta byttor från vattenvärmare och så är ju det... Nu minns jag inte hur min såg ut inuti, Jag fyllde den med jord och kogödselgranulat och satte blommor, och de stormtrivdes ifjol iaf, de jag har satt i år ser ut att ta sig bra de med... Tror inte det är nån fara vilket som, iaf inte om du inte tänker äta det du planterar
Tosan
Frågade gubben och han påstod att kopparn var framme inuti den åxå...Och blommorna stormtrivdes som sagt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon