Full version: slöseri
gammelnalle
Köpte en Black och Decker motorsåg förra veckan för att kapa upp lite ved...

Efter mindre än två timmars arbete (uppskattningsvis..för den går/gick mycket korta stunder ...kanske 2 minuter innan den får vila) så börjar den krångla... och tillslut vägar kedjan gå (motorn brummar)...
In till stada och lämnar in den där jag köpt den..
-Ja, det är ett plastdrev som gått sönder, det är vanligt. Vi måste skicka in den för vi får inte byta själva.
Så jag lämnar TROTSIGT in den (jag vill inte vänta flera veckor- veden vill jag ha klar)
Dagen efter ringer de och säger:
-Du får komma och hämta en ny, vi skickar inte in dem, det blir för dyrt.
-Men ni kan väl byta drevet?
-Nä, vi är inte aktoriserade så då gäller inte garantien.



???????

Ett sketet plastdrev för kanske 30:- !!!!

Jag är givetvis tacksam för för att jag fick en ny maskin utan krångel och slapp vänta...men det verkar vansinningt.

Visst!! Returfrakter kostar....men nog tusan kunde man väl akreditera affären att byta drevet???


b
zaaritha
Ja jisses; det VAR bättre förr!
Piccante
Det är så det fungerar tyvärr. Men det hade nog inte varit någon större ide att laga den heller. De är inte byggda för att hålla speciellt länge. När jag jobbade på varuhus och sålde trädgårdsmaskiner så skickade vi nästan inget på lagning om det inte var ganska dyra maskiner. Att laga kostar ju oxå förutom fraktkostnaden så tillkommer ju en timkostnad så det är billigare för alla att ge kunden en ny maskin direkt.
Cassandra
Inte lagar människor kläder och skor längre heller.
Tesa
Va f--n har ett plastdrev i en motorsåg att göra?? Inte konstigt att det går sönder heller..
gammelnalle
CITAT (Cassandra @ 02-06-2007, 22:07) *
Inte lagar människor kläder och skor längre heller.




jo ja...


men så är jag snål med... (trodde jag skulle vinna pris i tråden vi hade här nyligen om snålaste... crazy.gif )


ingrid fuxwall
CITAT (Cassandra @ 02-06-2007, 22:07) *
Inte lagar människor kläder och skor längre heller.

Du har helt rätt! och snart inte ens mat.

ingrid
zaaritha
Tyvärr inte! thumbdown.gif
ninnisky
Lagar både mat och kläder fortfarande.... men så är jag gammal också. laugh.gif Om något gått sönder på ett älsklingsplagg så nog sjutton lagar man det väl om det går....
Gossen Ruda
Min häcksax gick sönder för ett antal år sen, jo en B&D. Ok, nu skall man inte klippa stängseltråd med en sån så felet var mitt. Det som hände var att en liten härdad stålring som fungerade som lager hade gått rätt av. Det upptäckte jag när jag tagit isär svärdet. Den kan väl inte kosta så många kronor tänkte jag på väg ut till reservdelsbutiken. Kanske det, om den bara funnits som reservdel!!!!! Dom nya svärden var hopnitade så några reservdelar fanns inte längre, jag fick köpa ett helt nytt svärd som var den minsta möjliga reservdelen. Nu har saxen dock pajat helt så det blir en helt ny. Ingen B&D!
Pirum
Bedrövligt sånt där. Enda raka verkar vara att köpa Husqvarna/Jonsereds eller Stihls 'proffssortiment', eller vad man ska kalla det. Dyrare initialkostnad, men om man planerar att använda sakerna i flera år så tycks det vara värt besväret.
gammelnalle
Tro det eller ej!!

Jag fick lämna tillbaka den nya sågen också!!!
Den smorde (smörjde?) inte ...
-Fabrikationsfel... du får en ny...


!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






MEN.... jag kan ju inte klaga på servicen iallafall
OCH vad hade hänt om jag hade köpt den på nätet för att kanske spara någon krona?
Hade jag då haft tillgång till en motorsåg dagen efter??

men viss som någon sa:
Den som köper kvalitet behöver bara gråta en gång,.....


b
Rossi
Jäpp, det slösas nuförtiden. Jag har ett par guldörhängen med diamanter. När de inhandlades för 7-8 år sedan kostade de ca. 6000 kronor. För ett tag sedan släppte den ena fjädern i låsmekanismen så jag lämnade in dem till guldsmeden där de köpts. De meddelade att de inte själva skulle laga örhänget utan skickade iväg båda till tillverkaren i Italien. Sen när jag skulle hämta dem så fick jag ett par helt nya - tillverkaren tyckte inte att det var lönt att laga fjädern.
Netha
CITAT (Rossi @ 05-06-2007, 07:21) *
Jäpp, det slösas nuförtiden. Jag har ett par guldörhängen med diamanter. När de inhandlades för 7-8 år sedan kostade de ca. 6000 kronor. För ett tag sedan släppte den ena fjädern i låsmekanismen så jag lämnade in dem till guldsmeden där de köpts. De meddelade att de inte själva skulle laga örhänget utan skickade iväg båda till tillverkaren i Italien. Sen när jag skulle hämta dem så fick jag ett par helt nya - tillverkaren tyckte inte att det var lönt att laga fjädern.

Men så knasigt.
Jag har lämnat in örhängen som inte kostat mer än ca 900kr, till guldsmeden... tappade ett som trampades på dansgolv och "piggen" gick av.
Det kostade inte mer än 440kr att få nya likadana i bägge.
Sedan har jag också lämnat in armband (kostade ca 1.000kr) där jag fått sátt nytt lås och det kostade inte heller mer än ca 400kr.
Har två armband till som jag ska lämna in för "lagning" och tror inte att det ska kosta mer än max 900kr
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon