Full version: Resa i östra Europa
LottaK
Jag och maken ska ut och bila i Europa.
Vi åker från Nynäshamn till Polen och sen i stort sett rakt söderut.
Polen, Tejckien, Slovakien, Ungern, Rumänien, Slovenien, Kroatien, Jugoslavien ... ner till Dubrovnic
... vet inte riktigt vad alla länder där heter nuförtiden ... hoppas Ni ändå vet ungefär vart vi ska.
Vi vill gärna ha tips på ställen som vi inte borde missa då vi är i närheten.
Både trädgårdar, evenamang och annat ....
Alla tips emottages tacksamt!
anncharlotte
Jag är ju ganska oberest i dom områden du räknar upp, men jag kan i alla fall säja att Polen är ett väldigt trevligt land, det är inga problem att tillbringa en hel semester bara där.
Jag vet inte var du landar, men Gdansk, Gdynia och Sopot är jättefint (kanske inte färja från Nynäshamn går dit ???), det blir klart en fin början på semestern. Warzswa är också en fin stad, har inte varit längre ner men Krakow är nog värd att besöka.
Ophelia
Jag skulle vilja tipsa om ett besök i huvudstaden och då slottet som ligger på Budasidan, det är en mycket fin omgivning med växter och sevärdheter. Om ni tycker om vin är besök på Ungerska vinhuset som även ligger på Budasidan. Där kan man ströva runt för det är väldigt vackert, det är en gammal del av Budapest. Området Tokaj-Hegyalja gör fantastiska viner som kan vara väl värt att prova.

Sedan har du en stor nationalpark som ligger i den ungerska pustan som ska vara väldigt unikt. Plantskolor finns lite här och där.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon