emmsing75
Är ny på det här med pallkragar och lite oklart vad jag ska sätta i de olika "lådorna" men sparris och jordgubbar blir det nog i en och tänker testa att plantera snarast o se om jag får några jordgubbar iår redan. Jag har två pallkragar på höjden och i botten ligger just nu delvis förmultnade löv (de har stått i säckar ett år först) och jag hade tänkt fylla på med jord/gödsel sen innan jag planterar och låta löven sen förmultna allteftersom och avge näring. Kan man göra så eller är det bättre att ta bort alla löv och bara fylla på med jord/gödsel? Om löven kan vara kvar, är det då bättre att lägga blöta tidningar mellan löven och jorden eller ska man bara fylla på med jord ovanpå löven? Tacksam för svar på dessa nybörjarfrågor.
ingrid fuxwall
Tidigare år har jag alltid bottnat spännerna där jag har tomater med lagom förmultnade löv och sedan jord.
Nu var kanske inte detta ett svar på din fråga men mitt svar.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon