HelenN
Vad tycker ni är det bästa med sommaren om man bortser från alla blommor som blommar & sprider glädje??????

Jag tycker att JORDGUBBARNA är det bästa.....svenska hederliga jordgubbar!

jordgubbar.jpg


jordgubbe.jpg

aanderss
fel
de är mygg, getingar fästingar, ormar mm











(skojar bara)
Krolliljan
Ljuset
Margith
Doften av nyklippt gräs.. det är sommar för mig smile.gif
Magdis
Sol och värme är bäst förstås!! biggrin.gif
Anki V
Att få sitta ensam i morgonrocken på förstugutrappen och njuta av morgonsolen när det bara är jag och de kvittrande fåglarna som är vakna.

/Anki
kira
ljusa kvällar solen går inte ner förrän 23.30!

Alexander-VG-zon3
värmen och solen är det bästa
Pirum
Att man snart kan skörda det man planterat. Själva sommaren är annars lite för varm ofta tycker jag. Mer vår och höstmänniska. September är fint med alla äpplen.
yla
endag i hamoken är det bästa

o se allt som är omkring en
Castea
Ljudet av susande löv i träden. Det finns för mig inget mer rogivande ljud. Saknar det ljudet så mycket på vintern.
MB1965
en drink och min sambo på uteplatsen i värmen.
TantGredelin

Trädgårdsbilder 036.jpg

Leia
Kvällspromenad med hunden en solig kväll i doften av nyslaget hö. wub.gif
Hannele
CITAT (aanderss @ 10-06-2007, 20:05) *
fel
de är mygg, getingar fästingar, ormar mm
(skojar bara)

Svett. rotfl.gif
kerstin z5-6
ljuset när solen inte går ner alls .. angel_not.gif
Gåsis
Det klart det bästa med sommaren är ljuset, fast vi har solen under horisonten en timma per natt är det ändå ljust. Och vilket ljus wub.gif

/Åsa
olgak
Att trädgården lever upp wub.gif .
Miamamma
Jag bara älskar dom långa ljusa sommarkvällarna! wub.gif Det är mycket trevligt att gå en sväng i trädgården och kolla om något nytt har slagit ut.
Nu har jag mycket motvilligt gått in för kvällen för jag måste ju jobba i morron och behöver komma i säng. d010.gif Men jag kan ju inte missa att titta efter vad ni håller på med. smiley_small_hug.gif
Tosan
Varma ljusa sommarnätter. Skulle aldrig kunna flytta så långt söderut att det blir mörkt om sommarnätterna, då känns det som höst. Skulle bara önska att vi hade midnattssol, men då måste vi ett par tiotal mil till norrut
Netha
CITAT (kerstin z5-6 @ 10-06-2007, 22:06) *
ljuset när solen inte går ner alls .. angel_not.gif

¨
Men ni har väl inte midnattssol i Västerbotten? Eller är jag alldeles felinfo g.gif
Undrar pga att vi inte ens hade det i min hemby som ändå bara är ca 27 mil söder härifrån.
Tosan
CITAT (Netha @ 10-06-2007, 22:43) *
¨
Men ni har väl inte midnattssol i Västerbotten? Eller är jag alldeles felinfo g.gif
Undrar pga att vi inte ens hade det i min hemby som ändå bara är ca 27 mil söder härifrån.


Nja, i Lappland iaf, västerbottens län... Nalovardo utanför sorsele har väl midnattssol vad jag vet, Ammarnäs har det definitivt. Men det blir aldrig mörkt här den här tiden på året
älvan
Sommar för mej är solbrännan!
Den fräscha, härliga färgen man får på sommaren är underbar!!!
När det stramar i ansiktet efter att ha tagit en kall dusch, efter dagens sol är underbart!

Råkar befinna mej i denna situation just nu... *myser*

Natti, natti allihopa!
Helleborus
En stor skål jordgubbar och Allsång på Skansen. Då e de sommar. yes.gif
lottapotta
Det bästa med sommaren tycker jag är kvällarna! Och att jag är ledig...
dahla
Nakna varma kroppar...
Netha
CITAT (Tosan @ 10-06-2007, 22:45) *
Nja, i Lappland iaf, västerbottens län... Nalovardo utanför sorsele har väl midnattssol vad jag vet, Ammarnäs har det definitivt. Men det blir aldrig mörkt här den här tiden på året


Jasså... ska de ha midnattssol i Ammarnäs? Det trodde jag inte.
Det är ju skillnad på ljusa nätter och sol dygnet runt.
Tosan
CITAT (Netha @ 10-06-2007, 23:18) *
Jasså... ska de ha midnattssol i Ammarnäs? Det trodde jag inte.
Det är ju skillnad på ljusa nätter och sol dygnet runt.


Folk åker dit för att se den iaf, men jag tror att det bara är under nåt dygn solen står så pass högt där, själv har jag inte lyckats va där just då iaf.
mamamaggan
Ljuset , jordgubbarna, bada i sjön , kvällspromenader med alla dofter , det avslappnade livet , sill och nubbe , kräftor , kantareller, bär .................. Suck, hela dj-la sommaren är bäst!!!!!!!!!!! yahoo.gif
Tesa
..att man kan odla...för det är det bästa jag vet..
LadyG
Sommaren är ljus och varm, den är full av liv och vacker. Försommaren är vackrast när allt håller på att växa, sätta knopp och blomma upp. Känslan av att livet vaknar igen gör det värt att vänta hela vintern. Solvärmen som ligger kvar i huden medan sista svalan tar sig en nattmacka i solnedgången, smaken av solvarm frukt och doften av nyslaget gräs. Det sömniga, sövande surret från flitiga humlor och bin och prasslet från löven när vinden svalkande far förbi. Vattnets svala plaskande runt småbarnens ben och den heta sanden som letar sig in överallt, är omöjlig att bli av med och som får en att le lite förargat när man hittar kvarbliven sommarsand i lådan i november. Den annalkande semestern, full av löften och förväntningar. Medan sommaråskvädret varar är det perfekt att kura ihop sig hos sin älskling för tröst. Sen sitter man kvar när ovädret dragit förbi och känner hur hela naturen doftar rent och klart. Morgondaggen i gräset som glittrar i solens första strålar.

Älskar nog hela sommaren.
Tosan
CITAT (Tesa @ 10-06-2007, 23:32) *
..att man kan odla...för det är det bästa jag vet..


Ja det är riktigt, riktigt underbart det med... Få gräva ner alla negativa tankar i jorden och se nåt fint växa upp ist.
myskmadra
Bäst och sämst ; förgängligheten. Att man vet att underbart är kort. :-)
Annars mycket dofterna och ljuden. Vågskvalp, fåglars sång, doften när det har regnat.
Att äta utomhus! Definitivt! Ligga och sova/slappa i hammocken under en filt ljumma kvällar.
Tosan
CITAT (Netha @ 10-06-2007, 23:18) *
Jasså... ska de ha midnattssol i Ammarnäs? Det trodde jag inte.
Det är ju skillnad på ljusa nätter och sol dygnet runt.


Jag kollade på expressen igår för skojs skull... Arjeplog som ligger 9 mil från sorsele hade tydligen ingen solnedgång inatt... Men jag tror att både Nalovardo och Ammarnäs ser midnattssolen för att de ligger så högt över havet... Solen har liksom ingenstans att gömma sig...Annars är det väl runt polcirkeln man ser den vid havsnivå.
Alba
Ljuset är absolut det bästa med sommaren.
*Stintan*
Att man slipper en massa vinterkläder whist.gif
Bee
Det goaste är att kunna sitta ute på altanen och äta frukost och njuta av grönskan runtomkring.
Sailor Pluto
Jordgubbar, jordgubbar och jordgubbar wub.gif ! Plus att det händer så mycket i trädgården och att man kan odla sin egen frukt, grönsaker och bär.
Anna2
Värmen, salta bad, smultron, jordgubbar, havet, grillkvällarna, gin o tonic, bada. Älskar hela sommaren! Det är då jag lever, fullt ut!
Gillan
Att kunna vara ute från morgon till kväll varenda dag. Det är sommar för mig wub.gif . Med allt vad det innebär från gräsklippning, rabattrensning och vattning, till att sitta i skuggan under eken eller i solen i pergolan med en bra bok eller ligga och njuta i den nya poolen. För att inte tala om alla underbara vyer, dofter, smaker och ljudet av fågelkvitter............och.............. Sommaren är helt enkelt underbar wub.gif
pejori
CITAT (Gillan @ 11-06-2007, 19:47) *
Att kunna vara ute från morgon till kväll varenda dag. Det är sommar för mig wub.gif . Med allt vad det innebär från gräsklippning, rabattrensning och vattning, till att sitta i skuggan under eken eller i solen i pergolan med en bra bok eller ligga och njuta i den nya poolen. För att inte tala om alla underbara vyer, dofter, smaker och ljudet av fågelkvitter............och.............. Sommaren är helt enkelt underbar wub.gif



instämmer...och VÄRMEN!!!!!kan aldrig bli för varmt..... naughty.gif yahoo.gif
Tosan
Det finns faktiskt en sak till som är bäst med sommaren, förutom ljuset... V8-muller *myser*
Tesa
Här har vi HD-muller..grannen säljer HD-delar..det låter allt gôtt..
Tosan
Det är inte illa det heller... Men ack så svårt att ta en öl med polarna i baksätet... Tror det är därför fler och fler HD-åkare här skaffar Cadillaccabbar cool.gif
Castea
CITAT (Tosan @ 11-06-2007, 23:47) *
Det finns faktiskt en sak till som är bäst med sommaren, förutom ljuset... V8-muller *myser*


Kom till Västerås 5-7 juli! POWER MEET!! smile.gif
Sailor Pluto
CITAT (Castea @ 12-06-2007, 07:53) *
Kom till Västerås 5-7 juli! POWER MEET!! smile.gif

Lika kul varje år smile.gif .
Tosan
CITAT (Castea @ 12-06-2007, 07:53) *
Kom till Västerås 5-7 juli! POWER MEET!! smile.gif


Skulle va kul, men får vi råd att åka iväg blir det rättvik Classic car week v31... Men jag kan slå ett slag för motorveckan Lycksele, nästan lika bra som Rättvik
http://motorveckan.se/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon