Blondie
Mitt första inlägg...spännande!
Jag har precis tagit de sista rädisorna och ruccolan går snart samma öde till mötes. (Bor i södra Skåne och kunde sätta igång ganska tidigt med odlandet.) Nu undrar jag dock vad man gör med pallkragarana när man har skördat? Har aldrig odlat i pallkragar förut men har blivit rejält biten! Allting växer ju så det knakar. Grödorna har hela tiden varit täckta med fiberduk så de och jorden är ju helt skadedjursfria. Kanske så en omgång till? Eller bara lata mig och låta det vara tills nästa år, men frågan är då om jag ska låta fiberduken ligga kvar, eller ta bort den och hoppas på att inga små kryp bygger bo i jorden. Hm...
Tips önskas!
Malvia
Ruccola och rädisor kan du ju så i flera omgångar under sommaren.

Välkommen hit förresten!
Åsa, mälardalen zon 2
Du kan så flera omgångar även om ruccola kanske inte blir så lyckad när det är varmt, den går lätt upp i blom men framåt sensommaren för höstskörd går bra att så nya.

I zon 1 kan du ju i stort sett hinna så det mesta bönor, morötter, rödbetor, mangold, sockerärtor, squash/zucchini (det senaste jag sått squash var vid midsommar och det funkade här i mälardalen så det är inte för sent i skåne) etc. Sallat (som inte gror när det är för varmt) kan också funka ifall det kommer en period med kyligare väder. Framåt sensommaren kan du även så asiatiska kålväxter + spenat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon