Full version: Spanska hundar
Wargen
Blev alldeles vansinnig idag när jag läste inslaget i AB och Expr. om hur de spanska jägarna torterar sina "förbrukade" hundar till döds genom hängning. Nu har jag skickat detta protestmail till Spaniens ambassad:
>I hereby strongly protest against how spanish hunters kill their dogs! It´s an awful act of cruelty! < Undertecknade med mitt namn.
Mailadressen till:Spaniens ambassad ifall någon annan känner för att protestera...
Floppy
*skicka*...så där nu är det iväg skickat ett protest mailtill dem...
annama
Ytterligare ett protestmail har just skickats!
Sailor Pluto
Händer dessvärre inte bara i Spanien, utan även i Rumänien, Polen m.fl....Fast det är lika vedervärdigt i vilket land det än förekommer ranting.gif .
Alexander-VG-zon3
tror inte att det hjälper skicka mail om dom äns bryr sig ??

och skulle dom bry sig så är det svårt att få det att sluta som med andra djur i världen som torteras och tar päls och annat dom är ju professionella och hittas inte så lätt .

jag tycker det är vidrigt och väldigt hemskt att det går till så och det borde inte gå till så och det finns folk i världen som försöker
storm
Ja sånt här är jävligt knäckande man känner sig så maktlös,och att de mörkar alla protester från världen,suck vad ska man göra.
Pirum
Jag har inte följt med så bra, men varför 'torteras' hundarna? Det normala borde väl snarare vara att ägarna skjuter hundarna så de dör knall och fall. Vilket säkert kan vara svårt efter flerårigt kamratskap.

Var det inte nån liknande historia med racing-hundar nånstans? Att de plågades till döds trots att en enkel spruta borde räcka.
storm
FRISKT är det ju inte i allafall.
zaaritha
Det är en sed i Spanien att jakthundar som ej motsvarat ägarens krav--ska
dödas o lida så mycket som möjligt...............
Vidrigt!
annama
Det kan i alla fall inte skada att protestera, det kostar ju ingenting att skicka ett mail och uttrycka sin avsky. Jag tycker att det är det minsta man kan göra.Spanien är ett EU-land och borde påverkas av opinionen i andra länder, men det är kanske en naiv förhoppning.....
zaaritha
Har skickat mail.
Alexander-VG-zon3
är det en sed så är det nog ännu svårare att påverka för oss här . men som har sagts innan det kostar inget och skadar ingen att skicka ett protest mail och har vi tur så tar dom åt sig av detta och tänker om när dom läser alla mail
zaaritha
Hoppas att de tar åt sej!
Detta är en sed--som, tyvärr--ej går ihop med våra sätt att handha djur!
Det är så otäckt grymt!
Men; de har ju tjurfäktning--också--tyvärr......................
helios
Jag har också protesterat. (Jag har själv sett en hängd hund i ett träd i Spanien. Det var svårt att tro sina ögon. En hemsk upplevelse. Jag får hjärtklappning nu när jag tänker på det.)
Helios
renate
Har skickat mail,hoppas det hjälper de stackars hundar,vilket jag tyvärr inte tror.
Det skulle inte hjälper att protestera mot Tjurfäktnig heller.
Preussen
jo, hundarna har väl det lika bra som de flyktingar som kommer till spaniens kuster.
storm
CITAT (Preussen @ 17-06-2007, 22:50) *
jo, hundarna har väl det lika bra som de flyktingar som kommer till spaniens kuster.



Skulle du kunna utveckla ditt svar.
Preussen
tänker väl mer på att när man skriver ett protestbrev till spanska myndigheter om hur illa man behandlar djur kan man påpeka hur man behandlar människor.
storm
Menar du att folk blir hängda och torerade på spanska kuster?
Preussen
njae, det påstår jag väl inte.
Ewa L
Har också skickat mail även om jag vet hur lite skillnad det gör. Likaså vad gäller tjurfäktningen...

Tico och Pixie i min avatar är i alla fall räddade undan en plågsam död i Spanien.
Wargen
Citerar Preussen: tänker väl mer på att när man skriver ett protestbrev till spanska myndigheter om hur illa man behandlar djur kan man påpeka hur man behandlar människor.

Jag skriver protestmail i ögonblicket när jag KÄNNER för det. Om jag skulle skriva protestmail om allt jävelskap som händer på den här planeten så skulle jag inte få göra något annat. Nu råkade hundarnas öde få mig att gå i taket. Skulle jag avstå att protestera mot detta bara för att jag inte samtidigt orkade räkna upp allt annat elände som finns överallt?
Preussen
det intressanta med människans alienation är att den gör att vi blir väldigt främmande för vår egen art.
kristerh
En annan sak som är hemskt är alla halvårsturister i spanien som skaffar hund eller katt, har de i ett halvår eller några månader förvarar dem på en liten radhustomt utan att rasta dem och sedan när de tröttnat på djuret tar med det i bilen och släpper ut på lämpligt ställe, tex 1 vägkorsning... bara att öppna dörren släppa ut hunden o sedan åka därifrån, sedan får hunden/katten klara sig bäst det vill, det finns alldeles för många "halvvilda" hundar som stryker omkring.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon