Full version: saknade medlemmar
Leia
Jag satt här och saknade en gammal medlem som det kändes en evighet sedan jag såg till sist. Sökte efter hennes namn och insåg då att "jajust ja, hon har ju bytt namn!!!" slap.gif laugh.gif Det visste jag ju´egentligen, jag börjar nog bli senil tror jag. laugh.gif

Är det fler än jag som har svårt att komma ihåg när medlemmar byter namn eller avatarer?
bea
hmm, jag har inte skrivit så mycket inlägg här men VARFÖR byter man namn?
Alba
Jag har också saknat en medlem som inte skrivit på länge. Av ren tillfällighet upptäckte jag att h*n nu skriver med nytt namn.

När någon byter avatar då blir det problem. Jag kopplar ihop ett namn med just en viss bil och kommer det då en ny bild blir det problem till att börja med.
Eva i Skåne
CITAT (bea @ 17-06-2007, 16:33) *
hmm, jag har inte skrivit så mycket inlägg här men VARFÖR byter man namn?



Det fanns en del medlemmar som inte trivdes med sitt nick p g a olika omständigheter, t ex så hade Agnetas hund dött och då var det inte så roligt att kalla sig "Felix matte" länge. Hoppas du ursäktar Agneta, men just ditt namnbyte var så lätt att förstå.
Sen finns det dom som gift sig och bytt efternamn och andra som från början valt sitt namn som en ploj, men tröttnat. Ja, diverse orsaker finns det.
I det gamla forumet gick det inte att byta sitt nick, men när så forumet moderniserades i våras var det några som fick chansen att byta och var glada för det.




Mvh Eva
som fortfarande bor i Skåne rolleyes.gif
Betty
CITAT (Alba @ 17-06-2007, 18:59) *
När någon byter avatar då blir det problem. Jag kopplar ihop ett namn med just en viss bil och kommer det då en ny bild blir det problem till att börja med.


Så där är det för mig med, kopplar avataren till namnet. Jag har aldrig bytt avatar, jo förresten... till jul brukar jag sätta en liten röd luva på mina tulpaner... happy.gif
Ewa L
CITAT (Betty @ 17-06-2007, 22:50) *
Så där är det för mig med, kopplar avataren till namnet. Jag har aldrig bytt avatar, jo förresten... till jul brukar jag sätta en liten röd luva på mina tulpaner... happy.gif

Så tänkte jag också, så trots att jag ville ha Lucas som avatar istället för Tico och Pixie så avstod jag. Han fick bli signaturbild istället.
bea
Lucas,
vad är det för sort?
Ewa L
Lucas är mest Shih Tzu/Malteser + lite blandras. En "äkta ulltott" med andra ord. laugh.gif Son till Pixie i avataren.
anna_rispan
CITAT (Leia @ 17-06-2007, 13:07) *
Jag satt här och saknade en gammal medlem som det kändes en evighet sedan jag såg till sist. Sökte efter hennes namn och insåg då att "jajust ja, hon har ju bytt namn!!!" slap.gif laugh.gif Det visste jag ju´egentligen, jag börjar nog bli senil tror jag. laugh.gif

Är det fler än jag som har svårt att komma ihåg när medlemmar byter namn eller avatarer?


både ja o nej. nu tror jag att jag har koll på det. men visst några kanske jag missat.

ibland kunde man läsa att om någon man "kände" bytte namn på hörde de väl av sig per pm, men jag pmar inte med alla jag "känner" det är ju nästan alla här på forumet som skriver intressanta saker i olika ämnen. smile.gif

det finns ju en tråd de namnbytande skrev i så jag tyckte det fungerade bra o ställa om i minnet med hjälp va den. smile.gif

avataren då...nej det är inte så svårt. dessutom kan säker flera av er ha bytt men det har inte min dator märkt så den gamla kan hänga kvar i. det var rätt nyligen jag upptäckte att en hade bytt avtar utan att min dator märkt det....
bea
CITAT (Ewa L @ 18-06-2007, 08:24) *
Lucas är mest Shih Tzu/Malteser + lite blandras. En "äkta ulltott" med andra ord. laugh.gif Son till Pixie i avataren.


Han är en sötnos!
Ewa L
CITAT (bea @ 18-06-2007, 17:20) *
Han är en sötnos!

thanks.gif Säger stolt matte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon