Sailor Pluto
Jag vet på ett ungefär vad jag skulle fråga smile.gif ! Har inget att göra nu när jag väntar på att maten ska koka klart, så kom jag att tänka på det här. Tänk vad lätt det skulle vara om man visste från början att killen/tjejen snarkade som en flodhäst, käkar snorkråkor mm... Mina frågor skulle vara:

1) Föredrar du att dricka öl när du är på fest?
(om ja: Bra, då får jag ha min Explorer vodka ifred)

2) Har du någon favvomaträtt som du äter ofta?
(Om det är surströmming eller blodpudding, så måste vi äta i skift...)

3) Är du hund eller kattmänniska?
(Hundmänniska vore bäst, då får du gå ut med vovvarna när det regnar så att kattmänniskan kan softa i soffan)

4) Är du bisexuell?
(Om ja, snälla bli inte kär i mina killkompisar! Tänk att som tjej bli brädad av en kille rotfl.gif . )

Den fråga som skulle avgöra valet, även om svaren på frågorna ovan inte är till belåtenhet:

5) Älskar du att gräva gropar, kånka på jordsäckar och åka till handelsträdgårdar?
(Om ja, när ska vi gifta oss wub.gif ?)
Biggan_
CITAT (Sailor Pluto @ 19-06-2007, 13:29) *
Jag vet på ett ungefär vad jag skulle fråga smile.gif ! Har inget att göra nu när jag väntar på att maten ska koka klart, så kom jag att tänka på det här. Tänk vad lätt det skulle vara om man visste från början att killen/tjejen snarkade som en flodhäst, käkar snorkråkor mm... Mina frågor skulle vara:

1) Föredrar du att dricka öl när du är på fest?
(om ja: Bra, då får jag ha min Explorer vodka ifred)

2) Har du någon favvomaträtt som du äter ofta?
(Om det är surströmming eller blodpudding, så måste vi äta i skift...)

3) Är du hund eller kattmänniska?
(Hundmänniska vore bäst, då får du gå ut med vovvarna när det regnar så att kattmänniskan kan softa i soffan)

4) Är du bisexuell?
(Om ja, snälla bli inte kär i mina killkompisar! Tänk att som tjej bli brädad av en kille rotfl.gif . )

Den fråga som skulle avgöra valet, även om svaren på frågorna ovan inte är till belåtenhet:

5) Älskar du att gräva gropar, kånka på jordsäckar och åka till handelsträdgårdar?
(Om ja, när ska vi gifta oss wub.gif ?)


tummenupp.gif giggle.gif rotfl.gif
Så himla praktiskt, precis som en varudeklaration!
skogstroll
jo man har väl samlat på sig lite frågor genom åren...

- snarkar du?
- har du suttit inne?
- har du ett efterhängset ex?
- har du mobilen på ljudlöst...?
- hur ofta dricker du?

giggle.gif
Sailor Pluto
CITAT (Biggan_ @ 19-06-2007, 13:46) *
tummenupp.gif giggle.gif rotfl.gif
Så himla praktiskt, precis som en varudeklaration!

Hehe, jag har mina ljusa stunder giggle.gif !

Kom ihåg att ni får skriva egna förslag också, det kan nog bli riktigt kul tongue.gif .
Castea
Tillhör du arten "Nattpinkare"?
(Om Ja: Då kan vi ju direkt börja leta efter hus, med minst två toaletter).

Äger du och nyttjar ofta tält eller husvagn?
(Om Ja: Good bye!!!)



anneli85
Oj, om man visste att man fick 100% sanna svar, då kunde det bli rätt många frågor
-Vad tycker du om min mat?
-Hur många har du haft s*x med?
-Har du varit otrogen nån gång?
-Dricker du mycket?
-Föredrar du mig eller nån snygg kändis?.....Svårgissat!
Margith
Eftersom jag har några år på nacken, delar jag med mig av lite "visdom" sleep.gif
Jag tycker att lämpliga frågor skulle kunna vara:

Kan du hantera en dammsugare?
Kan du slå på tvättmaskinen?
Klarar du av att stryka en skjorta?
Kan du få i täcket i ett rent påslakan, utan att be om hjälp?
Har du någon gång putsat fönster? (Och nej, bilrutor är inte fönster!)
Kan du planera, inhandla och laga en näringsriktig middag? (Nej, snabbnudlar är inte näringsriktigt!)

Svarar du ja på ovanstående frågor:
Vems ansvar tycker du att det här är? Mitt, ditt eller vårat??

Sen tycker jag att frågan om eventuella ex är mycket bra, men Castea: om du inte fixar husvagn, glöm inte bort att numera måste man lägga till husbil! Annars kan du gå på världens nit a0a.gif
skogstroll
om man ställt de frågorna innan hade man inte haft det som man har nu crying.gif
Tezzla
Det Margith skrev var så klockrent och bra att jag inte finner några ord. Jag kapar hennes lista rakt av! tongue.gif
mamamaggan
Ojojojoj .....om jag hade frågat min man sådana frågor så hade det aldrig blivit något!!! laugh.gif


Men idag så gör han allt det som Margith ville fråga och det mesta av det som sailor pluto ville fråga.


Frågor som jag skulle lägga till är :


- Hur är ditt förhållande till din mor ? Är ni fortfarande mor - barn eller har ni en vuxen - vuxen kontakt ?

- Är du sportfåne ? Ska du se all sport på TV så är det lika bra att vi slutar prata här och nu !!! nono.gif

- Gillar du dansband ? Samma reaktion som ovan i så fall!!

- Kan du laga bilar, snickra, tapetsera o s v ? BRA då bestämmer vi bröllopsdatum direkt!!!!!!!!!!!! laugh.gif

gammelnalle
Förstår inte fråga 1:
1) Föredrar du att dricka öl när du är på fest?

beror väl på när var hur... ??? och är det gratis??

annars vill jag påminna er minnesgoda odlaiter om en svensktoppslåt från 1968:
KERSTIN AULÉN, PETER HIMMELSTRAND. "DET SA PRÄSTEN INGENTING OM".

kontentan av den är ungefär:
"Men det då väl att han inget sa den där gången- jag är väl knasig men jag älskar dig"...


b
Anki V
Första frågan till min (då kommande) hjärtevän var:
Är du händig? Ja …svarade hjärtevännen det kan man nog säga….och han hade rätt.
Det är inte mycket han går bet på. wub.gif wub.gif

Eftersom jag själv är ganska ”händig” så tror jag inte att jag skulle klara en partner med ”tummen mitt i handen” men hade jag ställt en av Margiths frågor ….då hade det varit kört. no.gif

Då tänker jag främst på: Kan du få i täcket i ett rent påslakan, utan att be om hjälp?
Han kryper in i påslakanet för att hämta täcket! rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Men å´ andra sidan är han ganska söt när han lite rufsig i håret kommer ut ur påslakanet wub.gif

Övriga frågor klarar han hjälpligt...ja, det där med att handla och matlagning....... g.gif

/Anki

Att få in täcket i påslakan + att hadla och laga mat är jag expert på så det gör inget att han inte behärskar det till fullo....jag är inte så himla bra på att få upp storstenar ut planteringsgropar. blush.gif
Hannele
CITAT (Margith @ 19-06-2007, 15:00) *
Eftersom jag har några år på nacken, delar jag med mig av lite "visdom" sleep.gif

Kan du hantera en dammsugare?
Kan du slå på tvättmaskinen?
Klarar du av att stryka en skjorta?
Har du någon gång putsat fönster?
Kan du planera, inhandla och laga en näringsriktig middag?

Ok, hushållshjälp kan man väl köpa för pengar, bra älskare är svårare. rose.gif wub.gif
mamamaggan
När jag läser här så börjar jag allt mer hålla med en av mina kompisar. Hon har alltid hävdat att man ska ha flera karlar , en för varje sak så att säga. En som städar , en som gillar att resa och har massor med pengar , en som är romantisk o s v .

Vore inte det nå't tjejer ? yahoo.gif


Skulle väl funka med flera damer för er karlar också kanske? coolgleam.gif

Sailor Pluto
CITAT (gammelnalle @ 19-06-2007, 21:41) *
Förstår inte fråga 1:
1) Föredrar du att dricka öl när du är på fest?


Eftersom jag aldrig har träffat en karl som dricker vin eller cider när han ska bli full, så tog jag öl som exempel... Huvudsaken var iaf att han skulle lämna min vodka ifred (annars kan den vara ganska åtråvärd har jag märkt! smile.gif .
Mamamaggan, tror du är inne på nåt väsentligt där biggrin.gif . Ett harem skulle vara bra att ha *suckar drömmande*. Jag tänker bara på de praktiska fördelarna med så många händiga, städande matlagande karlar. Inget annat whistling.gif
Cathis
CITAT (mamamaggan @ 20-06-2007, 13:37) *
När jag läser här så börjar jag allt mer hålla med en av mina kompisar. Hon har alltid hävdat att man ska ha flera karlar , en för varje sak så att säga. En som städar , en som gillar att resa och har massor med pengar , en som är romantisk o s v .

Vore inte det nå't tjejer ? yahoo.gif
Skulle väl funka med flera damer för er karlar också kanske? coolgleam.gif


rotfl.gif rotfl.gif
Det är ju nåt och fundera på naughty.gif whist.gif
Margith
CITAT (Hannele @ 20-06-2007, 10:19) *
Ok, hushållshjälp kan man väl köpa för pengar, bra älskare är svårare. rose.gif wub.gif


Förvisso kan man köpa hushållstjänster, men skulle du lita på svaret om du frågade om han var en bra älskare? a0a.gif
Vissa saker måste man bara kolla själv.....

Men en man i byrålådan.. är ni så gamla att ni minns den?? Det vore väl nåt?
marskattan
CITAT (Margith @ 20-06-2007, 14:50) *
Men en man i byrålådan.. är ni så gamla att ni minns den?? Det vore väl nåt?


Dom är förvisso tysta och lämnar inte så mycket disk efter sig, men dom är förbaskat dåliga på att ta hand om disken oxå whistling.gif

Däremot kan man ju ha ett helt harem utan att det blir någon svartsjuka *hehe*
ah56
I min gamla poesibok skrev någon:

Jag önskar dig en gubbe eller kanske två

En som hugger ved och en som tittar på.



Då var jag 10 år och förstod inte (troligen inte skribenten heller).
zaaritha
1: Är du rasist?
2: Djurvän?
3:Hetero?
4: Gillar du växter o natur?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon