Full version: veg i Stockholm
mekare
Hej!
jag ska till Stockholm ett par dagar på semestern och undrar om någon kan tipsa om bra vegetariska resturanger.
jag kommer att hålla mig inom tullarna och är inte jätterik....

alla tips uppskattas.
Cassandra
Då rekommenderar jag Hermans! Vacker utsikt, underbar mat, trevlig personal. Bra priser!

http://www.hermans.gastrogate.com/
KURT
Se lista hos veganstockholm .

mekare
Tackar smile.gif
Morbid
Govindas Vegetariska Restaurang

Fridhemsgatan 22
112 40 STOCKHOLM
T-bana: Fridhemsplan

God mat! Krisha´s restaurant.
olgak
Hermans är jättemysigt och jag gillar maten där (buffé). Men Govindas är säkert jättebra också, och min sambo var nyligen på Örtagården (Östermalmstorg) som jag har lite dålig erfarenhet av, och han tyckte att de hade fått väldigt bra mat nu också.
Åsa, mälardalen zon 2
Indiskas restaurang Hurry Curry brukar ha en del vegetariska lunchalternativ på menyn som är bra (brukar dock vara välkryddad mat så man bör gilla lite starkare mat), det finns ex. en Hurry Curry vid hötorget.

Om pengarna tryter riktigt mycket en dag och det ska vara ett billigt och gott alternativ och man är less på falafel har man ju exempelvis spenatburgaren på Hisar burgare i hötorgshallen enbart 30kr och man kan dricka vatten till gratis om man inte vill ha läsk som kostar extra (den är dock inte veganvänlig jag tror det är ägg i den där spenatgrejen samt det är fetaost i burgaren).


Hur är det med Lean´n green på Scheelegatan? är inte det ett vegetariskt snabbmatsställe? fast jag har inte varit där och provat vad de har, och kollat priserna, (jag brukar sällan vara i de delarna av stockholm när jag är inne och shoppar).
Castea
Café Blå Lotus på Söder har jättegod vegatarisk lunchmat - sallader, pajer, grillade mackor, te, bakverk.
Hannele
Bredvid hötorget finns ju flear restauranger ihop, man kan liksom plocka lite från varje..
KURT
Fast skall man åka till just Stockholm och äta någon typisk vegetarisk storstadsmat så skall man ju naturligtvis äta på Falaffelkungen, på Sveavägen vid stadsbiblioteket. Inte det mest kulinariska man kan hitta, men mycket prisvärt!
annelito
Aaah, hur har jag missat den här tråden? Jag som var i Stockholm i fredags och letade matställe (tom i bollen!) och ville äta på något annat ställe än på Hermans där jag alltid annars hamnar.
Så jag hamnade på Folkets kebab på Folkungagatan där dom har jättetallrikar med falafelrätter, friterad aubergin eller blomkålsrätter och lite "spenatgrejjer" med. Men som sagt, inte jätte hälsosam mat och inte speciellt mysig miljö (typiskt snabbmatshak).

Tänk om jag kollat den här tråden istället, då hade jag ätit god vegetarisk mat som är "säker" (man är säker på att inget kött kommit i närheten av verktyg, stekbord eller annat).
KURT
CITAT (annelito @ 02-07-2007, 11:36) *
Aaah, hur har jag missat den här tråden? Jag som var i Stockholm i fredags och letade matställe (tom i bollen!) och ville äta på något annat ställe än på Hermans där jag alltid annars hamnar.
Så jag hamnade på Folkets kebab på Folkungagatan där dom har jättetallrikar med falafelrätter, friterad aubergin eller blomkålsrätter och lite "spenatgrejjer" med. Men som sagt, inte jätte hälsosam mat och inte speciellt mysig miljö (typiskt snabbmatshak).

Tänk om jag kollat den här tråden istället, då hade jag ätit god vegetarisk mat som är "säker" (man är säker på att inget kött kommit i närheten av verktyg, stekbord eller annat).



Det finns nog inget sätt att vara säker på att inte animaliskt protein slinker med. Eller att på annat sätt vara säker. Även om restaurangen sköter sig exemplariskt, så kan man ha otur med leverantörer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon