fruberglund
Min man fyller år och har tidigare nämnt en bok han skulle vilja ha. Nu kan jag ju inte fråga vad den heter eller författaren för då fattar han ju att han ska få den giggle.gif

Tänkte se om det är någon här som känner igen min beskrivning och vet vad den eller författaren heter.

Det är en bok med fotografier i, tagna av en fotograf jag tyvärr inte vet namnet på. Den innehåller bilder från Sverige, bland annat på en bilkyrkogård och nån sevärdhet här i närheten av oss (Gränna, möjligtvis Brahehus eller Visingsborg). Mer än så vet jag inte men det kanske är nån som har boken som vet vilken jag pratar om.

Tror den är rätt nyutgiven men är inte säker.

Hoppas nån kan hjälpa mig thanks.gif
ninnisky
Kanske ett tips: Sverige från ovan / Lars Bygdemark. Kom ut 2006

Gav den till sonen i julklapp och hann bara titta lite i den. Har för mig att det var en del bilder från Gränna/Visingsö, men det är som sagt flygfoton. Kolla på Bokus (köpte den där)

Lycka till!
Berith
Jag tror att du pratar om den berömda (från TV bl.a.) bilkyrkogården Kyrkö mosse utanför Ryd i Småland, bilskroten som en Åke Danielsson anlade för en massa år sen. Bokhandeln borde ju veta vilken bok du letar efter, om det är den bilkyrkogården du menar. yes.gif
Airamya
På Hasselblad Center i Göteborg vet de kanske vilken bok du tänker på. De brukar ha koll på det mesta som har med bilder att göra smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon