Pia L
Jag skrev det här i semestertråden, men inser att det försvann i röran där inne wacko.gif
Mina semesterplaner har ändrats då jag misst en av mina allra bästa vänner som jag skulle besökt den aktuella perioden, då jag står utan husrum i Göteborg under dessa dagar så ger jag er chansen som kanske har släkt eller bekanta som ni kan hälsa på.


Finns det någon som har semester 18-24/7 och kan ordna sitt boende i Göteborg så kan ni få tågbiljetter som jag har fått över här
Jag tycker att det är lite synd att biljetterna bara ska gå till spillo så finns det någon som är intresserad så skicka pm, först till kvarn gäller.
Biljetterna är mellan Sundsvall och Göteborg egentligen, men tågbyte sker i Stockholm så jag tror väl att det är därifrån ni tänker utgå ifrån.
Ner till Göteborg från Stockholm den 18/7 går tåget 18.10 och är framme 21.17, det är X2000
Från Göteborg till stockholm den 24/7 går tåget 14.42 och är framme 17.45, också X2000
Dagens värde av biljetterna är 1100:-, jag hoppas att min uteblivna semester kanske kan ge någon annan glädje.
Trevlig semester alla som har och ska ha senare framöver. wub.gif
Ophelia
Men kan du inte åka själv då? Komma ifrån och bara tänka på dig själv och få lite eget utrymme att tänka över vad du ska göra framöver. Du kan ju höra med SJ om ombokning av biljetterna så du inte behöver vara borta så länge (om du tycker det är länge), de kanske är ombokningsbara. Kanske någon odlait kan haka på om du ska till rosariet och stadsparken.
Pia L
Biljetterna är varken av eller ombokningsbara, och just under den här veckan så är det tydligen någon Gotia cup (något sportaktigt) så det finns inga hotell eller vandrarhem som har en sängplats att uppbringa.
Så därför är det bara aktuellt för dom som kan ordna sitt boende genom vänner eller släkt.
Visst hade jag verkligen behövt det här, men någon annan kanske också behöver komma ifrån men kan ordna boendet wub.gif
Ophelia
Det var tråkigt. Finns ju så många bra vandrarhem och billiga hotell men det är ett stort evenemang det där Gothia Cup.
Pia L
Jag lyfter upp tråden innan den lämnar sidan, finns det verkligen ingen mer än jag som vill ner till Göteborg??? dunno.gif
Pia L
Lyfter den igen.
Hur svårt kan det vara att bli av med gratisbiljetter??? blink.gif
Ophelia
Kanske är fler som har märkt att det är hus i he...vete att få tag på sovplatser under den perioden. Såg att det fanns några rum kvar på vissa hotell. Enkelrummen kostar hur mycket som helst per natt!! Då vill det till att servicen är bra men det är det säkert för priserna.

Så synd att du inte kom iväg. Jag hoppas du har möjligheter att komma iväg ändå på något annat närmare dig så du kan få varje fall några dagar för dig själv och bara vara wub.gif
Pia L
Jag och odlas "Reserv" sticker eventuellt ut i obygden och tältar några dagar, jag får se om det blir före eller efter att jag meddelat familjen här att jag inte tänker vara husets lilla piga längre.

Tågbiljetterna tänkte jag mer till såna som har släkt eller bekanta som dom kan få bo hos i Göteborg, det måste väl finnas NÅGON!!!
Ophelia
CITAT (Pia L @ 06-07-2007, 13:56) *
Jag och odlas "Reserv" sticker eventuellt ut i obygden och tältar några dagar, jag får se om det blir före eller efter att jag meddelat familjen här att jag inte tänker vara husets lilla piga längre.

Tågbiljetterna tänkte jag mer till såna som har släkt eller bekanta som dom kan få bo hos i Göteborg, det måste väl finnas NÅGON!!!



GO FOR IT PIA!!!!!!!!!!!!!!!! yahoo.gif bravo.gif
Cathis
STÅ PÅ DIG PIA !!!! yahoo.gif
Leia
CITAT (Pia L @ 06-07-2007, 13:56) *
Jag och odlas "Reserv" sticker eventuellt ut i obygden och tältar några dagar, jag får se om det blir före eller efter att jag meddelat familjen här att jag inte tänker vara husets lilla piga längre.


Hälsa så mycket till Reserv! wub.gif Han kan nog vara ett bra stöd för dig nu! wub.gif
Alba
/............/
[quote name='Pia L' date='06-07-2007, 13:56' post='630249']
Jag och odlas "Reserv" sticker eventuellt ut i obygden och tältar några dagar, jag får se om det blir före eller efter att jag meddelat familjen här att jag inte tänker vara husets lilla piga längre.

/................/

Det blir säkert trevligt att få åka iväg med Reserv några dagar.

Stå på dig Pia..........du kommer att fixa nästa steg.

smiley_small_hug.gif
Betty
CITAT (Pia L @ 06-07-2007, 13:56) *
Jag och odlas "Reserv" sticker eventuellt ut i obygden och tältar några dagar, jag får se om det blir före eller efter att jag meddelat familjen här att jag inte tänker vara husets lilla piga längre.

tummenupp.gif kompiskram.gif
*Stintan*
Va kul, hoppas Pia! smiley_small_hug.gif Fick du smak på vildmarkslivet ? bravo.gif bravo.gif yahoo.gif
jag håller på dej det vet du! wub.gif
Netha
CITAT (Pia L @ 02-07-2007, 19:42) *
Jag skrev det här i semestertråden, men inser att det försvann i röran där inne wacko.gif
Mina semesterplaner har ändrats då jag misst en av mina allra bästa vänner som jag skulle besökt den aktuella perioden, då jag står utan husrum i Göteborg under dessa dagar så ger jag er chansen som kanske har släkt eller bekanta som ni kan hälsa på.
Finns det någon som har semester 18-24/7 och kan ordna sitt boende i Göteborg så kan ni få tågbiljetter som jag har fått över här
Jag tycker att det är lite synd att biljetterna bara ska gå till spillo så finns det någon som är intresserad så skicka pm, först till kvarn gäller.
Biljetterna är mellan Sundsvall och Göteborg egentligen, men tågbyte sker i Stockholm så jag tror väl att det är därifrån ni tänker utgå ifrån.
Ner till Göteborg från Stockholm den 18/7 går tåget 18.10 och är framme 21.17, det är X2000
Från Göteborg till stockholm den 24/7 går tåget 14.42 och är framme 17.45, också X2000
Dagens värde av biljetterna är 1100:-, jag hoppas att min uteblivna semester kanske kan ge någon annan glädje.
Trevlig semester alla som har och ska ha senare framöver. wub.gif


Så synd Pia sad.gif Får man inte lösa in biljetter som inte används?

Ha så kul på campingturen och hälsa Reserv. kram2.gif

Berith
Bedrägeri/otrohet är väl ingenting man uppmuntrar? thumbdown.gif
Leia
CITAT (Berith @ 07-07-2007, 08:47) *
Bedrägeri/otrohet är väl ingenting man uppmuntrar? thumbdown.gif


Hur menar du nu? Är det campingturen med reserv du syftar på så skulle jag inte tro att det är någon otrohets tur.
Reserv och Pia har varit vänner sedan någongång på 70-talet (om jag inte minns helt fel nu....) smile.gif
Ophelia
CITAT (Berith @ 07-07-2007, 08:47) *
Bedrägeri/otrohet är väl ingenting man uppmuntrar? thumbdown.gif


Vad är det som är bedrägeri/otrohet om två personer ska ut och campa?

Alla kanske inte har problem med att kunna umgås med motsatta könet utan att blanda in sex. Jag tycker du ska be Pia och Reserv om ursäkt och skämmas för att du kommer med sådana insinuationer. Vi har faktiskt inget med att göra vad Pia, Reserv och Pias respektive har för relation med varandra.



Jag tycker det är bra att Pia tar semester och åker iväg med en vän för det behöver hon nog. Schas schas yes.gif

anna_rispan
Just-nu-biljetter kan man lösa in men det kostar 100 kronor.
Berith
Men jag har inte pratat om sex öht. g.gif giggle.gif Tyckte bara inte att det platsade med uppmuntran där. För inte hade ni väl skickat uppmuntrande tillrop om det gällt tvärtom? Om Pia berättat att hennes man skulle ut och campa med en tjejkompis - "Åh så roligt för honom!" Och förresten så var det väl Reserv och Pejori som strulade ihop tidigare? Strunt samma förresten, helt ointressant egentligen.

Och Pias/Copycats hemförhållande hade i alla fall inte jag vetat nånting om, om det inte varit så att hon berättat om det i andra trådar. dunno.gif
*Stintan*
Men Berith vad är det som är bedrägeri/otrohet i det här fallet??? Ganska oförskämt inlägg i mina ögon. nono.gif
Klart Pia ska ha uppmuntran att åka iväg några dagar på semester oavsett vem hon åker med tummenupp.gif
Ophelia
CITAT (Berith @ 07-07-2007, 11:28) *
Men jag har inte pratat om sex öht. g.gif giggle.gif Tyckte bara inte att det platsade med uppmuntran där. För inte hade ni väl skickat uppmuntrande tillrop om det gällt tvärtom? Om Pia berättat att hennes man skulle ut och campa med en tjejkompis - "Åh så roligt för honom!" Och förresten så var det väl Reserv och Pejori som strulade ihop tidigare? Strunt samma förresten, helt ointressant egentligen.

Och Pias/Copycats hemförhållande hade i alla fall inte jag vetat nånting om, om det inte varit så att hon berättat om det i andra trådar. dunno.gif



Nu har då gått för långt. Att sitta och dra upp två andra människors eventuella relationer är INTE acceptabelt. Ingen av oss har med det att göra. Det är deras ensak och ingen annans.

Det var fel av mig att nämna ordet sex i samband med ditt inlägg men dina insinuationer är trots det fula och oacceptabla.

Visst hade jag kommit med uppmuntran om respektiven hade det jobbigt och hade behov av semester. Varför skulle jag inte göra det? Är det någon skillnad på könen?
Pia L
Vi gör såhär istället Berith, jag skiter i att åka någonstans, jag kommer inte till Göteborg för där har jag ingen vän längre, jag tältar inte med min kompis heller för det är omoraliskt och sticker i ögonen på vissa kärringar.
Dessutom ska jag ge f*n i att skriva om mitt liv, och DET är det enda som jag tycker att du har rätt i Berith, jag ber om ursäkt, det ska aldrig mer hända, det är tur att det finns såna moralistiska människor som du som håller folk på mattan.
Sluta nu att skriva alls i den här tråden, just nu så känner jag att den gör mer skada än nytta för mig, biljetterna kostade bara 260:- så det är inte hela världen, jag ville bara få chansen att kanske kunna glädja någon som hade vänner och bekanta som dom kunde sova hos i Göteborg.
Men man ska nog inte försöka sprida någon glädje heller, då är det väl något fel på en då med, men tack alla ni som har haft många vänliga ord, dom har värmt, men jag backar ur nu, kram på er
*Stintan*
Pia bry dig inte om såna glädjedödare och framför allt sluta inte skriva! wub.gif
Berith
Jaa men va sjutton alltså... vet inte om jag ska skratta eller bli förbannad.

Pia/Copycat, du vet sen tidigare att jag ger blanka fasen i hur du lever ditt liv. Ha det som du har det eller ändra på det, det är upp till dej. Jag har inga som helst åsikter om du ska campa med Reserv eller inte. Jag är heller inte intresserad av om du reser bort eller inte. Allt det där är för mej totalt ointressant.

Det jag reagerade på var alla glada tillrop för att någon skulle ut och campa med någon annan än sin partner. Precis bara det.
anne-li i olofstorp
CITAT (Pia L @ 07-07-2007, 13:00) *
Vi gör såhär istället Berith, jag skiter i att åka någonstans, jag kommer inte till Göteborg för där har jag ingen vän längre, jag tältar inte med min kompis heller för det är omoraliskt och sticker i ögonen på vissa kärringar.
Dessutom ska jag ge f*n i att skriva om mitt liv, och DET är det enda som jag tycker att du har rätt i Berith, jag ber om ursäkt, det ska aldrig mer hända, det är tur att det finns såna moralistiska människor som du som håller folk på mattan.
Sluta nu att skriva alls i den här tråden, just nu så känner jag att den gör mer skada än nytta för mig, biljetterna kostade bara 260:- så det är inte hela världen, jag ville bara få chansen att kanske kunna glädja någon som hade vänner och bekanta som dom kunde sova hos i Göteborg.
Men man ska nog inte försöka sprida någon glädje heller, då är det väl något fel på en då med, men tack alla ni som har haft många vänliga ord, dom har värmt, men jag backar ur nu, kram på er


Är det inte ledsamt hur snabba vi är att fördöma och därigenom förstöra!
Snälla Pia, sluta inte skriva, vi är väl många som har använt forumet för att skriva av oss. Det är väl det som vänskap är till för?!?
vad du gör på din semester är din ensak, jag blir i alla fall glad när du skriver att du har planer för din tillvaro, även om det bara är en kort period i sommar. Jag brukar inte skriva inlägg i sådana här frågor, men du skall veta att du har mitt fulla stöd, oavsett vad och vem och när och hur.
Vi väljer alla vår väg i livet, och jag betackar mig för dem som tror sig veta bättre än jag vad som är det bästa.
Bry dig inte om de självutnämnda moraltanterna (och kanske moralfarbröderna) som finns i forumet, dom är bara avundsjuka för att dom inte kunnat ta tag i sina egna liv.
Lycka till min vän, hälsa Reserv att jag saknat att läsa hans underfundiga inlägg på Odla.
Kram
Ophelia
CITAT (Berith @ 07-07-2007, 13:29) *
Jaa men va sjutton alltså... vet inte om jag ska skratta eller bli förbannad.

Pia/Copycat, du vet sen tidigare att jag ger blanka fasen i hur du lever ditt liv. Ha det som du har det eller ändra på det, det är upp till dej. Jag har inga som helst åsikter om du ska campa med Reserv eller inte. Jag är heller inte intresserad av om du reser bort eller inte. Allt det där är för mej totalt ointressant.

Det jag reagerade på var alla glada tillrop för att någon skulle ut och campa med någon annan än sin partner. Precis bara det.



Lika bra att du skrattar för du har ingen anledning att bli förbannad på någon annan än dig själv och det är inte bra.
herkules
CITAT (Berith @ 07-07-2007, 13:29) *
Det jag reagerade på var alla glada tillrop för att någon skulle ut och campa med någon annan än sin partner. Precis bara det.

aha - så har man en partner så får man inte göra nåt kul med någon annan?
så då är det bara att skippa frankrikeresan med bästa vännen sedan 25 år tillbaka (av motsatt kön), slut med hundträffar och allt annat skoj, jag har ju ju för jösse namn en partner...
sicket trams - du måste f-n skämta med oss berith..
anne-li i olofstorp
CITAT (Ophelia @ 07-07-2007, 13:59) *
Lika bra att du skrattar för du har ingen anledning att bli förbannad på någon annan än dig själv och det är inte bra.


Jösses Ophelia du tar då i! Men jag håller med!
Pia har fått hur många "Hejarramsor" som helst och så är det en person som förstör för henne.......
Nej Heja På!!!!!
Ha det bra. du har bara ett liv. LEV DET!!!!
AnitaO
Oavsett om det blir camping eller inte så vill jag bara passa på att skicka en hälsning och en bamsekram till Reserv smiley_small_hug.gif
Saknar honom också väldigt mycket.
Berith
Vi har tydligen olika uppfattning om vad camping innebär, för mej är det absolut inte nån frankrikeresa eller hundträffar. Camping för mej är att vara ute och tälta, bo i husvagn eller stuga på en camping.
Ophelia
CITAT (AnitaO @ 07-07-2007, 15:04) *
Oavsett om det blir camping eller inte så vill jag bara passa på att skicka en hälsning och en bamsekram till Reserv smiley_small_hug.gif
Saknar honom också väldigt mycket.


Håller med Anita. Hälsa honom så mycket från mig med yes.gif
Alba
Jo Berith om Pia hade behandlat sin man som han behandlar henne, hade jag önskat honom lycka till med en campingturen med en tjejkompis.
Jag vill gärna tro att Berith pratade utan att tänka sig för.

Pia ....låt inte en person få förstöra dina planer. Stå upp för det du vill.....du har all rätt att få komma bort några dagar och koppla av. Lyssna på din egen röst och gör det du känner är bra för dig.
Hälsa Reserv så gott och ha en riktigt mysig och trevlig tur.

smiley_small_hug.gif
Leia
CITAT (Berith @ 07-07-2007, 15:04) *
Vi har tydligen olika uppfattning om vad camping innebär, för mej är det absolut inte nån frankrikeresa eller hundträffar. Camping för mej är att vara ute och tälta, bo i husvagn eller stuga på en camping.


Fast vad är skillnaden egentligen, mellan att "campera ihop" i frankrike eller i sverige? Menar du att en frankrikeresa med någon vän av motsatt kön är ok, men inte att semestra här i sverige? (om man har en annan partner) confused.gif
cic
CITAT (Pia L @ 07-07-2007, 13:00) *
Vi gör såhär istället Berith, jag skiter i att åka någonstans, jag kommer inte till Göteborg för där har jag ingen vän längre, jag tältar inte med min kompis heller för det är omoraliskt och sticker i ögonen på vissa kärringar.
Dessutom ska jag ge f*n i att skriva om mitt liv, och DET är det enda som jag tycker att du har rätt i Berith, jag ber om ursäkt, det ska aldrig mer hända, det är tur att det finns såna moralistiska människor som du som håller folk på mattan.
Sluta nu att skriva alls i den här tråden, just nu så känner jag att den gör mer skada än nytta för mig, biljetterna kostade bara 260:- så det är inte hela världen, jag ville bara få chansen att kanske kunna glädja någon som hade vänner och bekanta som dom kunde sova hos i Göteborg.
Men man ska nog inte försöka sprida någon glädje heller, då är det väl något fel på en då med, men tack alla ni som har haft många vänliga ord, dom har värmt, men jag backar ur nu, kram på er

Jag tänkte inte lägga mig i, men.. Berith har inte insinuerat nånting. Det har alla ni andra gjort.

Gör dig inte till maryr och fiska efter medlidande. Så tröttsamt.

Dessutom är det ganska oförskämt att kalla Berith för kärring, moralkärring osv. Tänker nån be om ursäkt för det? unsure.gif

Ophelia
CITAT (Berith @ 07-07-2007, 15:04) *
Vi har tydligen olika uppfattning om vad camping innebär, för mej är det absolut inte nån frankrikeresa eller hundträffar. Camping för mej är att vara ute och tälta, bo i husvagn eller stuga på en camping.


Fast sist jag var i Frankrike fanns det campingplatser. Det vet jag med bestämdhet för vi åkte förbi ett antal sådana. Kanske har de tagits bort för det var 3 år sedan jag var där.
Mollis
CITAT (Ophelia @ 07-07-2007, 15:25) *
Fast sist jag var i Frankrike fanns det campingplatser. Det vet jag med bestämdhet för vi åkte förbi ett antal sådana. Kanske har de tagits bort för det var 3 år sedan jag var där.



Fullträff!
cic
pajkastning.. tråkigt och en aning lågt sad.gif
*Stintan*
CITAT (Berith @ 07-07-2007, 13:29) *
Jaa men va sjutton alltså... vet inte om jag ska skratta eller bli förbannad.

Pia/Copycat, du vet sen tidigare att jag ger blanka fasen i hur du lever ditt liv. Ha det som du har det eller ändra på det, det är upp till dej. Jag har inga som helst åsikter om du ska campa med Reserv eller inte. Jag är heller inte intresserad av om du reser bort eller inte. Allt det där är för mej totalt ointressant.

Det jag reagerade på var alla glada tillrop för att någon skulle ut och campa med någon annan än sin partner. Precis bara det.


Och trots ditt ointresse för Pia så ändå lägger du dej i och kommer med insinuanta inlägg mycket märkligt måste jag säga.
Fenja
CITAT (cic @ 07-07-2007, 15:25) *
Jag tänkte inte lägga mig i, men.. Berith har inte insinuerat nånting. Det har alla ni andra gjort.

Gör dig inte till maryr och fiska efter medlidande. Så tröttsamt.

Dessutom är det ganska oförskämt att kalla Berith för kärring, moralkärring osv. Tänker nån be om ursäkt för det? unsure.gif


*nickar*
Mvh
Fenja
herkules
CITAT (Leia @ 07-07-2007, 15:21) *
Fast vad är skillnaden egentligen, mellan att "campera ihop" i frankrike eller i sverige? Menar du att en frankrikeresa med någon vän av motsatt kön är ok, men inte att semestra här i sverige? (om man har en annan partner) confused.gif

åh - jag tänkte precis skriva det du skrev men så orkade jag bara inte! thanks.gif
Ophelia
CITAT (cic @ 07-07-2007, 15:25) *
Jag tänkte inte lägga mig i, men.. Berith har inte insinuerat nånting. Det har alla ni andra gjort.

Gör dig inte till maryr och fiska efter medlidande. Så tröttsamt.

Dessutom är det ganska oförskämt att kalla Berith för kärring, moralkärring osv. Tänker nån be om ursäkt för det? unsure.gif


Nej...absolut inte!!
Betty
CITAT (cic @ 07-07-2007, 15:25) *
Jag tänkte inte lägga mig i, men.. Berith har inte insinuerat nånting. Det har alla ni andra gjort.



g.gif
Vad tycker du att det här inlägget här nedanför är för nåt då?
Vilken relevans kan det annars ha i den här tråden tror du?

CITAT (Berith @ 07-07-2007, 08:47) *
Bedrägeri/otrohet är väl ingenting man uppmuntrar? thumbdown.gif
Leia
CITAT (herkules @ 07-07-2007, 15:49) *
åh - jag tänkte precis skriva det du skrev men så orkade jag bara inte! thanks.gif

Två själar - samma tanke... (eller hur är det uttrycket är?) smile.gif
AnitaO
"Bedragare" och "moralkärring" är ungefär lika negativt laddade och anklagande.
Så ursäkter kanske i så fall borde komma från fler håll.
Eller så struntar man helt enkelt i det och lämnar det bakom sig.
*Stintan*
Tycker vi lägger ner detta nu i enlighet med Pias önskemål tidigare då det inte gagnar någon!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon