Full version: Jättelammöra
Mollis
Hej, jag fick för några år sen en Jättelammöra som jag glatt satte ner där jag tyckte att den passade. Den växer som bara den men har aldrig blommat, jag vet att inte alla lammöron blommar och att det inte alltid är önskvärt, men är det meningen att den ska blomma?

//Mollis
Ewa L
Jag har de stora som heter 'Big ears' och de "skall" blomma och gör det också hos mig. Däremot klipper jag bort blomman på strängt taget alla eftersom de blir kala i mitten annars.

Jag har också sorten 'Silver carpet' som alltså inte skall blomma. Det gör den ibland ändå hos mig, men även de klipper jag bort blommorna på.
Mollis
CITAT (Ewa L @ 09-07-2007, 07:40) *
Jag har de stora som heter 'Big ears' och de "skall" blomma och gör det också hos mig. Däremot klipper jag bort blomman på strängt taget alla eftersom de blir kala i mitten annars.

Jag har också sorten 'Silver carpet' som alltså inte skall blomma. Det gör den ibland ändå hos mig, men även de klipper jag bort blommorna på.



Tack Ewa!
Ezereht
varför ska dom inte blomma? Försår dom sig då?
ingrids
CITAT (Ewa L @ 09-07-2007, 07:40) *
Däremot klipper jag bort blomman på strängt taget alla eftersom de blir kala i mitten annars.


Som Ewa skriver, den rosett som blommat dör så plantan blir kal i mitten vilket ser trist ut.
Heda
Hallå på er lyllostar...jag har letat efter 'Big ears' i varenda plantskola häromkring finns ingenstans... vart har ni fått tag på dem???

//Karolina

Mollis
Om du bor i Sthlms-trakten så har nog Zeta's dom, min kommer därifrån...
Ezereht
vilka sorter finns det? hur vet man om man har "big ear" eler nått annat?

kan ni inte lägga upp lite bilder på era?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon