Cassiopeia
Jag är "dagboksbloggare" sedan förut men nu har jag fått för mig att jag vill ha en särskild blogg för våra projekt vid vår sommarstuga, renovering och trädgårdsarbete, samt lite pladder om krukväxterna hemma.

Funderade på att ladda upp bilderna här på odla, men det är lite trist för det är ju aldrig någon som tittar i de albumen verkar det som. Åtminstone är det aldrig någon som kommenterar och kommentarerna är ju halva nöjet med att blogga. smile.gif
Jag tittade in på tradgardsblogg.se men där står inget om ifall man kan ladda upp bilder där och i så fall hur mycket plats man har till förfogande, någon som vet?

Nu har jag skapat en blogg på bilddagbok.se, där har man obegränsad tillgång på plats att ladda upp bilder. (Bra för mig som är lite lat med att beskära och förminska bilderna.) Jag har en annan bilddagbok där sedan förut och vet att sidan fungerar bra, men det är en övervägande del fjortisar där så det kanske inte är så många trädgårdsintresserade som hittar min blogg där... confused.gif Vore ju trevligt men några läsare som kan kommentera och komma med råd och glada tillrop... rolleyes.gif

Vart ska jag ha bloggen? Lite fånig fråga kanske, men ni bloggare förstår va? giggle.gif
KURT
När det gäller att registrera saker på nätet. Vare sig det är mail, fotoalbum eller blogg, så bör man välja så stora företag som möjligt. D v s för blogg t ex blogger.com eller wordpress.com .

Med ett litet företag finns det alltid större risk att det går omkull och man blir tvungen att flytta. Skriver man sedan bara en intressant blogg så lär folk hitta dit.
Cassiopeia
Håller inte riktigt med dig Kurt, men tack för tipsen.

Inga fler som har åsikter?
kerstin z5-6
Klart du kan ha bilder på www.tradgardblogg.se-det har jag smile.gif
Hannele
Tja, www.tradgardblogg.se är ju som en liten familj,
svårare för dem med andra bloggar göra besök där och skriva kommentarer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon