Mollis
Jag har paddlat kanot bland krokodiler i Afrika OCH jagat björn i Montana (HA! slå den!)

//Mollis
Kajsa i Arvika
Samtidigt??!! Måste ha varit ett sju jäkla gevär... för det e väl det man använder när man jagar björn... eller..? angel_not.gif som kan skjuta över världshav?.... whistling.gif giggle.gif
Mollis
CITAT (Kajsa i Arvika @ 09-07-2007, 17:22) *
Samtidigt??!! Måste ha varit ett sju jäkla gevär... för det e väl det man använder när man jagar björn... eller..? angel_not.gif som kan skjuta över världshav?.... whistling.gif giggle.gif



wink.gif Njääe...det var ju inte riktigt samtidigt dårå..... och när jag tänker på en annan sak som också inte hände samtidigt så kan jag nämna att jag faktiskt har letat skallerorm i Arizona-öknen (är man knäpp eller? men allt är helt sant)...


//Mollis
Hannele
CITAT (Mollis @ 09-07-2007, 17:03) *
Jag har paddlat kanot bland krokodiler i Afrika OCH jagat björn i Montana (HA! slå den!)

Jag har ätit blåbär i skogen, på en ö.
pleximaster
Jag har grävt upp 15 kubik blålera! För hand!

Det du! smile.gif smile.gif smile.gif wink.gif

mvh plexi
Björken
Och jag har suttit med ett metspö vid en liten sjö i skogen. Inte fick jag något napp heller, vet inte ens om det fanns någon fisk i sjön. Men jag fick massor av sinnesro och det var det bästa av allt.
Ophelia
Jag har testat en massa vin i Alsace utan att trilla under bordet!

(Det är inte kutym att prova och sedan spotta ut. En vinhandlare tyckte det var mycket trevligt med en svenska och bjöd generöst på allt som fanns. Det är inte heller artigt att tacka nej.)
anna_rispan
Jag har fjällvandrat i norska fjällen en stormig hösthelg. Trodde tältet skulle blåsa bort. Jag snavade när vi vadade o trodde jag skulle flyta bort med älven. Tvättade mig i älvvatten o soltorkade på en liten sten.
Betty
CITAT (Mollis @ 09-07-2007, 17:03) *
Jag har paddlat kanot bland krokodiler i Afrika OCH jagat björn i Montana (HA! slå den!)

//Mollis


Sköt du nån björn då?

CITAT (Mollis @ 09-07-2007, 17:03) *
Jag har paddlat kanot bland krokodiler i Afrika OCH jagat björn i Montana (HA! slå den!)

//Mollis


Jag har paddlat kanot bland näckrosor i Europa OCH jagat ripa i Norrbotten (HA!) flirting.gif
Blomstertanten
Jag har vaskat guld i Småland !

crazy.gif Blev verkligen biten av guldfeber eftersom jag hittade massor av guldkorn !
Tyvär inte tillräckligt för att kunna pensionera mej , men nästa gång ....... flirting.gif
Mollis
CITAT (Betty @ 09-07-2007, 21:55) *
Sköt du nån björn då?

Näe, jag är hopplös med vapen ohmy.gif

Jag har paddlat kanot bland näckrosor i Europa OCH jagat ripa i Norrbotten (HA!) flirting.gif


Å blev den ripa då? whist.gif

//Mollis
Castea
Har ridit Western-ritt i skogen en vecka, med cowboy-utrustning och hela köret. Sov i indian-tipis, lagade mat över öppen eld. wub.gif
Mollis
CITAT (Castea @ 10-07-2007, 10:47) *
Har ridit Western-ritt i skogen en vecka, med cowboy-utrustning och hela köret. Sov i indian-tipis, lagade mat över öppen eld. wub.gif


Ha! det har jag också, i riktiga amerikanska Western whistling.gif fast inte i en vecka förstås -cry-.gif
Ewa L
Varit seglande besättning på ett segelfartyg i medelhavet.
(Kapten Långstrumps skuta resp det som de reste till Amerkat i i utvandrarna).
ninnisky
Jag har passat mina barnbarn några veckor varje sommar wub.gif (fast jag har vandrat i regnskogen i Venezuela också)

Betty
CITAT (Mollis @ 10-07-2007, 08:36) *
Å blev den ripa då? whist.gif

//Mollis


Ja tänk för att det blev det! tongue.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (ninnisky @ 10-07-2007, 11:43) *
(fast jag har vandrat i regnskogen i Venezuela också)


Det har jag snart också, åker dit till vintern! smile.gif
Kolla gärna i mina album vad jag har varit med om mer. rolleyes.gif

Olle
Castea
CITAT (Mollis @ 10-07-2007, 11:14) *
Ha! det har jag också, i riktiga amerikanska Western whistling.gif fast inte i en vecka förstås -cry-.gif


Samma här, har ridit en sån kortare tur i USA också (Aspen, Colorado).
Veckoturen var dock i Sverige (Värmland).
Mollis
CITAT (Betty @ 10-07-2007, 11:45) *
Ja tänk för att det blev det! tongue.gif




Jaja....men jag har dansat med RIKTIGA indianer!
Betty
CITAT (Mollis @ 10-07-2007, 11:52) *
Jaja....men jag har dansat med RIKTIGA indianer!


yahoo.gif
Jag med har dansat med riktiga människor! whist.gif
Rossi
Ifjor red jag på en jak på 5000 meters höjd i Tibet.
Mollis
CITAT (Rossi @ 10-07-2007, 12:17) *
Ifjor red jag på en jak på 5000 meters höjd i Tibet.



känns som du kanske ligger i ledning nu -fear-.gif

//Mollis
Rossi
CITAT (Mollis @ 10-07-2007, 12:19) *
känns som du kanske ligger i ledning nu -fear-.gif

//Mollis


Nja, det vet jag inte. Allt är ju en fråga om tycke och smak. Ofta är det de små upplevelserna (gärna naturupplevelser) som är obetalbara och ofta obeskrivbara och framförallt oförklarliga som förgyller vardagen!
Mollis
CITAT (Rossi @ 10-07-2007, 12:33) *
Nja, det vet jag inte. Allt är ju en fråga om tycke och smak. Ofta är det de små upplevelserna (gärna naturupplevelser) som är obetalbara och ofta obeskrivbara och framförallt oförklarliga som förgyller vardagen!



Jaha... så du menar att livet inte ÄR nån tävling blink.gif blink.gif naturligtvis har du rätt, det är bara så kul att få va lite barnslig ibland biggrin.gif

//Mollis
Rossi
CITAT (Mollis @ 10-07-2007, 13:23) *
Jaha... så du menar att livet inte ÄR nån tävling blink.gif blink.gif naturligtvis har du rätt, det är bara så kul att få va lite barnslig ibland biggrin.gif

//Mollis


Ja, visst är det så! Man måste få tramsa lite. DET i sig är ju en sak som förgyller vardagen!
Mollis
CITAT (Rossi @ 10-07-2007, 13:24) *
Ja, visst är det så! Man måste få tramsa lite. DET i sig är ju en sak som förgyller vardagen!



Så sant, så sant... och förresten så har jag seglat runt Alcatraz, inte precis som Gotland-runt kanske men ganska nära naughty.gif

//Mollis
Hannele
CITAT (Mollis @ 10-07-2007, 12:19) *
känns som du kanske ligger i ledning nu -fear-.gif

Jag leder klart med att kunna äta blåbär samtidigt som jag ser havet. coolgleam.gif

[attachment=4997:191HisingenHavet.jpg]
Mollis
CITAT (Hannele @ 10-07-2007, 14:18) *
Jag leder klart med att kunna äta blåbär samtidigt som jag ser havet. coolgleam.gif

[attachment=4997:191HisingenHavet.jpg]



Klar uppstickare tummenupp.gif MEN då kan jag säga att jag faktiskt praktiskt taget inte bara kan äta blåbär och se havet samtidigt utan även plocka dem precis utanför huset, HA! kläm den du

//Mollis
Betty
Jag kan både plocka och äta Åkerbär samtidigt som jag ser på havet! Sug på den ni! w00t.gif
ninnisky
CITAT (Mollis @ 10-07-2007, 12:32) *
Klar uppstickare tummenupp.gif MEN då kan jag säga att jag faktiskt praktiskt taget inte bara kan äta blåbär och se havet samtidigt utan även plocka dem precis utanför huset, HA! kläm den du

//Mollis


Men det är väl inga semesterminnen - det är ju vardag! smile.gif dessutom har jag kantareller utan för köksdörren på landet där jag ser två sjöar samtidigt, ha ha.

titti49zon6
jag har vandrat i fjällen och fiskat och sovit under bar himmel en vecka(inget tält) tummenupp.gif
med var min far, två kusiner(killar) och deras far.
Kusinersna såg mig som en börda TJEJER klarar inte en vecka i fjällen g.gif och duger inte att fiska no.gif
Gissa vem som fick första fisken crazy.gif och det fick tyst på killarna yahoo.gif
Mollis
CITAT (ninnisky @ 10-07-2007, 15:15) *
Men det är väl inga semesterminnen - det är ju vardag! smile.gif dessutom har jag kantareller utan för köksdörren på landet där jag ser två sjöar samtidigt, ha ha.



Näe, nu kom vi visst ifrån ämnet lite blush.gif MEN... jag kan bara säga (förutom allt annat jag sagt som är riktigt sant men ingen i alla fall tror på) att jag vid ett bröllop jag närvarade (på semestern ska påpekas!) blev jag inviterad av självaste prästen att bada bastu med honom yaay.gif


//Mollis
Tosan
CITAT (Mollis @ 10-07-2007, 17:48) *
Näe, nu kom vi visst ifrån ämnet lite blush.gif MEN... jag kan bara säga (förutom allt annat jag sagt som är riktigt sant men ingen i alla fall tror på) att jag vid ett bröllop jag närvarade (på semestern ska påpekas!) blev jag inviterad av självaste prästen att bada bastu med honom yaay.gif
//Mollis


Dricka Whisky med prästen är inte illa det heller, till råga på allt på bagaget på en cadillac -59 (iofs inte på semestern, men vi dricker whisky i semestertider åxå)

Annars har jag dansat en vecka i sträck i Dalarna ett antal ggr. Kanske inte så häftigt i sig, men rätt häftigt iaf biggrin.gif När ett helt samhälle fylls med turister som lever, äter och andas dans tongue.gif
Cathis
Jag blev ivägdragen och sen försökte dom råna mig...

Bröderna Dalton på High Chaparral så klart tongue.gif

(tips på semesterutflykt: High Chaparral)
Bee
Jag har sovit över på samma ställe som Napoleon! Det var på ett litet förskräckligt men charmigt 1-stjärnigt värdshus vid en vägkrök utefter Route Napoleon mellan Cannes och Grenobles i Frankrike. Stället hade inte förändrats nämnvärt sen Napoleons dagar verkade det som. Det fanns en skylt på huset som talade om att han sovit där. Undrar om han blev lika myggbiten under natten som jag blev...

Detta tangerar nästan en Lassie, eller?
Lady Hamilton
CITAT (Betty @ 10-07-2007, 11:57) *
yahoo.gif
Jag med har dansat med riktiga människor! whist.gif



Ja du Betty DEN blir svårslagen den..................... smiley_small_hug.gif giggle.gif
lena:-)
Jag har suttit på en balkong och läst en bok. En bra bok dessutom.
Hannele
CITAT (lena:-) @ 13-07-2007, 01:17) *
Jag har suttit på en balkong och läst en bok. En bra bok dessutom.

Underbart. coolgleam.gif
aanderss
jag har varit på en marknad i sommar
Leia
Och jag har varit på Disneyland! smile.gif
Mollis
CITAT (Leia @ 13-07-2007, 19:38) *
Och jag har varit på Disneyland! smile.gif



Å det har jag också whist.gif OCH inte bara det...när jag ändå var där i Californien så passade jag på att åka till Mexico och prova deras Tequila, uppe på ett hustak faktiskt (gud! ni tror nog inte att jag är riktigt klok!)

//Mollis
Netha
Jag (helt frisk) blev buren på bår... av två ungkarlar från Kalix... uppför en fjällsluttning i Abisko. ohmy.gif tongue.gif
Kat
Jag har blivit betraktad som mat av ett lejon på savannen.
Tosan
CITAT (Mollis @ 13-07-2007, 19:50) *
Å det har jag också whist.gif OCH inte bara det...när jag ändå var där i Californien så passade jag på att åka till Mexico och prova deras Tequila, uppe på ett hustak faktiskt (gud! ni tror nog inte att jag är riktigt klok!)

//Mollis


Nej, är det sant!?! Har du varit på min orlandoresa?!? *avis så det sjunger om det*
Fast jag skulle nog skippa mexico och istället gå på sea world, se lite dragracing och handla på Sheplers...
Eva-Helene
CITAT (Netha @ 13-07-2007, 22:17) *
Jag (helt frisk) blev buren på bår... av två ungkarlar från Kalix... uppför en fjällsluttning i Abisko. ohmy.gif tongue.gif


LYCKOST!! Varför händer aldrig nå´t så´nt mig?? confused.gif Fast, å andra sidan...två stycken.. g.gif .. nä, förresten.. det var inget...
Mollis
CITAT (Tosan @ 13-07-2007, 22:45) *
Nej, är det sant!?! Har du varit på min orlandoresa?!? *avis så det sjunger om det*
Fast jag skulle nog skippa mexico och istället gå på sea world, se lite dragracing och handla på Sheplers...



whistling.gif kan bara meddela att jag varit på Sea World i San Diego... och inte bara det! Har sett ett riktigt "Demolition Rally"!

//Mollis
Betty
CITAT (Mollis @ 14-07-2007, 14:30) *
... och inte bara det! Har sett ett riktigt "Demolition Rally"!

//Mollis


Är det ungefär samma som Folkrace? unsure.gif I så fall har jag med varit och sett ett sånt. sleep.gif

laugh.gif
Mollis
CITAT (Betty @ 14-07-2007, 18:49) *
Är det ungefär samma som Folkrace? unsure.gif I så fall har jag med varit och sett ett sånt. sleep.gif

laugh.gif



Vet inte riktigt vad Folkrace är, men i detta race gick det ut på att demolera så många bilar som möjligt, man såg den ena efter den andra rishögen komma in och kvaddas/förstöras...ganska märklig sport..men så var det ju i Montana också, och där är dom lite märkliga...och faktiskt (ja, nu tror ni verkligen att det snurrat otill rdentligt där uppe:-) så på självaste nyårsaftonen så sprang alla och sköt hej vilt med sina pangare på gatan (jag lovar, det är sant!)..

//Mollis
Björken
Jag har inte några stora imponerande saker att berätta om, men i morgon ska jag ta mina två äldsta barnbarn 14 och 16 år med mig och visa dem historien om utvandringen från Småland. Bor nära alla de platser där Wilhelm Moberg hämtat sin inspiration till Utvandrareposet och naturligtvis också hans barndomshem mm.

Det blir en lagom dagsutflykt för att kunna se alla de platserna som gör historien levande.

Ska bli en höjdpunkt på denna semestern att få dela med mig av historien runt de svåra år som ledde till att många gav sig av till Amerika. Har själv tre farbröder som emigrerade så det känns viktigt att barnbarnen får med sig denna del av vår historia ut i livet.

Det som glädjer mig allra mest är att det var de som kom med idén till utflykten.
TantGredelin
Min bästa semesterresa var en bilresa till Alta, Hammerfest, Nordkap och Kirkenes för några år sedan. Fjäll, fågelberg och vilda småstäder. Kautokeino, Karasjokk och Jockmokk, samer och renar, örnar och labbar. Kors och tvärs på nordkalotten. Smörkokt hälleflundra som dagens och vida vidder. Motsatsen till en lummig trädgård i södra Sverige. Mycket exotiskt. yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon