Mollis
Berättade för mina barn (som är 20+) om att vi varit o firat min man´s mormor som fyllde 100 år precis, jag sa att "-Men nu börjar hon bli lite virrig "

dotters kommentar "-Otippat!"
sons kommentar "-Härligt!"

Ja vad säger man blink.gif

//Mollis
Lars-Olof Arvids
Sonen menade nog att det är härligt att hon inte har börjat bli virrig förrän nu, vid 100 år. smile.gif

Olle
Rapchic
tycker folk borde ha mer respekt över lag (och inte respekt som tonåringar menar)
och kanske en extra dos på unga människor
Mollis
CITAT (Rapchic @ 11-07-2007, 15:14) *
tycker folk borde ha mer respekt över lag (och inte respekt som tonåringar menar)
och kanske en extra dos på unga människor



det kan jag hålla med om i många fall, mina unga saknar varken respekt, empati eller omtanke, jag tycker bara det är så uppfriskande och roligt med lite oväntade svar, inget illa menat alls!

//Mollis
Airamya
Jag tycker det låter som att de har en frisk portion humor smile.gif
Ärvt det från sin gamla farmorsmor kanske?
Mollis
CITAT (Airamya @ 11-07-2007, 16:02) *
Jag tycker det låter som att de har en frisk portion humor smile.gif
Ärvt det från sin gamla farmorsmor kanske?



Jo de har ju det giggle.gif
En person i min egen generation eller äldre hade nog försökt att säga nåt som att "- jaa, men hon är ju ändå 100!... man får nog räkna med att det kan bli lite virrigt då". Här blev det en liten sammanfattning bara ("Otippat:-) biggrin.gif

//Mollis
Kajsa i Arvika
Härligt!! tummenupp.gif Älskar oväntade kommentarer, det kan ge en nytt perspektiv på tillvaron... giggle.gif
Mollis
CITAT (Kajsa i Arvika @ 11-07-2007, 17:34) *
Härligt!! tummenupp.gif Älskar oväntade kommentarer, det kan ge en nytt perspektiv på tillvaron... giggle.gif


Jag älskar också sånt! Och när man vet att det är sagt med lite kärlek, lite ironi, mycket hjärta och lite Tango (uhhh, den där jäkla Berghagen har klistrat sig fast sen Allsången igår -fear-.gif ) så är det jättekul!

/Mollis
Hannele
CITAT (Mollis @ 11-07-2007, 15:03) *
Berättade för mina barn (som är 20+) om att vi varit o firat min man´s mormor som fyllde 100 år precis,

Varför följde ungdomarna inte med och fira?
Jag vill ha unga människor på min 100-års dag. yaay.gif
Mollis
CITAT (Hannele @ 11-07-2007, 17:48) *
Varför följde ungdomarna inte med och fira?
Jag vill ha unga människor på min 100-års dag. yaay.gif



Dom var båda bortresta, annars hade dom nog rockat med tanten!

//Mollis
Betty
CITAT (Mollis @ 11-07-2007, 15:03) *
Berättade för mina barn (som är 20+) om att vi varit o firat min man´s mormor som fyllde 100 år precis, jag sa att "-Men nu börjar hon bli lite virrig "

dotters kommentar "-Otippat!"
sons kommentar "-Härligt!"

Ja vad säger man blink.gif

//Mollis



"Dagens ungdom" har en sån härlig självdistans och sån sjukt rolig ironi. Mina unga vuxna barn kan få mig att skratta mig halvt fördärvad ibland. rotfl.gif

Kan inte minnas att vi vågade vara såna på 70-talet när jag var ung... g.gif
Dealer
CITAT
annars hade dom nog rockat med tanten!

Jag tror att barnbarn och mor/far-föräldrar ofta har en mer förstående / mer öppen relation än vad som finns mellan föräldrar och barn yes.gif Distansen gör relationen mer avslappnad och naturlig tummenupp.gif Där är det bara att försöka hänga med angel_not.gif
Leia
CITAT (Mollis @ 11-07-2007, 15:03) *
dotters kommentar "-Otippat!"



Det var min typ av humor! Jag gillar ironi med glimten i ögat! biggrin.gif
Gita
CITAT (Betty @ 11-07-2007, 19:18) *
"
Kan inte minnas att vi vågade vara såna på 70-talet när jag var ung... g.gif


Jodå, i de kretsar jag rörde mig vågade vi. För mig är 70-talet frihetens årtionde, Janis Joplin, Herman Hesse m fl.och FlowerPower-. och hippierörelsen.
Gita
Bettson
Kommer osökt att tänka på när telefonan ringde och man medelade att min pappas faster gått bort 92 ¨år gammal.

En av mina bröder som då var elva och och en riktig filosof, kommenterade det hela lite lillgammalt.

Ja, vi ska alla den vägen vandra om vi får leva och ha hälsan.
Gillan
CITAT (Bettson @ 11-07-2007, 21:29) *
Kommer osökt att tänka på när telefonan ringde och man medelade att min pappas faster gått bort 92 ¨år gammal.

En av mina bröder som då var elva och och en riktig filosof, kommenterade det hela lite lillgammalt.

Ja, vi ska alla den vägen vandra om vi får leva och ha hälsan.



Jaa, vad finns det för komentarer till det giggle.gif , mer än sköna älskade ungar wub.gif
Netha
CITAT (Mollis @ 11-07-2007, 15:03) *
Berättade för mina barn (som är 20+) om att vi varit o firat min man´s mormor som fyllde 100 år precis, jag sa att "-Men nu börjar hon bli lite virrig "

dotters kommentar "-Otippat!"
sons kommentar "-Härligt!"

Ja vad säger man blink.gif

//Mollis


Nutidens unga är inte lika bundna vid strikta etikregler... Tack o lov! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon