Full version: äntligen regn!
katti
Äntligen regnar det... jag var nära att börja med någon slags regndans men till grannarnas glädje så slapp jag. Vi har delvis sått in ny gräsmatta och när det knappt regnat på två veckor och dessutom varit oerhört varmt så har vi haft fullt sjå med att hålla mattan fuktig... tur för oss att det inte blivit bevattningsförbud som det blivit i några kommuner här uppe..
Jag tittar ut och glädjer mig över regnet.. jippii biggrin.gif biggrin.gif
Fast det är ju typiskt att det ska komma över helgen då man är ledig....
Posse
CITAT (katti @ 05-07-2003, 13:30)
Äntligen regnar det... jag var nära att börja med någon slags regndans men till grannarnas glädje så slapp jag.  - - -
Jag tittar ut och glädjer mig över regnet.. jippii  :D  :D
Fast det är ju typiskt att det ska komma över helgen då man är ledig....

Men det måste välan underlätta regndansandet att du är ledig ? rolleyes.gif
yla
här har det regnat så att jag inte behövt vattna på lääääänge
o gräset växer som bara den, det blir nog till o klippa igen snart men de e kul ,,,,de blir så fint
Anders zon III
Fast hos mig är det torrt som vanligt, inget regn på flera veckor... Har nödvattnat allt nyplanterat och endast succulenterna och de amerikanska kaktusarna växer bra. Regn kan ju vara tråkigt - men får man det inte så saknar man det också...
katti
Oj, oj, oj vad det växer fint... vår gräsmatta ser inte längre brun och trist ut utan gräset har kommit upp några centimeter och jag är så lycklig wub.gif
Självklart är det småtaskigt väder eftersom jag är ledig så jag tänkte passa på att ställa en liten fråga... jag har satt lavendel i mitt land men jag misstänker nu att den kanske får för mycket näring och vatten där... är det nån som vet hur lavendel ska skötas. Jag blev gripen att ett sånt habegär när jag såg dem i blomsterhandeln så jag köpte den bara utan att ha en aning om vilka förutsättningar den vill ha.. nån som vet?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon