Full version: Ni som har spray mail
aanderss
de har ju haft driftstopp i helgen på spray.
sobbe
Den har inte fungerat sen i fredags. Men vid 10 tiden i dag kom den äntligen igång.
mamamaggan
Det har kommit igång i dag ja. Dråsar in lite gamla mail ibland.
Pirum
Funkar rätt kasst nu...inte ovanligt med Spray sad.gif De har ofta haft problem känns det som. Bland annat har deras spamfilter kastat bort brev som kommit från en universitetsadress - vilket är TOTALT oförlåtligt. Detta gäller alltså filtret som sitter INNAN det vanliga filtret som lägger mail i skräpfoldern. Tror de bättrat sig där nu. Men de har ju bytt ägare ett par gånger, med strul som följd. Och nu ska de "förbättra" servicen genom att flytta mailservarna till Tyskland. :/
Gossen Ruda
Det stod en liten notis om saken i dagens pappers-GP. Spray hade bytt server och fick problem.
krellus
Japp, min fungerar men som någon skrev tidigare så är det ju lite si och så med spray...
Jag fick nästa en chock för några år sedan då de fick "pris" för bästa leverantör eller nåt. Min mejl har aldrig fungerat speciellt bra.
aanderss
fungerar spray mail för er

har märkt att de tar en evighet att få mailen leverarade där.. de kan ta ett par dagar för att få mailen att komma fram
skogstroll
Jag har mail hos @home, den funkar verkligen urdåligt nästan jämt men det kanske är för att de samarbetar med Spray...
aanderss
CITAT (skogstroll @ 13-09-2007, 16:55) *
Jag har mail hos @home, den funkar verkligen urdåligt nästan jämt men det kanske är för att de samarbetar med Spray...

ja de gör de kanske inte vet jag
niklaswik
Nä tacka vet jag hotmail... wink.gif

Skämt åsido, har haft hotmail sen 1998 och aldrig haft några större problem. Min mamma har spray och det tar alltid minst ett antal timmar för hennes mail att komma fram. Eller för mina att komma fram till henne. Medan mail från/till kompisar som har hotmail går på några sekunder.
skogstroll
CITAT (aanderss @ 13-09-2007, 16:57) *
ja de gör de kanske inte vet jag


Det är samma inloggning därav inlägget...
karjo
Jag har oxå home och den strular OFTA!! Just nu är det problem med skickning... eller sändning heter det väl. Kan ni skicka? Får man fråga vilka serveradresser ni använder? och säkerhetsinställningar? blink.gif
Floppy
Jag har också home och jag har skickat ett mail till dem tidigare och påtalat alla problem som finns och hur länge de har pågått (för mig har det hållt på att strula sen deras ihopslagning med spray...vet inte hur det är för er andra som använder home)... de svarade att de är väl medvetna om problemet och att de har tekniker som håller på med att försöka lösa problemena...
g.gif ...hur lång tid ska det behöva ta...jag har skaffat mig en ny adress på ett annat ställe...den använder jg till sådant som det är bråttom med...
Det jag tycker är konstigt är att de inte står nått under driftinformationen...och det har jag också påtalat för dem...att meningen med att ha en driftinformation är att man ska använda den till att meddela hur driften är... idea.gif ...men på den punkten fick jag ingen respons...tydligen... thumbdown.gif mad.gif
aanderss
CITAT (Floppy @ 14-09-2007, 10:28) *
Jag har också home och jag har skickat ett mail till dem tidigare och påtalat alla problem som finns och hur länge de har pågått (för mig har det hållt på att strula sen deras ihopslagning med spray...vet inte hur det är för er andra som använder home)... de svarade att de är väl medvetna om problemet och att de har tekniker som håller på med att försöka lösa problemena...
g.gif ...hur lång tid ska det behöva ta...jag har skaffat mig en ny adress på ett annat ställe...den använder jg till sådant som det är bråttom med...
Det jag tycker är konstigt är att de inte står nått under driftinformationen...och det har jag också påtalat för dem...att meningen med att ha en driftinformation är att man ska använda den till att meddela hur driften är... idea.gif ...men på den punkten fick jag ingen respons...tydligen... thumbdown.gif mad.gif

nu har inte jag spray utan hotmail men min pappa har spray o han klagar ofta
Maggan H
Jag tröttnade också till sist på Spray efter alla gånger med strul med eposten. ranting.gif Det värsta är deras långsamma hantering och ibland snorkiga supporters. Jag har idag Glocalnet, som jag har lagt in i Windows Mail, fungerar ypperligt! yaay.gif
karjo
Floppy! Jag har haft problem så länge med... Trist!

Vilka pop3 och smtp adresser använder du?
Floppy
Jag kollar min mail direkt på internet...använder inte pop3 och smtp adresser...
aanderss
jag skickade 2 mail kl 11 i från min pappas mailadress till min
min pappa har spray jag hopmail

de har ej kommit fram
aanderss
min pappa påstår att den är sen med att leverera mail ennu. är de fler som tycker de
Floppy
Ingen skillnad och det läre ta ett tag innan de fixar mailen...för det har ju varit så här ända sen sammanslagningen...
aanderss
CITAT (Floppy @ 17-09-2007, 21:48) *
Ingen skillnad och det läre ta ett tag innan de fixar mailen...för det har ju varit så här ända sen sammanslagningen...

när var den sammanslagningen
Floppy
Oj...det kommer jag inte ihåg...men det var ett bra tag sen...kanske nån annan som kommer ihåg???
krellus
CITAT (aanderss @ 13-09-2007, 16:45) *
fungerar spray mail för er

har märkt att de tar en evighet att få mailen leverarade där.. de kan ta ett par dagar för att få mailen att komma fram


Jag är en sådan där "gratis" medlem på spray och har aldrig varit nöjd... men det är ju trots allt gratis flirting.gif
Har alltid upplevt att det är segt och att det tar tid för mejls att "poppa" upp där.

De vann ju ett pris av InternetWord som "bästa leverantör" eller nåt för ett antal år sedan och jag trodde att det var ett stort skämt.
En seriös tidning som inte verkar veta vad de pratar om.
Floppy
CITAT (krellus @ 18-09-2007, 08:33) *
Jag är en sådan där "gratis" medlem på spray och har aldrig varit nöjd... men det är ju trots allt gratis flirting.gif
Har alltid upplevt att det är segt och att det tar tid för mejls att "poppa" upp där.

De vann ju ett pris av InternetWord som "bästa leverantör" eller nåt för ett antal år sedan och jag trodde att det var ett stort skämt.
En seriös tidning som inte verkar veta vad de pratar om.

Home.se slogs ihop med Spray och då fick man mer utrymme mm...men innan hopslagningen så hade jag bara home.se och mindre utrymme (kommer inte ihåg hur mycket man hade då)...och det var gratis redan då...men det var betydligt bättre då ...stor skillnad mot nu...så Homes hopslagning med Spray är i mina ögon...och även andras ögon uppenbarligen...ett stort fiasko... thumbdown.gif
aanderss
CITAT (Floppy @ 18-09-2007, 08:58) *
Home.se slogs ihop med Spray och då fick man mer utrymme mm...men innan hopslagningen så hade jag bara home.se och mindre utrymme (kommer inte ihåg hur mycket man hade då)...och det var gratis redan då...men det var betydligt bättre då ...stor skillnad mot nu...så Homes hopslagning med Spray är i mina ögon...och även andras ögon uppenbarligen...ett stort fiasko... thumbdown.gif

nu värkar de som att mailen kommer snabbt igen men jag vet många som är missnöjda med spray
aanderss
Nu är den slö igen med att skicka mail. "satan"
aanderss
hittade detta

Spray Mail
En begränsad del av våra användare har problem med mailen.

På grund utav en enorm mängd asiatiska spammail så har Spray Mail problem för närvarande. Detta innebär att det stundtals kan vara svårt att logga in samt att det sker fördröjningar i att hämta och skicka e-brev. Vi ber om ursäkt för de problem detta kan orsaka.

Floppy
CITAT (aanderss @ 18-09-2007, 09:32) *
...asiatiska spammail....
...stundtals kan vara svårt att logga in samt att det sker fördröjningar i att hämta och skicka e-brev

sleep.gif pyttsan...det kan de ju försöka tutta i mig att detta skulle vara problemet kanske att det går trögare än vanligt kanske... mad.gif
aanderss
CITAT (Floppy @ 18-09-2007, 14:24) *
sleep.gif pyttsan...det kan de ju försöka tutta i mig att detta skulle vara problemet kanske att det går trögare än vanligt kanske... mad.gif

ja jag vet inte vad man skall tro
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon