greven
Har just skaffat mig en ny dator och skulle börja installera program. Längre kom jag inte för vista blockerar alla .exe filer med automatik, och jag vet inte hur jag kommer runt problemet. Finns det någon odliat som kan lösa problemet åt mig?
Fizzgigg
Är det UAC du tänker på?
Tesa
Du kanske kan ändra inställningar i säkerhetscentret i kontrollpanelen...Hmm...min dator frågar alltid om jag godkänner..
Fizzgigg
För att stänga av UAC gör du så här:

Klicka på Windows-knappen och sök på säkerhetsc (det behövs inte skrivas mer för att säkerhetscentret ska hittas.

Starta Windows Säkerhetscenter.

Under kategorin Andra säkerhetsinställningar finns Kontroll av användarkonto. Gär kan du aktivera respektive avaktivera UAC.
greven
Hej, dröjde lite med svar men nu har jag testat i af.

Ja i vanliga fall varnas jag men nu spärras jag helt.

De är möjligt att det är UAC jag vill avaktivera, men lyckas inte med de. När jag försöker så får jag till svar att iexplorer inte kan hämta informationen från windows. Trotts att jag har fungerande internetanslutning (uppenbarligen).

någon som har ytterligare tips?
Fizzgigg
UAC har ingenting med internet att göra så då måste det vara något annat.
greven
Jo då, den kopplar upp och kontrollerar mycket online.

Dock har jag löst problemet nu. Fick ta hem en annan torrent och då funkade de bättre.
Fizzgigg
Aha, torrentprogram brukar kunna ställa till med saker. smile.gif
Skogsbrynet
Köp Pc för alla nr 7 augusti 2007, där får du bra hjälp med problemlösningar med Windows Vista.Själv använder jag Windows Xp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon