Full version: boktips
Anita S
Jag är en periodare, vad det gäller böcker... Idag har jag läst Hembiträdet, av Marie Hermansson. Jag lånade boken på bibblan kl 13.45 och hade läst ut den 18.00..... Igår läste jag en bok av Karin Fossum, .,Eckel någonting...Ge mig tips på bra författare....
PS Jag har Karin Fossums bok; När djävulen håller ljuset, brevid mig, som läsniing imorgon, men sen måste jag till bibblan igen... Ge mig författartips!
Anita
Lillja
Hej.
Stieg Larrsons böcker tycker jag är bra Mannen som
hatar kvinnor Flickan som lekte med elden o luftslottet
som sprängdes heter de, de är bra böcker de är synd
att han gick o dog mitt i karriären.
Tezzla
Fortsätt med Hermansson, hon har skrivit en drös fantastiska romaner. Efter henne kan du ge dig i kast med Inger Frimansson smile.gif
Hannele
CITAT (Anita S @ 31-07-2007, 21:26) *
Jag lånade boken på bibblan

Fråga personalen, bibliotekarie kan verkligen sitt jobb.
Eva-Helene
Henning Mankell är bra!
Mollis
Hej!

Om du gillar deckare så kan jag rekommendera en superbra sådan (klart en av de bästa som skrivits enligt mig): "Fruset Offer" av Giles Blunt, den kom ut för några år sedan.

Dennis Lehane är en annan av mina deckar-favvisar, boken "Rött regn" t ex är jättebra (den blev film med b la Sean Penn i rollistan).

Om du vill ha en underhållande bok med trädgårdsanknytning så försök hitta Clara Block Hanes bok "Claras Trädgård - En hängiven nybörjares succéer och misslyckanden" jag skrattade som bara den när jag läste den.

Om du vill känna dig riktigt riktigt "finkulturell" så prova Kerstin Ekmans trilogi "Vargskinnet", mycket bra!

//Mollis

Ps. jag är precis likadan när det gäller böcker, när jag kommer in i en sån period då finns det liksom ingen hejd giggle.gif
Björken
Läs tråden här på forumet som heter "Vad läser du just nu" där får du massor av tips på böcker.
Leia
CITAT (Lillja @ 31-07-2007, 21:49) *
Hej.
Stieg Larrsons böcker tycker jag är bra Mannen som
hatar kvinnor Flickan som lekte med elden o luftslottet
som sprängdes heter de, de är bra böcker de är synd
att han gick o dog mitt i karriären.


tummenupp.gif De rekomenderar jag med!
Gloriana
Anna Gavaldas bok Tillsammans är man mindre ensam - en av de bästa på senare år tycker jag. Det är inte någon vanlig mainstreembok men ändå tycker jag inte den är svårläst. Den är liksom bara häftig. Hennes personporträtt, och karaktärerna, är bara så mitt i prick. Det är en mycket levande bok. Rekommenderas varmt!
Vill du slå dig i slang med lite klassiker så är John Steinbecks Vredens druvor och vad tusan var det den andra hette confused.gif den handlar i alla fall om en familj i Kalifornien, superkänd men jag kommer inget ihåg av titeln dunno.gif
Och så Isabelle Allendes böcker - vilken som helst är bra och läsvärd!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon