Full version: Miljösmart
anna_rispan
Att vara miljösmart är ju det senaste.

Jag har läst alla möjliga tips men i dag hittade jag ett som inte mesar med orden. smile.gif

Centerpartiets 10-stegs metod

O mitt tips är att använda tygkassar när ni handlar. Jag ska sy ett par i koskinnsmönstrat tyg.
Lars-Olof Arvids
Den var bra! rotfl.gif

Olle
Tesa

Mitt tips;
Ha ett jobb du kan gå till och som aldrig ger dig möjlighet att åka på solsemester...eller nån annan semester heller för den delen.. unsure.gif
anna_rispan
CITAT (Tesa @ 03-08-2007, 13:22) *
Mitt tips;
Ha ett jobb du kan gå till och som aldrig ger dig möjlighet att åka på solsemester...eller nån annan semester heller för den delen.. unsure.gif

Det var ett bra tips. Jag ska bli lärare och då måste man ju ta tjänstledigt om man vill vara ledig på vintern så det lär nog bli sällan det blir vintersemester i solen.
Netha
Allt detta prat och skriverier om miljön och vad vi "små" medborgare ska göra... det står mig upp i halsen.

Börja istället med industrierna som förgiftar vår omgivning, släck lysena i alla butiker mm efter stängningsdags
och så vill jag inte, när jag köper 1 st luft på burk... få en hel A4-sida printad som kvitto.. det om något är miljöförstöring!

Sopor körs kors och tvärs i dieselbilar genom landet... vi tar emot papper, hushållsssopor, plast mm från utlandet till våra värmeverk
samtidigt som vi uppmanas samla och lämna in vårt papper mm på återvinningsstationer.
Sjuk är det så det visslar om det.
Hoppas och tror nog att en dag så vaknar di lärde upp och stoppar vansinnet.
anna_rispan
CITAT (Netha @ 03-08-2007, 23:06) *
Allt detta prat och skriverier om miljön och vad vi "små" medborgare ska göra... det står mig upp i halsen.

Börja istället med industrierna som förgiftar vår omgivning, släck lysena i alla butiker mm efter stängningsdags
och så vill jag inte, när jag köper 1 st luft på burk... få en hel A4-sida printad som kvitto.. det om något är miljöförstöring!

Sopor körs kors och tvärs i dieselbilar genom landet... vi tar emot papper, hushållsssopor, plast mm från utlandet till våra värmeverk
samtidigt som vi uppmanas samla och lämna in vårt papper mm på återvinningsstationer.
Sjuk är det så det visslar om det.
Hoppas och tror nog att en dag så vaknar di lärde upp och stoppar vansinnet.


Mm, jag hoppas också att stora företag tar sitt ansvar och krävs på större ansvar.

En del butiker släcker ju ner när de har stängt. Förstår inte varför någon vill ha det stå lysnade under stängda tider. Det är ju inte gratis med el så bara av den anledningen borde det locka att släcka ner.
Tesa
...och industierna spyr väl ut allt i bara för de tycker det är roligt...inte för att de tillverkar en produkt som efterfrågas av konsumenten...
Det spelar ingen som helst roll hur mycket man än försöker skylla de värsta miljöproblemen på andra så går det ändå tillbaka till den lilla människan i sista änden..och alla måste inse det om vi ska få en förändring..
anna_rispan
CITAT (Tesa @ 04-08-2007, 13:13) *
...och industierna spyr väl ut allt i bara för de tycker det är roligt...inte för att de tillverkar en produkt som efterfrågas av konsumenten...
Det spelar ingen som helst roll hur mycket man än försöker skylla de värsta miljöproblemen på andra så går det ändå tillbaka till den lilla människan i sista änden..och alla måste inse det om vi ska få en förändring..

ja det är ju sant. det är väldigt mycket överkonsumtion i dag. många vill ha det allra senaste fast det de redan har fungerar till exempel. man måste nog ändå börja hos sig själv för att se hur man påverkar de större sammmanhangen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon