Eva-Helene
Du får välja mellan nu levande, historiska och fiktiva personer.
Mollis
Min mormor (som dog när jag var bara 3 år), Bruce Springsteen, John Cleese och Hitler.

//Mollis
karjo
Kungen, sambons jobbarkompis som kan prata baklänges, Per Gessle och Annika i "Stefan och Christer"
smile.gif
Fizzgigg
Min käresta (gör inget utan henne), Einstein, Planck och Gallileo. Det borde bli livat. smile.gif
skogstroll
mamma, min morbror, jesus och hitler
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 03-08-2007, 15:39) *
Min käresta (gör inget utan henne), Einstein, Planck och Gallileo. Det borde bli livat. smile.gif


Kan vi inte byta ut Gallileo mot Niels Bohr?
skogstroll
Eller Ernst...
Floppy
Min farmor som dog 1988 och som jag var för ung för att uppskatta...min pappa som dog för 3 år sedan, Keanu Reeves...måste ju ha nått snyggt å titta på också w00t.gif naughty.gif och så klart kungen...för han är det drag i tycker jag... giggle.gif
anna_rispan
Oj! Vad klurigt. Men just nu idag skulle jag vilja ha med Lotta, huvudpersonen i böckerna av Merri Vik (Ester Ringnér-Lungdgren), Tina Turner, Chris Cornell och Selma Lagerlöf.

Kanske. Jbbigt med två som pratar engelska. unsure.gif
Blomstertanten
beror ju på vad jag ska bjuda på g.gif
Gårdagens middag vill jag nog inte bjuda nån på tongue.gif överkokta makaroner o bränd falukorv !

Annars skulle jag nog vilja bjuda Fenja med sambo och en hemlig gäst (Jag tänker inte avslöja vem den hemliga gästen är så det är ingen idé att tjata sleep.gif )
biggrin.gif Den fjärde är naturligtvis jag själv
Tezzla
John Milton, C.S Lewis, Axel Oxenstierna och Moses
ninnisky
Leonardi da Vinci, Sean Connery, Joyce Carol Oates, min man (och mig själv)

Bara jag slipper laga maten! no.gif
Magdis
Uj vad svårt! Jag tror jag skulle bjuda Freddy Mercury, Olof Palme, Woody Harrelsson och Forrest Gump (filmfiguren alltså, inte Tom Hanks) biggrin.gif
Björken
Moder Theresa, Carl Von Linné, Astrid Lindgren och min man som varit borta från oss i över 20 år nu
anna_rispan
CITAT (ninnisky @ 03-08-2007, 18:49) *
Leonardi da Vinci, Sean Connery, Joyce Carol Oates, min man (och mig själv)

Bara jag slipper laga maten! no.gif

Ja men visst! Sean Connery skulle jag vilja ha med på middagen..vem måste jag bumpa bort då då? Hmm
Mollis
CITAT (anna_rispan @ 03-08-2007, 19:46) *
Ja men visst! Sean Connery skulle jag vilja ha med på middagen..vem måste jag bumpa bort då då? Hmm



Jaa, Sean Connery vill jag också ha, jag tar bort Hitler helt enkelt giggle.gif

//Mollis
Leia
Varför i hela friden skulle man vilja bjuda Hitler på middag? confused.gif g.gif blink.gif unsure.gif
Mollis
CITAT (Leia @ 03-08-2007, 20:17) *
Varför i hela friden skulle man vilja bjuda Hitler på middag? confused.gif g.gif blink.gif unsure.gif



Det skulle vara intressant att försöka få en inblick i hur en sån sjuk människa resonerar...
Rapchic
mas oyama, min sambo wub.gif ... resten måste jag tänka på
Eva-Helene
Jag kanske ska skriva vilka jag skulle bjuda... Vincent DÓnofrio, Lennart Jähkel, Indira Gandhi och Trude Mostue
Magdis
CITAT (Leia @ 03-08-2007, 20:17) *
Varför i hela friden skulle man vilja bjuda Hitler på middag? confused.gif g.gif blink.gif unsure.gif

För å bjuda´n på en portion giftsvamp kanske. biggrin.gif
mamamaggan
Jag skulle också bjuda Hitler. Inte för att bjuda på giftsvamp utan för att det skulle vara intressant att få veta hur en sådan människa funkar. Är ju helt obegripligt för en normal människa att förstå .

De andra tre skulle vara Leonardo da Vinci , Shakespeare och Gandhi.
Lillja
Jag skulle bjuda Palme Gustav Wasa Mona Salin o Gudrun Schyman
va spännande jag undrar om de hann äta ,Gustav Wasa hamna väl i chock
han som var en sån tyrann, mycket hade de nog att prata om.
zaaritha
Min mormor, som jag aldrig hann träffa, Jim Reeves, Linne´, Aristoteles.
Leia
CITAT (Magdis @ 03-08-2007, 21:47) *
För å bjuda´n på en portion giftsvamp kanske. biggrin.gif

Skulle vara det då devil.gif .... Att försöka förstå hur han resonerade tror jag ingen normalt funtad människa skulle kunna göra över en middag... g.gif
mamamaggan
CITAT (Leia @ 04-08-2007, 10:35) *
Skulle vara det då devil.gif .... Att försöka förstå hur han resonerade tror jag ingen normalt funtad människa skulle kunna göra över en middag... g.gif



Nej men det kan vara bra att få reda på lite mer om hur han var som person . Av historien drar man lärdom för framtiden. Det går inte att stoppa huvudet i sanden och låtsas om att sådana som han inte finns. Även det mest avskyvärda måste man lära sig om ibland för att ta reda på hur man bekämpar det effektivast .
Magdis
CITAT (mamamaggan @ 04-08-2007, 13:00) *
Nej men det kan vara bra att få reda på lite mer om hur han var som person . Av historien drar man lärdom för framtiden. Det går inte att stoppa huvudet i sanden och låtsas om att sådana som han inte finns. Även det mest avskyvärda måste man lära sig om ibland för att ta reda på hur man bekämpar det effektivast .


Ja du menar så, då är jag med på noterna. Först tänkte jag bara att en sån person varken kan eller vill jag förstå, men som du säger är det viktigt att dra lärdom av det iallafall.
Rapchic
nu har jag kommit på dom andra.... förut vare mas oyama och min pojkvän...
dom andra två är min tvillingbror som dog vid födseln och 2pac... en salig blandning
Hannele
CITAT (Eva-Helene @ 03-08-2007, 13:13) *
Du får välja mellan nu levande, historiska och fiktiva personer.

Du själv då?
Jag tror at jag skulle låta både Hannu Sarenström och Ernst stå för maten och underhållningen. rose.gif
Emma Lundberg och Ulla Molin skulle vara roligt att höra, de skulle passa bra i sällskapet.
gröna tjejen
ååå. vilket radarpar; ernst och hannu smiley_small_hug.gif då vill jag va med wub.gif
Eva-Helene
I dag väljer jag att bjuda: Jonas Gardell, Ernst Kirstensteiger, Emma Thompsson och (för att det inte b a r a blir skratt) Winston Churchil.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon