Eva Swahn
Av barn och fyllon får man höra sanningen? - men kanske inte alltid den rätta.

Som kvinna i trädgården finns det arbetsställningar då man tänker "bara ingen ser mig nu!" Man står bredbent framåtböjd med ändan i vädret, skitiga fötter, söndriga jeans och rufsig i håret. Hör man att det kommer någon in på tomten reser man sig helst upp - åtminstone gör jag - och drar ner tröjan över rumpan.

I denna, på mer en ett sätt obekväma, ställning har jag jobbat mycket idag. Runt mig har jag haft grannens ungar och deras några år äldre kusin. Jag lät mig inte generas av deras närvaro - de är ju bara barn - så jag fann ingen anledning att inskränka mitt rörelsemönster.

Nu hör jag ungarnas fiss och tissel och tassel bakom mig. Men jag bryr mig inte, vill de flina åt min stora bak i vädret - ja, då bjuder jag på det, de är ju som sagt bara små barn. Plötslig höjer den några år äldre kusinen rösten, som för att övertyga de yngre om sanningen:

- Rövhålet syns inte på vuxna!

blink.gif
Berith
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Härligt Eva! biggrin.gif
Erika zon 4
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Barn är för underbara!
Fialotta
Ha, ha , ha tongue.gif

Tack för dagens skratt Ewa laugh.gif
Ljusalfheim
men... förstör du inte ryggen när du står så??? wink.gif
Posse
CITAT (Eva Swahn @ 09-07-2003, 02:31)
- Rövhålet syns inte på vuxna!

Voffor är dä på dätte vise? unsure.gif
Zappa
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Tja det är ju tur att någon säger "sanningen" men det är inte alltid man vill höra vad de säger...


Men ta vara på ryggen och böj på knäna
Betty
"Barn gör sig bäst på fotografier, eller när de sover..." biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
anne
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Vilka små änglar det finns, .......fniss, fniss. De ser och hör allt.
Ja,ja även små grytor har stora öron och tydligen ögon också.
Hahahaha. Du är för rolig. laugh.gif laugh.gif
Hälsar Anne
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon