Full version: Ryggkliare
Netha
Häromdagen sa grannfrun att hon var sååå arg för hon kunde inte komma åt och klia sig på ryggen.
Sagt och gjort... på en stund hade maken tillverkat två såna här kliare..
och på köpet fick han en nöjd fru och grannfru.tongue.gif wub.gif
[attachment=6200:Ryggkliare.jpg]
Betty
Händigt! tummenupp.gif
Netha
Jag kallar han ofta för UppfinnarJocke. smile.gif wub.gif
Eva-Helene
Bara han inte tycker att hans fru är en riktig kratta! giggle.gif flirting.gif
Netha
tongue.gif
CITAT (Eva-Helene @ 11-08-2007, 23:12) *
Bara han inte tycker att hans fru är en riktig kratta! giggle.gif flirting.gif

storm
Fast det är ju inte det som är grejen ju,man kan ju inte kela med sig själv,fan lägga upp armarna och låta sig bli kraffsad och kliad på ryggen av en älskades mumsiga naglar.OOOHHH AHHH Uhhhhhhh........... tongue.gif
Ciczi
CITAT (storm @ 11-08-2007, 23:23) *
Fast det är ju inte det som är grejen ju,man kan ju inte kela med sig själv,fan lägga upp armarna och låta sig bli kraffsad och kliad på ryggen av en älskades mumsiga naglar.OOOHHH AHHH Uhhhhhhh........... tongue.gif


Föredrar ju att älsklingen kliar min rygg men i brist på bättre så är Nethas mans uppfinning riktigt smart!

Ciczi
Leia
Händig och påhittig man du har! wub.gif smile.gif
Alba
Men vilken kul grej. Påhittig man gör så gott han kan.....även för grannfruar.
Eva i Skåne
Ryggkliare är en underbar uppfinning biggrin.gif Jag har genom åren haft några köpta sådana, av mer eller mindre taskig kvalitet. Jag har en hängande vid sängen om det kliar när jag gått och lagt mig. Och det gör det ju ofta
Visst är "riktig" klining det bästa, men min man är tyvärr ingen vidare på det. Han begriper inte att använda naglarna (eller tycker det är obehagligt, kanske) och då blir det aldrig tillräckligt hårt. Dessutom ger båda han och barnen upp alldeles för fort rolleyes.gif



I nån bok från min tidiga ungdom vill jag minnas någon som köpte tjänsten av sin lillebror, men jag har väl aldrig bjudit tillräckligt bra lön för inget av barnen har nappat.
Netha
Så klart är det skönt om "äkta hälften" kliar... men ibland är man ensam och då kommer denna väl till pass. smile.gif
netaave
Har två själv, dels en liten trähand på skaft, men även en i plast också en liten hand med naglar.....
Chamomille
I natt var jag tvungen att springa upp och hämta ryggkliaren från hallen (den har skohorn i andra änden...). Det är lögn i h.....e att försöka sova när det kliar överallt, på huvudet, i öronen (!) samt på ryggen! Där låg lag med min ryggkliare och rev loss ppå ryggen, så idag har jag väl rivsår... Jag tycker det kliar ovanligt mycket i år ranting.gif , måste bero på denna "tropiska värme".. unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon